Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 For ei jeg kjenner som gjennomgår skillsmisse nå. Men er livredd mannen? Hun har opplevd mye men tørr ikke fortelle sannheten til politiet. Jeg vil være anonym, vil ikke at hun skal vite dette heller Anonymkode: 1b12f...4da
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Om hverken du eller hun tør å stå i det, så er det ikke mye å gjøre. Se på det i perspektiv, om du ringer politiet (som er stedet å melde, 02800) og er Anonym så er det kun et rykte. Sett utenfra så har han like stort vern som henne, og man kan ikke agere på det. Men ring 02800 og rådfør deg om hva du kan gjøre, eller evt Dixi krisesenter. Anonymkode: e1cf2...a4c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Han er narko dealer og har mange «gjeng» venner. Derfor vil jeg ikke stå frem. Eller rettere sagt, tør ikke stå frem. Anonymkode: 1b12f...4da
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er narko dealer og har mange «gjeng» venner. Derfor vil jeg ikke stå frem. Eller rettere sagt, tør ikke stå frem. Anonymkode: 1b12f...4da Nei, greit nok det. Hva, hvem og hvorfor du ikke tør er irrelevant. Men over har du et estemat på hva som vil skje. Å melde bekymring anonymt er ikke dumt sånn sett, det vil jo bli registrert. Men sannsynligvis ikke aggitert på. Men som sagt, ring og rådfør deg direkte med de som jobber med dette så får du de beste svarene. Anonymkode: e1cf2...a4c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er narko dealer og har mange «gjeng» venner. Derfor vil jeg ikke stå frem. Eller rettere sagt, tør ikke stå frem. Anonymkode: 1b12f...4da Du kan tipse politiet anonymt om det at han selger narkotika og er tilknyttet et gjengmiljø. Jo mer detaljert, saklig informasjon du har om det, jo bedre er det. Du kan tipse her: https://www.politiet.no/tjenester/tips-politiet/send-tips/ Som du ser er det ikke obligatorisk å fylle inn personalia, dvs. du kan tipse anonymt. Men viktigere er det nok at du får venninnen din med til et krisesenter. De er vant med å hjelpe kvinner i hennes situasjon, enten de bor på krisesenteret eller om de bare får veiledning og hjelp der. De vet hvordan de skal forholde seg til trusselsituasjoner og frykt, de har kunnskaper om hva kvinnene bør gjøre for å holde seg selv og barna mest mulig trygge, og de kan være med til f.eks. politi, formidle kontakt med advokat osv. Anonymkode: 40a2e...bab
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 Har de barn? Du kan melde anonymt til barnevernet om at far er "farlig" og mor er redd han, at de er i ferd med å skilles men han har for mye makt pga denne redselen. Så kan de sjekke opp det de kan sjekke opp og evt melde til politiet om de føler det nødvendig. Anonymkode: ee924...a2b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 Jeg vil si at første skritt er vel å ta kontakt med henne og førhøre hvordan det faktisk går. Hvis det var min venninne ville jeg sagt fra til henne hva jeg tenkte om ting. Kanskje det kan være med på å gi henne et «dytt i rompa». Anonymkode: 149e1...94d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil si at første skritt er vel å ta kontakt med henne og førhøre hvordan det faktisk går. Hvis det var min venninne ville jeg sagt fra til henne hva jeg tenkte om ting. Kanskje det kan være med på å gi henne et «dytt i rompa». Anonymkode: 149e1...94d Jeg har sagt i fra til henne, absolutt. Har rådet henne til å ta barna med til krisesenteret og jeg har selvfølgelig tilbudt meg å hente de og kjøre de der. Det er trussler fra flere i familien og ikke bare fra han. Hun er så redd for å ikke bli trodd og at hun så skal bli «overlatt» til seg selv. Har sagt at hun burde ta opp samtaler når han kontakter henne. Hun har meldt i fra om volden til barnevernet og må nå i avhør hos politiet. Hun kommer mest sannsynlig til å trekke seg på grunn av trusslene hun fikk i etterkant. Anonymkode: 1b12f...4da
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Jeg gjorde dette forrigårs. Jeg snakket med politiet. Om jeg ikke turte å anmelde han selv så ville de gjøre det på vegne av meg (fornærmede) Anonymkode: 1e9b1...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå