Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Hun bor ikke her i Norge. Jeg har en sønn som er homofil, og dette har hun fått med seg via Facebook da vi har hatt litt kontakt de siste årene etter å ha "funnet" hverandre igjen via slektsforskning. Nå har hun begynt å sende både meg og sønnen min meldinger hvor hun skriver at hun ber for oss, at vi må vende oss til Gud for å få hjelp, og at sønnen min kommer til å bli straffet fordi han er en synder. Osv, osv. Ganske drøye meldinger egentlig. Jeg tror ikke hun kommer til å gjøre noe da hun bor veldig langt borte, men det er forferdelig ubehagelig. Jeg vil blokke henne, men er da redd for at hun begynner å kontakte oss på andre måter. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: b6b4c...bc8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Ignorer henne. Ikke gi henne noe som helst oppmerksomhet! Anonymkode: 1c102...c94
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Jeg hadde slettet henne som venn Anonymkode: 4eb00...cb8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Hadde blokkert henne, etter å ha fortalt hvorfor. Anonymkode: ab16a...874
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 Jeg hadde nok fortalt henne at forskning viser at homofil legning er noe man er født med, på ingen måte noe man velger selv. Og så ville jeg spurt henne om hun virkelig tror at den guden hun tror på er så ond at han velger å skape barn på en slik måte for så å straffe dem etterpå for den han selv har skapt. Jeg ville nok skrevet at jeg respekterer hennes personlige tro som kristen, og at hun står fritt til å mene og tro hva hun vil. Jeg ville sagt at jeg forstår at hun mener godt med det hun skriver, men at du forventer at hun respekterer både deg og sønnen din for det dere er og at d\hun derfor slutter å komme med slike kommentarer som kun ødelegger og sårer. Jeg ville sagt at om hun ønsker å be for dere så er det greit, men at du ikke ønsker at hun skal kommentere det, og i hvert fall ikke komme med flere kommentarer om homofili. Anonymkode: cf334...a0d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde nok fortalt henne at forskning viser at homofil legning er noe man er født med, på ingen måte noe man velger selv. Og så ville jeg spurt henne om hun virkelig tror at den guden hun tror på er så ond at han velger å skape barn på en slik måte for så å straffe dem etterpå for den han selv har skapt. Jeg ville nok skrevet at jeg respekterer hennes personlige tro som kristen, og at hun står fritt til å mene og tro hva hun vil. Jeg ville sagt at jeg forstår at hun mener godt med det hun skriver, men at du forventer at hun respekterer både deg og sønnen din for det dere er og at d\hun derfor slutter å komme med slike kommentarer som kun ødelegger og sårer. Jeg ville sagt at om hun ønsker å be for dere så er det greit, men at du ikke ønsker at hun skal kommentere det, og i hvert fall ikke komme med flere kommentarer om homofili. Anonymkode: cf334...a0d Og så ville jeg nok ha passet på å fortelle at i Norge kan homofile par gifte seg i kirken. Og til og med at den norske kirke ikke bare ordinerer homofile prester, men også aksepterer at homofile/lesbiske prester lever i homofile ekteskap. Anonymkode: cf334...a0d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde nok fortalt henne at forskning viser at homofil legning er noe man er født med, på ingen måte noe man velger selv. Og så ville jeg spurt henne om hun virkelig tror at den guden hun tror på er så ond at han velger å skape barn på en slik måte for så å straffe dem etterpå for den han selv har skapt. Jeg ville nok skrevet at jeg respekterer hennes personlige tro som kristen, og at hun står fritt til å mene og tro hva hun vil. Jeg ville sagt at jeg forstår at hun mener godt med det hun skriver, men at du forventer at hun respekterer både deg og sønnen din for det dere er og at d\hun derfor slutter å komme med slike kommentarer som kun ødelegger og sårer. Jeg ville sagt at om hun ønsker å be for dere så er det greit, men at du ikke ønsker at hun skal kommentere det, og i hvert fall ikke komme med flere kommentarer om homofili. Anonymkode: cf334...a0d Hun mener at Gud skaper alle mennesker perfekte, og at det er mennesker selv som velger "feil vei". Det er umulig å snakke fornuft med henne. Da svarer hun bare at hun synes det er trist å se at vi ikke vil åpne oss for Gud, og se ting som de egentlig er. Det ender nok med en liten melding til henne og blokkering. Hi Anonymkode: b6b4c...bc8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun mener at Gud skaper alle mennesker perfekte, og at det er mennesker selv som velger "feil vei". Det er umulig å snakke fornuft med henne. Da svarer hun bare at hun synes det er trist å se at vi ikke vil åpne oss for Gud, og se ting som de egentlig er. Det ender nok med en liten melding til henne og blokkering. Hi Anonymkode: b6b4c...bc8 Da ville jeg sagt at jeg respekterer hennes tro, men at da må hun også respektere deres og slutte å forsøke å omvende dere eller prakke hennes sannhet på dere. Si at du ønsker å ha kontakt med henne, men at da må dere slutte å diskutere religiøs tro med hverandre, men heller bare være slektninger og dele andre ting med hverandre. Respekterer hun ikke det, da hadde jeg nok også blokkert. Anonymkode: cf334...a0d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Når trollmor har lagt sine 8 små troll, så sitter hun på DIB. Anonymkode: 1d7c0...fd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 Du forteller henne at du ikke ønsker noe mer med henne å gjøre. Hun er trangsynt og fordomsfull og nok kommer til å bli straffet når hun møter sin sakper fordi hun ikke lever i Jesus bilde... Anonymkode: 01ae0...ad3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du forteller henne at du ikke ønsker noe mer med henne å gjøre. Hun er trangsynt og fordomsfull og nok kommer til å bli straffet når hun møter sin sakper fordi hun ikke lever i Jesus bilde... Anonymkode: 01ae0...ad3 Altså. I bibelen står det at to menn ikke kan være sammen. Punktum. Sodom og Gomorra osv. Anonymkode: 1d7c0...fd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 Har også ett par sånne slektninger. Har fortalt rett ut at hvis Gud er tilfelle sees vi nok i helvete, for slike mennesker som de kommer garantert ikke til himmelen. Og så har jeg brutt kontakten. Var ei som nok kontakt og trakasserte. Anmeldte det og ikke hørt noe siden Anonymkode: 2f792...149
ulenissen Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså. I bibelen står det at to menn ikke kan være sammen. Punktum. Sodom og Gomorra osv. Anonymkode: 1d7c0...fd0 Les litt mer i gammeltestamentet du lille venn, så kan du jo se hvor syndig du selv i tilfelle er... eller i Paulus brev,da er du omtrent like syndig! Men evangeliene og Jesus sa ingen ting om homofili...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Når trollmor har lagt sine 8 små troll, så sitter hun på DIB. Anonymkode: 1d7c0...fd0 Har hun mistet de andre 3? Anonymkode: 4eb00...cb8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Det er Gud's jobb å dømme og ikke hennes. Be henne respektere at dere aksepterer homofili og ikke ser på det som noe galt. Du må bare si hardt ifra. Si at du gjerne ønsker kontakt, men da får hun respektere at sønnen din er homofil og ikke blande seg i deres liv. Hvis ikke gir du tydelig beskjed om at du ikke ønsker kontakt. Trist at enkelte mennesker er så hjernevasket. Anonymkode: 7b0b6...25e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 Jeg hadde faktisk bedt henne drite og dra. Blokkert henne og ferdig med det. INGEN snakker sånn om mine barn - uansett. Hadde det så vært mine egne foreldre, hadde jeg sagt det samme. Anonymkode: 0cbe8...09e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 Hun er urokkelig. Jeg ville derfor/likevel, vennlig svart noe sånn som dette, og deretter blokkert henne: «Kjære tante Olga. Jeg har respekt for din tro. Jeg elsker min sønn slik han er og vil alltid støtte ham og respektere ham, uavhengig av hans legning. Det er vondt for oss å få disse meldingene og jeg vil derfor ikke ha videre kontakt med deg men jeg ønsker deg alt godt videre i livet. Beste hilsen fra Kari og Per» Anonymkode: d4d60...7f5
Gjest Antarctica Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde faktisk bedt henne drite og dra. Blokkert henne og ferdig med det. INGEN snakker sånn om mine barn - uansett. Hadde det så vært mine egne foreldre, hadde jeg sagt det samme. Anonymkode: 0cbe8...09e Enig.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #19 Skrevet 21. februar 2019 "I am so sad you are very frustrated with your life and want to destroy yourself. You are absolutely beautiful created in Gods image a perfect gorgeous woman. Dont allow those horrible thoughts inside of your head to destroy you. Have you considered going and talking to a minister non denomnation christian minister. I know he can help you with your destructive thoughts in your mind. I love you cousin." Dette er en av mange meldinger jeg har fått. Takk for fornuftige svar. Jeg kommer til å sende hende melding om at hun gjerne må leve etter sin tro, men respektere at andre ikke tror det samme. Er sikkert ikke noe poeng i å hisse henne opp mere. Orker ikke ta opp fakta, for hun ignorerer det rett og slett. Bless Trump. Amen. Anonymkode: b6b4c...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå