Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Skulle begynne på skole, men NAV jobber imot meg, skolen jobber imot meg. Hvis ikke jeg forter meg med faget blir jeg aldri ferdig, heller. Men ingen gidder å hjelpe meg og føler jeg graver meg ned i et gjørmehull. Jeg har gjort mitt, meldt meg på ekstrakurs for å klare faget, tatt initiativ, spurt og forhørt meg med 3-4 forskjellige lærere, studert på egenhånd, lånt bøker, kjøpt utstyr, løpt til toget. Jeg er egentlig syk. Jeg gjør dette her for at staten skal slippe å betale for meg, dvs at jeg skal slippe å være ufør hele livet. NAV bare spytter på meg og ler av meg omtrent mtp utdanning. De skulle helst sett at jeg bare var ufør med laveste utbetaling resten av livet. De kunne ikke brydd seg mindre. Jeg blir deprimert og kjenner jeg, etter 1 års pause, er på vei mot å bli så syk at jeg må ha psykolog igjen. Jeg mener, jeg har gjort mitt beste. Men nå merker jeg at jeg gir opp alt, gir opp det jeg studerer. Jeg orker ikke mer motgang. Merker at det knekker meg nå. Føler at alt bare sier til meg "BLI UFØR!". Jeg har strittet imot, prøvd, forhørt meg, spurt mennesker, og NAV-veilederen min er en inkompetent drittkjerring som ofte er sur og frekk. Joa, jeg kan kanskje bytte veileder? Men hvordan gjør jeg det, hvem melder jeg ifra om det til, hva gjør jeg... Orker ikke å tenke på det engang, jeg har så mye annet nå at jeg bare ikke orker. Så da går det sin gang, da. Jeg har det bare ikke noe bra, og nå tråkket jeg i salaten og melde meg/oss som FAU-representanter (toårig). Vi har overhodet ikke mulighet til det og jeg kommer til å sende mannen, vi kommer til å være elendige representanter. Vi har ikke ork, ikke tid, og absolutt ikke LYST... Egentlig er begge utbrente. Men det var ingen andre som gadd så vi måtte melde oss... ble for dumt at ingen andre gadd! Og det er så mye annet som skjer som jeg ikke orker å skrive om. Men det er så vondt alt sammen, jeg greier ikke mer. Hvis kroppen min er slik je