Gå til innhold

Min samboer synes jeg gnåler- men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg sluppet om han hadde gjort ting skikkelig! 

Han vasker opp, men sånn som nå er det fortsatt flekker etter sausen i kaserollen. 

Han sier han vasker bad. Men i hjørnene og under innredning så er det leker, smokker, klær. 

Når han parer opp sokker er det ikke så nøye, ser han to svarte sokker er det et par. Uansett størrelse liksom 

Om han en gang i skuddåret gjør snekkerarbeid, så er listverket satt sammen som stykker. Noen korte, noen lange. Mye akryl. 

Han går aldri ut og vedlikeholder noen ting uten at jeg må mase. Aldri beiser platten, rydder i garasjen, aldri skrur han på plass gjerdet hvor stakittene er falt av, og OM han skrur på plass stakittene, så holder de kort tid. 

Han sier altså at jeg maser, og jeg har prøvd å ikke si noe og. Men da skjer det ikke noe da. 

Synes dere jeg har rett til å mase litt? 

Anonymkode: c8807...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare fiset alt selv. Min mann er også tiltaksløs, men når jeg starter følger han ofte på. Får jeg venner til å hjelpe meg, blir han kjempesur; da tråkker jeg tydeligvis på manndommen hans. Men da skjerper han seg. 

Alt i alt; det er bare detaljer. Og det finnes ikke noe værre enn noen som pirker, hakker, kritiserer og maser (for sånn er nemlig min mann) Det er så vidt vi henger ihop som par. 

Praktiske ting ordner jeg selv; hage, garasje, bil, rydding, maling, tette sluk, lyspærer, søppeltømming, sortering osv osv. Hvis ikke blir det faktisk ikke gjort. Så kritiserer han meg i ett og alt, sannsynligvis fordi han har dårlig samvittighet for at han bidrar lite. 

Anonymkode: 1082a...f28

Skrevet

Jeg har en lik mann. Har og en svigerfamilie som klager på alt som er gale i huset. 😒

Har begynt å legge skylda på han, og sette han på plass, når svigers klager. Det ser foreløpig ut til å fungere! Får se hvordan det blir i fremtiden!

Anonymkode: d590f...b0a

Skrevet

Nei, du gnåler nok for mye. Er det ikke bedre at han vasker gulvet og at du evt går over hjørner, enn at du må vaske hele huset alene, hver gang? 

Hadde eksen min gjort halvparten av det din gjør så hadde jeg vært fornøyd.

Anonymkode: 96a33...83b

Skrevet

Det der hadde ikke jeg orket. Hadde blitt singel. Heldigvis er min mann noe bedre, men langt fra perfekt altså. 

Også kjøper vi alle snekkertjenester da vi vet at vi ikke kommer i mål og/eller at resultatet blir dårlig. 

Anonymkode: 6e50c...c39

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde bare fiset alt selv. Min mann er også tiltaksløs, men når jeg starter følger han ofte på. Får jeg venner til å hjelpe meg, blir han kjempesur; da tråkker jeg tydeligvis på manndommen hans. Men da skjerper han seg. 

Alt i alt; det er bare detaljer. Og det finnes ikke noe værre enn noen som pirker, hakker, kritiserer og maser (for sånn er nemlig min mann) Det er så vidt vi henger ihop som par. 

Praktiske ting ordner jeg selv; hage, garasje, bil, rydding, maling, tette sluk, lyspærer, søppeltømming, sortering osv osv. Hvis ikke blir det faktisk ikke gjort. Så kritiserer han meg i ett og alt, sannsynligvis fordi han har dårlig samvittighet for at han bidrar lite. 

Det er inni h irriterende med et udugelig mannekrek som ikke gjør noe da. Gjøre alt sjøl? Så skal han bare sitte der? Da ER det lov å mase og hakke litt altså. Er noe annet om en gjør det mot noen som på eget initiativ gjør masse. 

Anonymkode: 79b03...823

Skrevet

Hvorfor maser du? Han gjør jo ikke noe bra nok uansett hva han gjør. Jeg hadde også droppet å gjøre noe om partneren min synes jeg var udugelig 

Anonymkode: 21266...8b1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor maser du? Han gjør jo ikke noe bra nok uansett hva han gjør. Jeg hadde også droppet å gjøre noe om partneren min synes jeg var udugelig 

Eh... hun må jo mase for at han skal gjøre noe? En voksen mann bør greie å vaske gulv altså. Og gjøre ting uten å bli spurt. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eh... hun må jo mase for at han skal gjøre noe? En voksen mann bør greie å vaske gulv altså. Og gjøre ting uten å bli spurt. 

Hvis han alltid får høre hvor udugelig gan er og hvor feil alt han gjør er, så skjønner jeg at han ikke gidder

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han alltid får høre hvor udugelig gan er og hvor feil alt han gjør er, så skjønner jeg at han ikke gidder

Han gjør jo ikke en drit om hun ikke ber hannom det. Og hvis han gjør ting så dårlig må han jo få litt veiledning? Han ER jo udugelig... han burde jo kunne bli bedre .. sære mennesker

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han gjør jo ikke en drit om hun ikke ber hannom det. Og hvis han gjør ting så dårlig må han jo få litt veiledning? Han ER jo udugelig... han burde jo kunne bli bedre .. sære mennesker

Du setter sikkert pris på å bli kalt udugelig når du forsøker å hjelpe til. Alle får stå-på-vilje av det. 

