Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Hva driver du med om dagen, av håndarbeid ? Anonymkode: fbf55...2b5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Strikker på en genser som aldri skal bli ferdig - den ligger på hytta og jeg strikker noen omganger hver gang jeg er der. Så syr jeg lappeteppe til sofaen hjemme, det har blitt lagt litt på is siden før jul men skal fram igjen nå. Anonymkode: 77980...d6d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Strikker på en genser som aldri skal bli ferdig - den ligger på hytta og jeg strikker noen omganger hver gang jeg er der. Så syr jeg lappeteppe til sofaen hjemme, det har blitt lagt litt på is siden før jul men skal fram igjen nå. Anonymkode: 77980...d6d Koselig med litt hyttestrikking da Hva slags lapper er det (hvilke farger etc.)? Spennende da! Jeg hekler akkurat nå på en bukse til ene kosedyret til datteren min. Har nettopp sydd igjen halsen hans :p hadde hull. Fant ut at jeg måtte lage en bukse. Anonymkode: fbf55...2b5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 Sitteunderlag som snart er ferdig. Noen få omganger + toving igjen. Begynner enten på et nytt sitteunderlag eller noen superenkle babytøfler etter det.(tenkte å bruke opp restegarn.) Anonymkode: 05bc8...df9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #5 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitteunderlag som snart er ferdig. Noen få omganger + toving igjen. Begynner enten på et nytt sitteunderlag eller noen superenkle babytøfler etter det.(tenkte å bruke opp restegarn.) Anonymkode: 05bc8...df9 Gøy å lage sitteunderlag. Er det til dere/deg eller skal du gi det bort ? Har laget til ungene mine og de er supre å ha med på tur. Tykke og varme, veier lite og. Babytøfler er absolutt lurt hvis man vil bruke opp restegarn ! Lenge siden jeg har laget noe til babyer, gitt. Men det er moro for det går så fort. Anonymkode: fbf55...2b5
Himmel og hav Skrevet 19. februar 2019 #6 Skrevet 19. februar 2019 Holder på med ei jakke til sønnen min, og etter det er det genser til meg selv som skal på pinnene. Som reisetstrikketøy strikker jeg sokker.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #7 Skrevet 19. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Koselig med litt hyttestrikking da Hva slags lapper er det (hvilke farger etc.)? Spennende da! Jeg hekler akkurat nå på en bukse til ene kosedyret til datteren min. Har nettopp sydd igjen halsen hans 😛 hadde hull. Fant ut at jeg måtte lage en bukse. Anonymkode: fbf55...2b5 Er typisk "gammeldagse rose-stoffer", litt Cath Kidston-aktige. Blir veldig fint og sommerlig, så jeg må bli ferdig! Har igjen å kante hele teppet og det er litt avskrekkende... Nå minnet du meg på at jeg har en del reparasjoner liggende også, ja... kosedyr og annet... Anonymkode: 77980...d6d
Valkyriemamma Skrevet 19. februar 2019 #8 Skrevet 19. februar 2019 Eg har for tida garn-kjøpe-stopp! 😢 Har så sinnsjukt mykje garn liggande. Akkurat nå strikker eg ein tunika til meg sjølv. Holder og på å strikke Lommevenner av alt restegarnet. Får sjå kva det neste prosjektet blir. 😊
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #9 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, Himmel og hav skrev: Holder på med ei jakke til sønnen min, og etter det er det genser til meg selv som skal på pinnene. Som reisetstrikketøy strikker jeg sokker. Sokker er kjekt. Gøy at du har litt store prosjekter, da. Du har mer tålmodighet enn meg Her blir det ofte små prosjekter som er raskt ferdig. De store blir ofte bare liggende som UFO'er... Anonymkode: fbf55...2b5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, Valkyriemamma skrev: Eg har for tida garn-kjøpe-stopp! 😢 Har så sinnsjukt mykje garn liggande. Akkurat nå strikker eg ein tunika til meg sjølv. Holder og på å strikke Lommevenner av alt restegarnet. Får sjå kva det neste prosjektet blir. 😊 Da er vi to! Har alt for mye garn. Men har mye akryl/bomull (en mix) og lin, så har slitt litt med hva jeg skal bruke det til.. Tror jeg har funnet en løsning nå, da. En sommertunika eller? Anonymkode: fbf55...2b5
Valkyriemamma Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da er vi to! Har alt for mye garn. Men har mye akryl/bomull (en mix) og lin, så har slitt litt med hva jeg skal bruke det til.. Tror jeg har funnet en løsning nå, da. En sommertunika eller? Anonymkode: fbf55...2b5 Ja, det er en sommertunika, men eg strikker den i alpakka, så den blir ganske varm. 😅 Den blir nok kjekk å ha på kjølige dager. 😊
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå, Valkyriemamma skrev: Ja, det er en sommertunika, men eg strikker den i alpakka, så den blir ganske varm. 😅 Den blir nok kjekk å ha på kjølige dager. 😊 Det kommer garantert noen kjølige dager Får vel ikke en sånn sommer vi hadde i fjor? Anonymkode: fbf55...2b5
Valkyriemamma Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer garantert noen kjølige dager Får vel ikke en sånn sommer vi hadde i fjor? Anonymkode: fbf55...2b5 Satser på at det blir ein norsk sommer i år! 😄
