Gå til innhold

Er det mulig at jeg blitt gravid ? Etter cerazette


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei 

jeg sluttet på p pillen cerazette 29 januar 2019 .. i følge dagboka så hadde jeg eggløsningsdagen 7 januar , hadde samleie før eggløsningsdagen og etter ... hadde utflod med tykt slim med mørkt blod inni  10 januar , kan det ha vart festeblødning ? Har hatt masse migrene og kvalme på morningene trøtt som f**  mye vondt i korsryggen masse stikkninger i livmoren . Hadde veldig vondt på venstre side av livmoren den 10 januar ...og følt som om tante rød har vart rett rundt hjørne men den har enda ikke dukket opp .... er det noen andre som opplevd det samme ? Kan det være mulig at jeg blitt gravid ? Tok en test igår 17 januar men den var negativ PS tok en billig strimle test ... burde jeg prøve enda en til test ? 

Anonymkode: 5686f...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når skal du ha mensen? Det går ikke Ann å svare på om du kan ha blitt gravid. Alt er mulig. Men når testen blir positiv så er du gravid- fortsetter den å være negativ er du ikke så klart. Men du burde ta test noen dager etter forventet mensen for å kanskje få svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke hatt eggløsning 7 januar om du sluttet på pillen 29 januar. Tidligste eggløsning du sannsynligvis har hatt er da 10-15 dager etter 29 januar. 

Anonymkode: 9ca3e...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, anettea1 skrev:

Når skal du ha mensen? Det går ikke Ann å svare på om du kan ha blitt gravid. Alt er mulig. Men når testen blir positiv så er du gravid- fortsetter den å være negativ er du ikke så klart. Men du burde ta test noen dager etter forventet mensen for å kanskje få svaret.

Jeg skal i følge kalenderen min ha mensen 21 februar ...  altså om 3 dager , ja får prøve og ta testen igjen om noen dager men føler meg så gravid , så krysser fingrene ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo ikke hatt eggløsning 7 januar om du sluttet på pillen 29 januar. Tidligste eggløsning du sannsynligvis har hatt er da 10-15 dager etter 29 januar. 

Anonymkode: 9ca3e...818

Hmm ja sluttet mitt i brettet så har gjort det enda mer komplisert ... har vanligvis fått en bortfallsblødning når jeg glemt pillen eller startet mensen og da har jeg blødd i 7 dager men denne gang var annerledes . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sherryberry skrev:

Hmm ja sluttet mitt i brettet så har gjort det enda mer komplisert ... har vanligvis fått en bortfallsblødning når jeg glemt pillen eller startet mensen og da har jeg blødd i 7 dager men denne gang var annerledes . 

Jeg trodde uten å virke nedlatende at alle som gikk på p-piller visste at de hindrer eggløsning ved korrekt bruk. Det er derfor du ikke blir gravid på p-piller.. glemmer man en pille er det selvsagt nok til å gi en spontan eggløsning, og 1 av 100 får vel også eggløsning på p-piller. 

Anonymkode: 9ca3e...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde uten å virke nedlatende at alle som gikk på p-piller visste at de hindrer eggløsning ved korrekt bruk. Det er derfor du ikke blir gravid på p-piller.. glemmer man en pille er det selvsagt nok til å gi en spontan eggløsning, og 1 av 100 får vel også eggløsning på p-piller. 

Anonymkode: 9ca3e...818

Vell må si at med første man så glemte jeg pillen 2 ggr og Vipps så var jeg gravid . Så uvitende frem til uke 7 så gikk jeg på pillen ..... så for min del nei visste ikke om at 1 på 100 får eggløsning .. derfor lurer jeg så fælt på om jeg blitt gravid denne gang og om noen andre opplevd det samme 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo det jeg skriver,  ved korrekt brukt så er det ekstremt få som får spontan eggløsning. 1 av 100 i året som bruker p-piller.

glemmer man 2 piller er det ikke lenger korrekt bruk og spontan eggløsning kan skje. 

Har du glemt pillene nå så er det jo mulig du har hatt eggløsning når du tror selv. Har du brukt pillene korrekt frem til du sluttet 29 januar er det større sjans for at du har hatt eggløsning rundt 11-12 februar 

Anonymkode: 9ca3e...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid rett etter jeg slutta på cerazette med alle mine tre! Rakk ikke få mensen en gang!

Lykke til☺️

Anonymkode: feae7...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, venternr4 skrev:

Samme hær! slutta med Cerazette begynnelsen av Januar, ble gravid samme mnd !☺️

Har du funnet ut om du er gravid?

Ååh gratulerer så mye 🎉  Ja det er jeg testet endelig positiv idag 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 8.47, Anonym bruker skrev:

Jeg ble gravid rett etter jeg slutta på cerazette med alle mine tre! Rakk ikke få mensen en gang!

Lykke til☺️

Anonymkode: feae7...efc

Åh så gøy 😍 og tusen takk for svar . Jeg fant akkurat ut . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sherryberry skrev:

Ååh gratulerer så mye 🎉  Ja det er jeg testet endelig positiv idag 😍

Gratulere så mye 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra. 

 

Da stemmer det jo med mitt tidligere svar at du har hatt eggløsning rundt 12-13 februar og derfor tester positivt nå ca 14-15 dager etter eggløsning ( som er heeeelt normalt) 👌😊

Anonymkode: 9ca3e...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg sluttet med cerazette i midten av mars og ble gravid en uke etterpå 🙂 Trodde nesten ikke det var mulig. Har lest at når man går på minipiller får man ofte en eggløsning- men ikke hvis man går på p-piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nykommeren skrev:

Jeg sluttet med cerazette i midten av mars og ble gravid en uke etterpå 🙂 Trodde nesten ikke det var mulig. Har lest at når man går på minipiller får man ofte en eggløsning- men ikke hvis man går på p-piller. 

Man har ikke eggløsning ved korrekt bruk av hverken p-piller eller minipillen 🙈 det er det p-pillen og minipillen gjør, hindrer eggløsning og gjør slimet ugjennomtrengelig for sædceller.

Anonymkode: 9ca3e...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...