Gå til innhold

Hva tenker dere om flyktningeleirene i Hellas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som sitter fast og ikke kommer videre..

Hvordan kan vi lever med at vi gjør dette? 

Forholdene er ubeskrivelige i leirene og mange lider av fysiske og psykiske sykdommer. De vil kun ha et bedre liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Enig med deg. Føler meg hjelpeløs.  Har dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør mer. Men vet ikke helt hva det skulle vært. Jeg har gitt penger og sendt noen sko med en venninne som dro ned til Hellas for å hjelpe. Selv har jeg ikke mulighet til det, og jeg ville heller ikke ha vært noen nyttig hjelper. Vi får håpe at IS- styrkene snart er mørk historie! 

Skrevet

Det er helt grusomt. Flyktningpolitikken (rasepolitikken) vår er helt grusom. 

Anonymkode: d92be...e78

Skrevet

Det tenker jeg virkelig ingen ting om. Verden er full av mennesker som lider og disse er ikke noe viktigere enn andre.

Anonymkode: 6175a...03a

Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 1bd1a...3c8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jeg, men de får jo allerede hjelp. Det er ingen flyktninger som fryser i hjel i teltleir i Norge. Det vi snakker om her, er de som sitter fast i Hellas. Jeg vil heller bruke mine ressurser på å hjelpe de som foreløpig ikke får hjelp. Jeg har vært i flere  av flyktnimgeleirene i Hellas, og hvis jeg hadde hatt mulighet til å hente noen ut derfra hadde jeg gjort det uten å blunke.

Anonymkode: 5c61b...2f1

Hvordan opplever du utviklingen i leirene? Jeg har et familiemedlem som har brukt alle sine ferier der i flere år. I starten var det mye logistikk og arbeid for å lette hverdagen til barn (blåse ballongdyr, spille fotball etc). De siste gangene gikk jobben mer over til å være sikkerhetsvakt. Mange hissige og voldelige menn som forventet å gå foran andre (spesielt kvinner, barn og eldre) kun i egenskap av å være stor og sterk mann. Det ble etterhvert svært ubehagelig. 

Anonymkode: f89fa...5bf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan opplever du utviklingen i leirene? Jeg har et familiemedlem som har brukt alle sine ferier der i flere år. I starten var det mye logistikk og arbeid for å lette hverdagen til barn (blåse ballongdyr, spille fotball etc). De siste gangene gikk jobben mer over til å være sikkerhetsvakt. Mange hissige og voldelige menn som forventet å gå foran andre (spesielt kvinner, barn og eldre) kun i egenskap av å være stor og sterk mann. Det ble etterhvert svært ubehagelig. 

Anonymkode: f89fa...5bf

Jeg har endà tilgode å oppleve at noen blir svært ubehagelige, men ser jo generelt at frustrasjonen øker. 

Anonymkode: 5c61b...2f1

Skrevet

Stappe mange mennesker på lite, avgrenset sted med begrenset med mat? Warsawa getto? I vår tid Moria leir. Vet dere hvor stor prosent 2åringer overlevde Aushwitz? 0,5%. De sterke overlevde. Unge menn og kvinner som hadde ikke barn. Historien skal dømme oss for at vi lærte ikke. Stakkars de uskyldige, de svake, barn, eldre, de som kan ikke kjempe for seg selv for vi har ikke lært. 

Anonymkode: 2835d...5c7

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stappe mange mennesker på lite, avgrenset sted med begrenset med mat? Warsawa getto? I vår tid Moria leir. Vet dere hvor stor prosent 2åringer overlevde Aushwitz? 0,5%. De sterke overlevde. Unge menn og kvinner som hadde ikke barn. Historien skal dømme oss for at vi lærte ikke. Stakkars de uskyldige, de svake, barn, eldre, de som kan ikke kjempe for seg selv for vi har ikke lært. 

Anonymkode: 2835d...5c7

Jeg tror også at historien kommer til å dømme oss for dette. La folk sitte fast årevis i en telt leir med elendige fasiliteter.

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Ann Christin, admin

Skrevet
På 19.2.2019 den 20.26, Anonym bruker skrev:

Det er helt grusomt. Flyktningpolitikken (rasepolitikken) vår er helt grusom. 

Anonymkode: d92be...e78

... Rasepolitikk? Virkelig? 

Anonymkode: d3acc...d10

Skrevet

Flyktningkrisen som har pågått siden 2015 er vår tids skamplett.

Historien vil dømme oss nedenom og hjem.

Anonymkode: 4167e...420

Skrevet
On 2/19/2019 at 7:41 PM, Nyttårs barn said:

De som sitter fast og ikke kommer videre..

Hvordan kan vi lever med at vi gjør dette? 

Forholdene er ubeskrivelige i leirene og mange lider av fysiske og psykiske sykdommer. De vil kun ha et bedre liv.

sånn er det bare, ikke synd på dem

Anonymkode: f8716...7b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...