Hun sier jo selv at han tar oppvasken og vasker badet uten at hun ber han om det, så klager hun etterpå. Er det ikke bra nok, så gjør det selv. 

Skrevet

Menn som ikke har noe driv, som ikke har noe initiativ, som ikke gidder gjøre ting ordentlig, som ikke tar ansvar, de er veldig lite tiltrekkende.

Hi, det kan hende han faktisk føler noe av det de andre har nevnt, at du alltid hakker på ham, at ingenting han gjør er godt nok. Men det er jo en grunn til at du var nødt å begynne å mase på og korrigere ham. Kanskje har dere gått dere inn i et veldig uheldig mønster. Du er drittlei og "maser" og korrigerer. Han er like drittlei og gidder ikke gjøre et forsøk fordi han føler det uansett aldri blir bra nok.

Har dere forsøkt å snakke med hverandre om dette en gang det ikke er spesielle oppgaver som står for tur eller akkurat er gjort? Hvis ikke, forsøk å snakke med hverandre, uten å hakke på den andre. Vis til det du føler, du føler du må ta ansvar for alt fordi du føler han ikke tar initiativ og ansvar når han ikke gjør noe uten at du maser på ham. At du føler han gir blaffen når han vasker og lar det være halvskittent fremdeles. Spør ham hva årsaken til at han ikke vasker rent (rester i kasserollene er ikke pirking å påpeke, det går på både hygiene og helse), hvorfor han ikke gjør noe uten at du må mase, hvorfor han ikke tar initiativ til å gjøre forefallende arbeid i huset. Spør om han har noen forslag til hvordan dere kan krangle mindre om slike ting, for du er lei deg og føler dere ikke respekterer hverandre og sklir fra hverandre. Og så lytter du til ham. Greier dere ikke å snakke konstruktivt om det, forsøk parterapi.

Og vil han ikke, da må du nesten bare bestemme deg for om du ønsker å leve med en som ikke er en likeverdig partner, men som overlater det meste i hjemmet til deg.

Anonymkode: f114a...b51

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du setter sikkert pris på å bli kalt udugelig når du forsøker å hjelpe til. Alle får stå-på-vilje av det. 

Hun sier jo selv at han tar oppvasken og vasker badet uten at hun ber han om det, så klager hun etterpå. Er det ikke bra nok, så gjør det selv. 

En voksen mann som ikke greier vaske rent hverken oppvask og gulv må jo læres opp. Skal hun bare i stillhet gjøre om igjen alt da liksom? Han må da for pokker greie såpass!

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du gnåler nok for mye. Er det ikke bedre at han vasker gulvet og at du evt går over hjørner, enn at du må vaske hele huset alene, hver gang? 

Å herregud. Så fordi eksen din var en slappfisk, så skal HI la mannen leke evneveik slik at han slipper å gjøre ting ordentlig?

Anonymkode: 6e07d...a63

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Skitt og lort er da ikke hennes eiendom.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er inni h irriterende med et udugelig mannekrek som ikke gjør noe da. Gjøre alt sjøl? Så skal han bare sitte der? Da ER det lov å mase og hakke litt altså. Er noe annet om en gjør det mot noen som på eget initiativ gjør masse. 

Det er mannen som hakker på meg. Pirker og kritiserer, er aldri fornøyd. SELV om jeg gjør alt selv. 

Skjønner at HI klikker på mannen sin, tro meg. Men hvis man skal overleve i et slikt forhold må man bare holde ut slike detaljer og fikse selv. Hakking og kritisering dreper samlivet. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er mannen som hakker på meg. Pirker og kritiserer, er aldri fornøyd. SELV om jeg gjør alt selv. 

Skjønner at HI klikker på mannen sin, tro meg. Men hvis man skal overleve i et slikt forhold må man bare holde ut slike detaljer og fikse selv. Hakking og kritisering dreper samlivet. 

Slurv, latskap og at den ene trer inn i rollen som tenåring kan også drepe et samliv. Det er ikke morsomt å bli eneansvarlig for AS Familien bare fordi den andre ikke gidder å dra lasset. 

Skrevet

Dersom hakking og lading skjer hele tiden, blir det til slutt som bakgrunnsstøy. Og man hører ikke etter i det hele tatt.

Anonymkode: fa17d...dbd

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig!

Anonymkode: 12054...44d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom hakking og lading skjer hele tiden, blir det til slutt som bakgrunnsstøy. Og man hører ikke etter i det hele tatt.

Hakking og masing, skulle det selvsagt være.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow, du er veldig glad i ";" hahahahah

Anonymkode: 7caef...534

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du forventer at eksen din kommer inno hos deg og vasker gulvet? 

Skrevet

Sånn er mannen min og, han har ansvar for oppvasken, og det ligger en kjele på kjøkkengulvet (!) full av saus. 

Skrevet

Jeg var i gang med å lese innlegget ditt, men synes det var så mye mas der at jeg ikke orket hele.

Det betyr vel bare at jeg mener du gnåler.

Anonymkode: 56e9e...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...