Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Ja jeg føler meg slapp i rompa...altså, emh...at ringmuskelen der bak er helt slapp. Jeg kan ikke styre når jeg fiser. Det bare kommer. Og ofte kommer det mer enn bare luft...uten at jeg har kontroll. Kan det komme av flere fødsler med store barn? Anonymkode: 8edc7...73e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Revnet du i muskelaturen da du fødte? Kanskje det ikke grodde skikkelig. Ta kontakt med lege for å fikse opp i det. Det er altfor ofte kvinner går med slike plager etter fødsel, og det er «for flaut» å få hjelp. De blir da ofte isolert, for de tør ikke gå ute blant folk. Kontakt lege! 😊 Anonymkode: acdb9...bdd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Revnet du i muskelaturen da du fødte? Kanskje det ikke grodde skikkelig. Ta kontakt med lege for å fikse opp i det. Det er altfor ofte kvinner går med slike plager etter fødsel, og det er «for flaut» å få hjelp. De blir da ofte isolert, for de tør ikke gå ute blant folk. Kontakt lege! 😊 Anonymkode: acdb9...bdd Jeg revnet ved første fødsel og har født 3 barn etter dette. Men ja...får snakke med legen. Takk Anonymkode: 8edc7...73e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Tok ikke fødselslegen opp dette da du revnet? Jeg revnet stygt og fikk masse informasjon rundt dette, samt var på kontroll etter seks måneder. Jeg har nå problem med å holde meg. Har aldri gjort i buksa men jeg MÅ prioritere do når jeg må bæsje. Anonymkode: 145c1...2d8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 Jeg skal (påfallende nok i dag) på utredning for anal inkontinens pga fødselsskade etter rift grad 3 Fikk ingen info om dette når det skjedde, men etter 5år med frykt for å bæsje på meg så tok jeg tak og undersøkte litt. Via fastlegen ble jeg rekvirert til utredning hos kirurg. Sjekket litt rundt dette. Har blant annet en kollega som nå er i turnus (lege) på gyn, og vi snakket endel om kvinner og inkontinens (urin og avf). Det er vist sånn at det skjer påfallende ofte hos kvinner som ikke har født barn også, og spesielt de som driver idrett. Så det er ikke bare fødsel og traumer (rift), men også generell belastning, bukpress over tid. Fedme, tunge løft og den type belastning er også faktorer. Anonymkode: 59cce...06c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 Er dette mer tabu i Norge enn andre land? Jeg har lagt merke til, at når vi er i Spania på ferie, så selges det bleier for voksne i alle dagligvareforretninger. Synd at noe som er så vanlig, skal føles tabubelagt. Anonymkode: 22e67...10f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 Jeg var til sjekk etter 6 mnd og alt var grodd fint. Var ikke snakk om noe mer da. Hi Anonymkode: 8edc7...73e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var til sjekk etter 6 mnd og alt var grodd fint. Var ikke snakk om noe mer da. Hi Anonymkode: 8edc7...73e Jeg hadde systocele og rektocele (veggen i skjeden gir etter, slik at man feks kjenner avføringen gjennom veggen i skjeden og sliter med å få avføringen ut.) Gynekolog og lege «overså» dette helt frem til jeg la frem problemet selv. Da prøvde legen å minimere problemet ved å si at det var helt vanlig etter fødsel. Jeg måtte be om henvisning to ganger før jeg fikk det. Da jeg kom til sykehuset var det overhode ikke tvil om at jeg skulle få operasjon. Det virker som om enkelte leger mener at Slike «kvinneplager» er noe man bare må leve med. Gå til legen å få hjelp! Anonymkode: 97b73...e13
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Fanken! Jeg feiget ut hos legen Turte ikke si noe.. jeg er så slapp i baken at eksen ikke merket om han puttet leksaken sin i feil hull.. Like slapt i begge ender for å si det slikt. Flytting katta så flaut! Hi Anonymkode: 8edc7...73e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 På 20.2.2019 den 14.57, Anonym bruker skrev: Jeg var til sjekk etter 6 mnd og alt var grodd fint. Var ikke snakk om noe mer da. Hi Anonymkode: 8edc7...73e Det var jeg også. Men ul og (ordentlig) us hos kirurg forrige dagen viste total revning av begge ringmuskler innvendig (det man ikke ser uten utvidet sjekk), nerveskader og skade på slyngemuskel i bekkenet. Så jeg blir sendt til Hamar for operasjon 👏 Kvinn deg opp og be om henvisning og utredning hos kirurg, det er verdt det. Anonymkode: 59cce...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå