Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #1 Skrevet 19. februar 2019 Ingenting spesielt har skjedd. Han er visst blid som en sol i bhg og har flere å leke med. Men hjemme er han krevende. Jeg må hele tiden være med å leke (han er ikke slik mot faren). I dag tidlig skulle vi på jobb og bhg og jeg fikk ikke gå å gjere klar mat osv, men møtte være med å leke litt med lego først. Han vil heller ikke ta på seg klær lenger,sier bare at han får det ikke til før han har prøvd. I morgon har jeg fri så då kan han få være hjemme, usikker på om det kan hjelpe. Tips og erfaringer rundt dette? Anonymkode: 5c92f...884
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #2 Skrevet 19. februar 2019 Hva gjør han hvis du ikke er med og leker da? Er du klar over at du som mor bestemmer når det passer å leke, og når det ikke passer å leke? Når man skal gjøre klar mat, så passer det ikke å leke. Da sier man det til barnet. Et tips er å ikke la han bestemme alt mulig. Anonymkode: 0e6aa...feb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #3 Skrevet 19. februar 2019 Adfersendring bør følges opp. Selvom det er naturlig å ha perioder med mer behov for oppmerksomhet så kan adferdsendring også være et tegn på at noe er galt. Sikker på at alt er bra i barnehagen feks? Det er ofte barna er delvis uten tilsyn og mobbing vet vi skjer i barnehagen. Små barn er også utspekulerte og mobber i det skjulte. Min fireåring har også hatt en periode der hun er mer kontaktsøkende og redd for å miste meg av syne. Tidligere har hun vært den typen som bare løper avgårde uten å se seg tilbake, enorm utforskertrang. Så endret det seg og hun ble oppmerksom på at mamma og pappa kunne bli borte i mengden og trengte hele tiden å vite hvor vi var. Å delta i leking på morgenen hadde ikke skjedd her, da hadde nok barnet heller fått henge i rumpa mi. Påkledning går i rykk og napp, på vinterstid må jeg hjelpe med dette, når det er flere lag med klær. Anonymkode: 94ac9...482
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #4 Skrevet 19. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva gjør han hvis du ikke er med og leker da? Er du klar over at du som mor bestemmer når det passer å leke, og når det ikke passer å leke? Når man skal gjøre klar mat, så passer det ikke å leke. Da sier man det til barnet. Et tips er å ikke la han bestemme alt mulig. Anonymkode: 0e6aa...feb Hyler som bare det og store tårer. Anonymkode: 5c92f...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå