Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Jeg er så forbanna! Jeg og mannen har tre tenåringer i hus. Vanligvis er det jeg som følger opp på diverse arenaer. Min mann er utrolig sløv på det området. De gangene han har skulle hatt noe ansvar, så klarer han aldri å følge opp. Det er nå vinterferie. Jeg er på jobb mens resten av gjengen har ferie, inkludert min mann. Sønnen vår har hatt besøk av noen kompiser i helgen, og de er 15 år så de styrer seg jo stort sett selv. Jeg har sett det som en selvfølge at mannen tar ansvaret for middags-laging så lenge jeg er på jobb. Nå ringer jeg hjem for å høre om gjestene er dratt og om de skal være med å spise. Nei, de er ikke dratt, og han vet ikke om de skal være med å spise. Han har porsjonert mat kun for oss. Han gidder ikke å spørre min sønn, for det blir bare sure miner uansett. Jeg spør om han har pratet med dem eller om de har vært inne og spist tidligere, så sier han nei de har ikke spist noe. Så det betyr at de ikke har spist på et døgn. Han mener de kan komme og ta mat hvis de er sultne, og det er jo greit. Men at han ikke har giddet å spørre engang! Er det bare meg, eller er det ikke vanlig å høre med ungene om gjestene skal være med å spise? Han melder seg så ut, og så er det bare meg som "syr puter under armene på dem" som han alltid mener. Han gidder rett og slett ikke. Og jeg blir så sur for at han er så jækla likegyldig hele tiden! Anonymkode: 67030...c4d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg ville snakka med min sønn om at det er vanlig å tilby gjestene mat.. Og så ville droppa å fjernstyre mannnen for å fremheve meg selv som den flinke.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Ja jeg vet at min sønn bør tenke på dette. Men når jeg ringer hjem til mannen for å høre om gjestene ennå er der og om de skal være med og spise, så har han aldri tenkt på det engang. Jeg mener bare at han godt kunne ha sjekket om de skulle hatt mat, slik at vi kunne være litt forberedt på det. Han synes de kan ta en brødskive mens vi andre spiser middag, for de kan passe på dette selv. Anonymkode: 67030...c4d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Din mann er en idiot, men jeg hadde også snakket med 15-åringen. Han er stor nok til å kunne tilby gjestene mat. Anonymkode: 91897...a1b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 Leste nå det siste svaret ditt. Ja, gjestene må få tilbud om middag, det er jo en selvfølge. Anonymkode: 91897...a1b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Ja han er stor nok til å tenke på dette. Helt enig. Jeg ville bare unngå at familien sitter og spiser middag, og så kommer resten av gjengen inn når jeg kommer hjem fra jobb for eksempel Så sitter vi der og spiser og det er ikke mat til noen flere. Anonymkode: 67030...c4d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Mannen din trenger ikke ta ansvar, for du fikser det uansett. Og sånn oppdras tydeligvis sønnen din også.. Anonymkode: 79b31...470
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 Jeg syns vel egentlig dere alle har litt feil og rett. Den som lager middag må finne ut hvor mange som er til middag, hvertfall om ungene overnatter hos dere. 15åringen burde ha lært å høre med de han har besøk av om de er sultene og jeg mener også han burde ha ordnet frokost osv til de. Det er igjen dere som foreldre som burde ha lært han. Du bør nok ikke overstyre alt mannen gjør eller ikke gjør når du ikke skal gjøre det selv. Utifa det lille jeg leser her skal du ha alt på din måte og alt snnet blir feil, da kan jeg skjønne han ikke gidder å engasjere seg stort. Anonymkode: cf9a8...d9e
Wonder Woman Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 Hvis ikke mannen eller sønnen din bryr seg, hvorfor gjør du det? Hadde de vært 8-9 år hadde jeg skjønt det, men 15 åringer kan kunne si ifra at de sultne. La dem ordne opp i dette selv.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 15-åringer bør klare å lage seg mat selv. De er ikke småbarn og hjelpesløse. Om gjestene har vært der hele helgen og fortsatt er der nå, så synes jeg de kan dra hjem og spise middag eller så kan sønnen din være såpass oppegående at han ikke tar det for gitt at foreldrene spør om de skal ha middag. Hvis disse ungdommene har vært på rommet i hele dag og ikke sagt god morgen en gang, så kan de ikke forvente at det står middag på bordet uten at de sier et ord. Det er faktisk normalt å si hei en gang i løpet av dagen til de man bor sammen med. Dette kan du løse lett ved å kjøpe med et par Grandiosa på vei hjem og ikke klandre mannen for at sønnen ikke er oppdratt til å tilby gjester mat eller snakke med de han bor sammen med. Anonymkode: 877d7...62a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 Slutt å stress... Klart mannen er sløv når du alltid kontrollerer på mikro nivå. Snakk med gutten din om folkeskikk (når man har gjester). Men utover det så burde 15åringer ha næringsvett til å si fra hvis de er sultne, eller skaffe sin egen mat. (vi dro på mcD...) Tror du er litt redd for hva foreldrene deres vil si når de kommer hjem? 😉 Ikke vær det. Anonymkode: 0ef26...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå