Gå til innhold

Kaller du din 11-åring for tenåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som gjør det. Hun har ei datter på 11, som hun kaller for tenåring. Det gjør jo ingenting for meg, det må hun gjøre som hun vil. Men jeg merker andre også stusser litt, og spør om hun allerede er 13? Neida, hun er 11 svarer hun, men oppfører seg som en tenåring. 

Kaller dere deres 11-åringer for det samme?

Anonymkode: 5c475...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei? 

Anonymkode: 3d517...b0e

Skrevet

Jeg kaller de pre-pubertal.

Anonymkode: a554a...ad7

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke, hun er jo ikke tenåring. 

Har to jenter på 10 og 12 år, ingen av dem blir kalt tenåring av meg. Men jeg kan av og til si at eldste har en veldig prepubertal eller "pree-teen" oppførsel, ser at det er mye som skjer i kropp og sinn om dagen ;)

Anonymkode: 525da...248

Skrevet

Æh, nei. Hvorfor skulle jeg det. 

Anonymkode: ad33d...b61

Skrevet

Har ingen 11-åring, men en 12-åring som blir 13 i år og DA blir hun tenåring. Er en grunn for at det heter tretTEN, fjorTEN osv.

Anonymkode: 67a8b...392

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor hun gjør det. Men jeg har selv ei jente på 15. Mulig hun tenker at hennes datter også blir stor og dermed omtaler henne på denne måten. Jeg vet ikke. Men da er det altså ikke bare jeg som stusser litt. 

Hi

Skrevet

Spør henne da. Kanskje hun ikke er klar over at man først er tenåring når man er 13😂

Anonymkode: 4fb93...f00

Skrevet

Nei, jeg kaller henne ikke for tenåring, men hun oppfører seg - og ser helt klart ut som en ungdomsskoleelev. Hvis jeg bruker et begrep for å forklare andre, kaller jeg henne pubertal - noe hun er. 

Anonymkode: 567a8...805

Skrevet

Hun mener det ikke ironisk da? At hun oppfører seg som en tenåring allerede?

Men det er selvsagt ikke korrekt. 

Anonymkode: 48146...872

Skrevet

Nei, ikke han på 11 år, men selvsagt de på 14 og 16 år. Jeg kan kalle han på 11 år for tweeny, når han oppfører seg litt som en tenåring, men han blir jo ikke tenåring før han fyller 13 år. 

Anonymkode: d9748...191

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei venninne som gjør det. Hun har ei datter på 11, som hun kaller for tenåring. Det gjør jo ingenting for meg, det må hun gjøre som hun vil. Men jeg merker andre også stusser litt, og spør om hun allerede er 13? Neida, hun er 11 svarer hun, men oppfører seg som en tenåring. 

Kaller dere deres 11-åringer for det samme?

Nei. Elleve er ikke tenåring. 13 er tenåring.

Anonymkode: 34eb7...f22

Skrevet

Nei. En 11-åring er en «tween». 

Anonymkode: 35e13...b8f

Skrevet

En 11 åring er ikke tenåring, en tenåring er 13-19 år, alderen som slutter med -ten.

Men dersom barnet det er snakk om er tidlig i puberteten kan jeg skjønner tankegangen til venninnen din.
Har en sønn som er godt i gang selv som bare er 11...

Anonymkode: 12b6d...a4b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvorfor hun gjør det. Men jeg har selv ei jente på 15. Mulig hun tenker at hennes datter også blir stor og dermed omtaler henne på denne måten. Jeg vet ikke. Men da er det altså ikke bare jeg som stusser litt. 

Hi

Det er ikke alle som har forstått hvor for det heter tenåring. Sikkert tilfelle for venninnen din. Du må si til henne at man er TENåring først når men er tretTEN år gammel.

Anonymkode: a766d...d8f

Skrevet

Ære så farli’ a?

Seriøst. Du og vi alle vet at tenåring er alder det året slutter på ten. Tretten-nitten. Om noen velger å kalle en som ikke er tenåring for tenåring så la... det... passere.

ikke la det irritere deg, puste med magen og tenk på noe du synes er hyggelig i stedet 

Anonymkode: bc958...4cf

Skrevet

Niks. Har en på 12 år. Har aldri kalt ham for Tenåring. Han er ikke tolvten. 

Anonymkode: 03a58...fae

Skrevet

Kanskje hun tror det er TEN som i ti? Og at alle over ti er tenåringer? 🙈 Jeg kaller ikke 11-åringen det før han blir 13.

Anonymkode: 753ec...dfd

Skrevet

8-åringen min er pre-teen. Og det som følger med den fasen. Ha ha ha. 

Anonymkode: 72dce...e8f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ære så farli’ a?

Seriøst. Du og vi alle vet at tenåring er alder det året slutter på ten. Tretten-nitten. Om noen velger å kalle en som ikke er tenåring for tenåring så la... det... passere.

ikke la det irritere deg, puste med magen og tenk på noe du synes er hyggelig i stedet 

Anonymkode: bc958...4cf

HI puster nok med magen og tenker nok på noe hyggelig men man kan for det kommentere og reagere på at noen kaller en 11 åring for tenåring. Det er alltid noen her inne som er den «ikke bry deg så mye om en fillesak». Det ER ingen som bryr seg så mye men uten slike ting å snakke om hadde ikke dette forum eksistert vettu. 

Jeg hadde også lurt på hvorfor hun  kalte en 11 åring for tenåring hvis det var min venninne.

Anonymkode: a766d...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...