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 Jeg har akkurat heklet ferdig en stor kurv til alt garnet mitt. Har flere prosjekter gående. Hekler pyntepute i bønnesting, hekler også pyntepute sammensatt av bestemorruter. Dessuten hekler jeg på et ullpledd (ikke lapper) som blir 150X200, er halvveis. I tillegg hekler jeg et etui for heklenålene mine og en veske til rundpinnene jeg har. Veksler litt om på hva jeg hekler på. Har kjøpt inn garn til ytterligere ett pledd. Har ikke bestemt om det skal hekles eller strikkes enda. Anonymkode: 818f9...f3f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gøy å lage sitteunderlag. Er det til dere/deg eller skal du gi det bort ? Har laget til ungene mine og de er supre å ha med på tur. Tykke og varme, veier lite og. Babytøfler er absolutt lurt hvis man vil bruke opp restegarn ! Lenge siden jeg har laget noe til babyer, gitt. Men det er moro for det går så fort. Anonymkode: fbf55...2b5 Det jeg holder på med nå er til datteren min på 8. Storebroren vant et her for litt siden og da ville hun også ha et, så da tenkte jeg at jeg likeså godt kunne strikke et. Et evt neste blir da til lillebroren. Babytøflene tenkte jeg å lage opp et lite lager av og sende med en hjelpesending til Ukraina. varme klær trengs sårt der borte. Kanskje strikker jeg noen små luer og jakke også. Anonymkode: 05bc8...df9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 Jeg har flere strikketøy, en pute,en duk i kunststrikk, en babykjole,en genser,en babybukse som det kun gjenstår trådfesting på og det samme med 3 par votter. Anonymkode: 9918e...057
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 En genser som blir ferdig idag Anonymkode: 3bc6c...b22
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 Nå er jeg straks ferdig med genseren som skulle ligge på hytta slik at jeg og min søster hadde noe å strikke på om vi glemte å ta med oss noe. Jeg klaret å glemme den skulle ligge på hytta. Ikke syns jeg den er fin heller, men super billig garn og greit prosjekt å ha liggende på hytta. Måtte prøve den på minsta nå for å se hvor mye tilpassninger jeg måtte ha, nå er den vist hennes. Begynt på melkevotter igår. Eldste ungen ville ha ekstra lettmelk votter. Lekemat og lommevenner lager jeg støtt og stadig, veldig greit for variasjonen innimellom. Skal strikke opp mye av garnet jeg har så begynt å tenke ut hva jeg kan finne på når genseren er ferdig. Har en jakke som er halvferdig, men får vondt i armen å strikke den så burde vel la den ligge lengre..... Anonymkode: e35c2...15d
gale damen Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 Håndarbeidsprosjektene er mange og varierte 🙂 I dag skal jeg sette knapper i en chiffonbluse som jeg har sydd til meg selv, samt sette i bomullsbånd i nakken på en ullgenser jeg har sydd til mannen. Jeg har funnet et artig sokkemønster som jeg skal prøve å sy i dag. I stua ligger det en halvbrodert løper fra Eva Rosenstand, to strikkede pannebånd som skal syes sammen, to halvferdige hardangerbrikker, garn til et sjal en venninne har bedt meg om å hekle og et veldig fint smøyg-mønster. I morgen skal jeg ta meg på tak og begynne på bunadsskjorte til minstejenta - mai kommer fort.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #20 Skrevet 19. februar 2019 Hekler et babyteppe til en venninne Anonymkode: ae8ab...78c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #21 Skrevet 19. februar 2019 Hekler mye lappetepper. Er litt utålmodig av meg, så lappeteppe er perfekt for da blir jeg jo helt ferdig med en lapp på 20-30 minutter. Det gjør ikke noe om det tar noen måneder å få mange nok. Akkurat nok holder jeg på med en tunika til meg selv, heklet, for variasjonen og utfordringen sin del. Ellers strikker jeg votter og luer innimellom, og strikket bukse og gensere til barna da de var små, men aldri men noe mindre enn pinne 4,5 eller 5. Har ikke tålmodighet rett og slett 😉 Anonymkode: f6b8f...a6a
Superdolly Skrevet 19. februar 2019 #22 Skrevet 19. februar 2019 Jeg strikker Kathrine genser herre til mannen min, i originalfargene. Regner med å bli ferdig denne uka. Så har jeg akkurat sydd noen puter til datteren min. Hun fikk nye gardiner til hybelen, og de måtte jeg legge opp, så nå har jeg sydd tre puter av restestoffet. Det ønsket hun seg, for da ville putene matche gardinene perfekt. Så har jeg akkurat kjøpt garn for å strikke et par votter til en kollega. Starter på dem når jeg er ferdig med genseren.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #23 Skrevet 19. februar 2019 Strikker Tine melkegenser nå som skal være til meg selv. Anonymkode: f87d8...cd7
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #24 Skrevet 19. februar 2019 Akkurat nå strikker jeg en brun Mariusgenser til meg selv. Å så holder jeg på å strikke et nydelig hvitt sjal til sommerkjolen. Har også hyttestrikk liggende på hytta så jeg slipper å drasse med meg for hver gang og det er selbuvotter i hvit og lyseblå. Har masse ikke påbegynte prosjekter liggende jeg også, så har innført garnstopp her i gården også. Anonymkode: 29263...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå