Gå til innhold

Når står dere opp om morgenen? Er det fin flyt, eller kaos?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fin flyt ☺️

Yngste våkner mellom 05 og 05.30, da står mannen opp med han mens eldste og jeg drar oss til 06

Så står vi opp og spiser litt (far og yngste har allerede spist sammen og funnet frem klær og smurt matpakker), og går inn på badet hele gjengen hvor vi kler på oss og leker og fjaser 😜

06.45 er eldste ut døra på vei til skole, 07.00 er yngste og mannen ut døra. Da har jeg 10-15minutter til å sminke meg ifred før jeg drar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp halvannen time før vi skal ut døra, så vi har god tid til å finne klær, pakke sekk, smøre matpakker, leke og spise frokost.

Kunne kortet ned tiden mye på å forberede en del på forhånd, men ungene er oppe uansett, så da gidder vi ikke det foreløpig. To gutter på tre og seks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp 06:30. Dusjer og «bråker litt» slik at fireåringen våkner av seg selv. Hun kommer inn på badet mens jeg er i dusjen. Så skravler vi litt mens jeg kler på meg. Så er det stelle fireåringen og hjelpe med klær. Lager frokost. Spiser en skive sammen med vesla. Hun får se litt på nettbrett siste del av frokosten, da går jeg på badet og sminker meg. Ut døra ca 07:30 og leverer i barnehagen. Er på jobb 08:15. 

Synes morgenene er rolige og fine og vi koser oss sammen. Liker spesielt godt å prate om hva som skal skje denne dagen mens jeg er i dusjen og hun trøtte sitter på badegulvet i pysj med bustehår. 😍

Anonymkode: a3e84...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Anonym bruker said:

For å ha fin flyt om morgenen, når står dere opp? 

Anonymkode: 29f04...600

Ja synes det, jeg står opp kl 615, og vekker gutten når jeg er ferdig dusjet og slik, synes det er veldig fint :) han spiser alltid i bhg

Anonymkode: 062c0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp 05.30. Trenger litt tid til å våkne, drikke kaffe. Resten er oppe mellom 06.30 og 07.00.

Alt er i fin flyt.....til jeg drar på jobb 07.45. Etter det er det vissnok det totale kaoset, i følge våre barn. Min mann har ikke helt fått til styringen.

Anonymkode: a5c90...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske fin flyt. Jeg og eldste står opp 05.00. Gjør oss helt klare og vekker minste kl.06.00. Denne kan være fryktelig morragretten. 

Jeg og yngste er ute av huset 06.30 og eldste drar 07.45.

 

 

Anonymkode: 282e4...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 18.51, Aprikos Syltetøy skrev:

Kaos.

 

Desverre. 

Vi klarer ikke dra oss opp før kl 06, og må avsted kl 07. Vask av to barn og meg selv og påkledning tar tiid.. 

drømmen er å ha tid til frokost og før avreise. Men de har heldigvis frokostservering i barnehagen :)

Hvorfor må dere vaske så mye på morgenen?

Anonymkode: a33ed...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ganske fin flyt. Jeg og eldste står opp 05.00. Gjør oss helt klare og vekker minste kl.06.00. Denne kan være fryktelig morragretten. 

Jeg og yngste er ute av huset 06.30 og eldste drar 07.45.

 

 

Anonymkode: 282e4...d3f

Står opp 5???? Og ut 0745?? Why??

Anonymkode: a33ed...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må dere vaske så mye på morgenen?

Anonymkode: a33ed...8f2

Han nattesvetter og det lukter, så han må dusjes hver dag. Hun bades ikke hver dag, men vaskes jo på morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp 06.00. Dusjer. Klær til barna på 5 og 8 har jeg alltid lagt frem dagen før. Vekker fra 06.30. Barnet på 8 har adhd og store vansker med å komme i gang med dagen. Vil ikke stå opp. Vil ikke kle på seg. Vil ikke spise. Vil hvert fall ikke på skolen. Men begynner å komme inn i en slags rytme, men alt må være klart og alt må klaffe ellers er det skikkelig kaos her. Det er ikke så gøy 😕

Anonymkode: 74918...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi hatt fin flyt måtte vi nok ha stått opp 6 30 å det vil ingen av oss. Så vi står opp 7 å må gå 7.45. Det blir litt kaos men det går.

Anonymkode: 13827...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Han nattesvetter og det lukter, så han må dusjes hver dag. Hun bades ikke hver dag, men vaskes jo på morgen.

Et barn som lukter? Og nattesvette? Har dere sjekket det? Du trenger da ikke vaske barna hver morgen om de ikke har problemer med noe? Høres ut som du lager problemer for dere...

Anonymkode: a33ed...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare meg og en 3 klassing her. Står opp ca 06.45. Er rolig her, ungen spiser frokost og ser tv, jeg drikker kaffe og leser nyheter, før jeg ordner matpakke og finner frem klær. Så blir det en kjapp tur innom speilet. Drar 08.15.

Anonymkode: b318b...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et barn som lukter? Og nattesvette? Har dere sjekket det? Du trenger da ikke vaske barna hver morgen om de ikke har problemer med noe? Høres ut som du lager problemer for dere...

Anonymkode: a33ed...8f2

Jaja, jeg trenger helsigvis ikke å overbevise deg om at jeg ikke «lager» problemer for oss selv 😉 Gutten er allerede under helsetjenesten av andre årsaker og er faktisk talt sjekket alt fra hue til lilletå. Så det er ikke noe galt. Han er bare veldig varm av seg :) Og da velger jeg å hjelpe han med å unngå at det blir et sosialt problem i tillegg :) Spørsmålet var forøvrig om morgen var fin flyt eller kaos. Dette har jeg besvart. Så da er min «jobb» her ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det fin flyt. Ren rutine. Mannen opp 06. Jeg 0615, ungene 0630 (senest). Mann ordner mat til unger, de drar 0650 for å rekke skolebuss 07. Jeg ordner meg selv og drar hjemmefra en gang mellom 07 og 0730.

Anonymkode: 7e974...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Jaja, jeg trenger helsigvis ikke å overbevise deg om at jeg ikke «lager» problemer for oss selv 😉 Gutten er allerede under helsetjenesten av andre årsaker og er faktisk talt sjekket alt fra hue til lilletå. Så det er ikke noe galt. Han er bare veldig varm av seg :) Og da velger jeg å hjelpe han med å unngå at det blir et sosialt problem i tillegg :) Spørsmålet var forøvrig om morgen var fin flyt eller kaos. Dette har jeg besvart. Så da er min «jobb» her ferdig :)

Det var jo du som skrev at det var stress fordi du måtte vaske barna hver morgen. Det er jo ikke normalt eller vanlig. 

Anonymkode: a33ed...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo du som skrev at det var stress fordi du måtte vaske barna hver morgen. Det er jo ikke normalt eller vanlig. 

Anonymkode: a33ed...8f2

Ja, jeg svarte på spørsmålet :) Noen har slække morgener, andre har ikke det. Vi tilhører gruppen som ikke har slække morgener. Men det er frokostservering i barnehagen, så dermed er «problemet» løst for vår del. Hatt det sånn i mange år allerede vi, så dette er godt innøvd. 

Når jeg skriver stress så mener jeg ikke at vi flyr rundt hverandre. Men våre rutiner er satt, opp av senga - inn på badet - vaske (og smink og føn for min del) - kle på og dra. Vi står opp kl 0630 og er skjeldent ute før 0730. Jeg har en jobb jeg må rekke til kl 0830, og avlevering i bhg går av andre årsaker ikke like fort som hos andre (dette jeg skrev med at vi allerede er innunder helsetjenesten er grunnen til dette.)

Jeg vet at svette og nattesvette hos barn kan være tegn til feks hjertesykdom. Men dette og annet er sjekket ut. Han er bare rett og slett varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Ja, jeg svarte på spørsmålet :) Noen har slække morgener, andre har ikke det. Vi tilhører gruppen som ikke har slække morgener. Men det er frokostservering i barnehagen, så dermed er «problemet» løst for vår del. Hatt det sånn i mange år allerede vi, så dette er godt innøvd. 

Når jeg skriver stress så mener jeg ikke at vi flyr rundt hverandre. Men våre rutiner er satt, opp av senga - inn på badet - vaske (og smink og føn for min del) - kle på og dra. Vi står opp kl 0630 og er skjeldent ute før 0730. Jeg har en jobb jeg må rekke til kl 0830, og avlevering i bhg går av andre årsaker ikke like fort som hos andre (dette jeg skrev med at vi allerede er innunder helsetjenesten er grunnen til dette.)

Jeg vet at svette og nattesvette hos barn kan være tegn til feks hjertesykdom. Men dette og annet er sjekket ut. Han er bare rett og slett varm. 

Men bhg barn lukter da likevel ikke? Lite klær, tynn dyne og åpent vindu...

Anonymkode: a33ed...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men bhg barn lukter da likevel ikke? Lite klær, tynn dyne og åpent vindu...

Anonymkode: a33ed...8f2

Jeg vil jo ikke si at jeg skygger banen av han akkurat, men det lukter av han på nært hold om han ikke dusjes etter nattesøvn. Det som appotil ikke hjelper han er at han har tjukt tjukt hår, og masse hår. Vi pleier å bruke maskina på han, så han klippes somregel ned til et par mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 20.29, Anonym bruker skrev:

Står opp 5???? Og ut 0745?? Why??

Anonymkode: a33ed...8f2

Er ikke noe mer hokus pokus enn at eldste alltid våkner så tidlig og klarer ikke sovne igjen. Skolen begynner ikke før 8.

 

 

Anonymkode: 282e4...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...