Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Jenta var litt slapp i morges så jeg sjekket henne med pannetermometeret. Følte meg ikke helt trygg på svaret og prøvde øretermometeret og følte meg ikke trygg da. Fant til slutt den vanlige for å ta temp i rumpa og da viste den 38.0, som da er slik jeg har forstått det feber. De to andre viste fra 36.0 til 37.4 uansett hvor mange ganger jeg prøvde. Hadde jeg ikke funnet igjen den vanlige hadde jeg sendt henne avgårde i god tro om at hun ikke hadde feber. Anonymkode: aef6f...3c8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Ved øre/pannetermometer skal man legge på O,5, så 37,4+0,5=37,9. Det er vel ikke hårreisende stor forskjell. Og det er vel ikke uten grunn du har målt temp? Da har du vel egentlig vurdert almenntilstanden til å være dårlig? Anonymkode: d024b...138
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 6 minutes ago, Anonym bruker said: Ved øre/pannetermometer skal man legge på O,5, så 37,4+0,5=37,9. Det er vel ikke hårreisende stor forskjell. Og det er vel ikke uten grunn du har målt temp? Da har du vel egentlig vurdert almenntilstanden til å være dårlig? Anonymkode: d024b...138 Dette her... I tillegg er det faktisk ikke så nøye med desimaler før feberen er høy (eller du har barn som ikke tåler feber). Jeg bruker en del rompetemp på jobb, men pannetermometer hjemme. Allmenntilstand er viktigere enn grader. Jeg blir så dårlig ved 38, mens mannen knapt merket at feberen var rundt 40.. Anonymkode: d38f0...5b0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jenta var litt slapp i morges så jeg sjekket henne med pannetermometeret. Følte meg ikke helt trygg på svaret og prøvde øretermometeret og følte meg ikke trygg da. Fant til slutt den vanlige for å ta temp i rumpa og da viste den 38.0, som da er slik jeg har forstått det feber. De to andre viste fra 36.0 til 37.4 uansett hvor mange ganger jeg prøvde. Hadde jeg ikke funnet igjen den vanlige hadde jeg sendt henne avgårde i god tro om at hun ikke hadde feber. Anonymkode: aef6f...3c8 Hvis du kjøper et bra øretermometer og jenta ikke har rare trange øreganger så funker de helt bra. Ingen grunn til å krenke noen med å tre ting opp i rompa dems. Uansett så må du jo måle temperaturen i frisk tilstand da så du vet hva base er når du måler de ved feber. Da ser du KO at temp er forhøyet selv om det ikke er rett temperatur siffer. Anonymkode: 08228...fef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du kjøper et bra øretermometer og jenta ikke har rare trange øreganger så funker de helt bra. Ingen grunn til å krenke noen med å tre ting opp i rompa dems. Uansett så må du jo måle temperaturen i frisk tilstand da så du vet hva base er når du måler de ved feber. Da ser du KO at temp er forhøyet selv om det ikke er rett temperatur siffer. Anonymkode: 08228...fef Dette er viktig. Hos alle i vår familie ligger temperaturen målt med pannetermometer på 36,4-36,5 grader når vi er friske. Hvis du ikke kjenner temperaturen i frisk tilstand, vil du ikke bare ikke registrere svak feber, men også gå glipp av faretruende høy feber. Anonymkode: e47aa...e72
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har sendt barnet mitt på skolen med 37.7- 38. Ellers så hadde hun vært hjemme veldig mange dager. Allmenntilstanden er det vi ser på. Anonymkode: a169d...82c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis du kjøper et bra øretermometer og jenta ikke har rare trange øreganger så funker de helt bra. Ingen grunn til å krenke noen med å tre ting opp i rompa dems. Anonymkode: 08228...fef Medisinske undersøkelser er ikke krenkelser, altså... Anonymkode: c0061...e36
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette er viktig. Hos alle i vår familie ligger temperaturen målt med pannetermometer på 36,4-36,5 grader når vi er friske. Hvis du ikke kjenner temperaturen i frisk tilstand, vil du ikke bare ikke registrere svak feber, men også gå glipp av faretruende høy feber. Anonymkode: e47aa...e72 Et barn med «faretruende høy feber» går du ikke glipp av... det merker du på allmenntilstanden. Anonymkode: c0061...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå