Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #1 Skrevet 18. februar 2019 Lurer på en ting og håper noen kan hjelpe meg, enten som har vært gjennom det før eller dere som kanskje jobber med det. Jeg og samboeren skal hos familievernkontoret på fredag. Vi skal separeres men har fått beskjed av barnevernet om å gå dit å prate. Saken er vanskelig. Jeg har opplevd mye vold men har aldri delt det med noen. Nå sier samboer at jeg må «sammarbeide» ellers mister vi ungene. Jeg vet jo at han egentlig bare er redd for at jeg skal fortelle alt. Så jeg lurer egentlig på om jeg burde fortelle på dette møtet eller om jeg bør ha en time med kun en person der jeg kan åpne meg litt, for det trenger jeg virkelig. Anonymkode: debbb...a18
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #2 Skrevet 18. februar 2019 Jeg tror jeg hadde valgt å snakke med en person alene først. Om du både skal snakke om det og avtale omkring barna på en gang kan det bli vanskelig å ha fokus og å håndtere situasjonen på en klok måte. Jeg har vært igjennom noe lignende og meklingen på fvk er en av de vanskeligste diplomati-oppgaver jeg har hatt i mitt liv, samtidig som konsekvensene for barna kunne blitt virkelig store om det hadde mislyktes. Vi var veldig tett på rettssak. Lykke til med det hele! Anonymkode: 9bda2...0a5
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #3 Skrevet 18. februar 2019 Du får ikke snakke med samme personen alene som dere snakker med sammen. Det er meningen den personen dere snakker med sammen upartisk skal hjelpe dere med kommunikasjonen, og da kan han/hun ikke snakke med en av dere alene i tillegg. Men du kan få noen å snakke med alene, ikke noe problem det Vær litt forsiktig med å komme med masse dritt om han på mekling, det kan fort tolkes som at du vil sverte han for å få barna mest selv. Men du skal overhodet ikke lyve! Pass på at du hele tiden har barnas meste i tankene, du kan fint si f.eks at "Når du ble sint på meg mistet du kontrollen og ble voldelig, hvordan har du tenkt å jobbe med deg selv så det ikke skjer når du har barna" osv. Du kan altså si sannheten, men fokuset skal være barna og samvær Anonymkode: bc37e...caa
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lurer på en ting og håper noen kan hjelpe meg, enten som har vært gjennom det før eller dere som kanskje jobber med det. Jeg og samboeren skal hos familievernkontoret på fredag. Vi skal separeres men har fått beskjed av barnevernet om å gå dit å prate. Saken er vanskelig. Jeg har opplevd mye vold men har aldri delt det med noen. Nå sier samboer at jeg må «sammarbeide» ellers mister vi ungene. Jeg vet jo at han egentlig bare er redd for at jeg skal fortelle alt. Så jeg lurer egentlig på om jeg burde fortelle på dette møtet eller om jeg bør ha en time med kun en person der jeg kan åpne meg litt, for det trenger jeg virkelig. Anonymkode: debbb...a18 Er det samboer som har vært voldelig med deg, eller har du traumer fra en voldelig oppvekst etc? Relevant for å gi råd! Anonymkode: a6014...428
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så jeg lurer egentlig på om jeg burde fortelle på dette møtet eller om jeg bør ha en time med kun en person der jeg kan åpne meg litt, for det trenger jeg virkelig. Anonymkode: debbb...a18 Fortell alt. Og arrester mannen hvis han nekter på det. Ikke la ham lure seg unna, steik ham skikkelig... Anonymkode: e1025...b16
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det samboer som har vært voldelig med deg, eller har du traumer fra en voldelig oppvekst etc? Relevant for å gi råd! Anonymkode: a6014...428 Det er samboer ja. Gjennom et 8 år langt ekteskap. Dumme meg håpte alltid at han skulle bli bedre. Han «angret» hver gang, og kjøpte blomster, gaver og gråt. Jeg er så flau av meg selv at jeg til og med vil ha vanskeligheter med å fortelle alt dette til en psykolog. Han passet seg alltid for ungene og kunne komme på kjøkkenet mens jeg laget mat og lugge meg i håret. Jeg holdt kjeft fordi ikke ungene ikke skulle få med seg noe. Anonymkode: debbb...a18
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Dersom du ikke har noen bevis på at han har mishandlet deg. Kan han bare nekte for det. Det blir ord mot ord. Eller du kan bevise han har vert voldelig mot barna. Hva sier barnevern ang far? Fordele skyld er ikke derfor dere er hos familievernkontoret,men å finne en måtw å samarbeide på for ungenes del. Samvær ect. Anonymkode: dc045...633
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 Han har ikke vært voldelig mot barna, ikke fysisk ihvertfall. Men han blir fort sinna. Jeg har bevis som f.eks sms, der jeg har «lokket» han til å skrive om forskjellige hendelser. F.eks en gang skrev jeg at blåmerket fortsatt er på armen så jeg ville ikke gå i svømmehallen. Og da svarte han at han lovet å skjerpe seg. Jeg har flere sånne eksempler. Jeg tenkte også at dette ikke er tidspunktet å fordele skyld på. Men ei venninne mente at kun da tar de saken på alvor. Jeg skjønte ikke helt grunnen. Derfor ønsket jeg å høre med flere, og da er dere gode å ha 😊 Anonymkode: debbb...a18
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 Du har ingenting på familievernkontoret å gjøre, og barneverntjenesten ville ikke gitt dette rådet om de kjente historikken. Politiet er riktig instans. Du bør anmelde for vold i nære relasjoner, fremlegge dokumentasjonen du har og be om å få oppnevnt bistandsadvokat slik at du har en støtteperson når han søker å manipulere deg. Anonymkode: f6b30...46b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 Men bare sånn at det er sagt. Mannen din er kanskje en dust men han har rett når det gjelder barnevernet. Så lenge dere har bestemt dere for å skille lag, så tror jeg du skal passe på hva du graver deg selv ned i. Prøv å Finn en måte dere kan samarbeide med om barna. De burde ikke straffes ved at man holder den ene foreldre borte, om han er en god far men dårlig ektemann så vet du sikkert godt selv hva du bør gjøre 👍 Tenk deg godt om så du ikke gjør forhastede beslutninger🙂 Anonymkode: a7a87...d3d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer på en ting og håper noen kan hjelpe meg, enten som har vært gjennom det før eller dere som kanskje jobber med det. Jeg og samboeren skal hos familievernkontoret på fredag. Vi skal separeres men har fått beskjed av barnevernet om å gå dit å prate. Saken er vanskelig. Jeg har opplevd mye vold men har aldri delt det med noen. Nå sier samboer at jeg må «sammarbeide» ellers mister vi ungene. Jeg vet jo at han egentlig bare er redd for at jeg skal fortelle alt. Så jeg lurer egentlig på om jeg burde fortelle på dette møtet eller om jeg bør ha en time med kun en person der jeg kan åpne meg litt, for det trenger jeg virkelig. Anonymkode: debbb...a18 Psykolog åpner man seg for 👍 Anonymkode: a7a87...d3d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men bare sånn at det er sagt. Mannen din er kanskje en dust men han har rett når det gjelder barnevernet. Så lenge dere har bestemt dere for å skille lag, så tror jeg du skal passe på hva du graver deg selv ned i. Prøv å Finn en måte dere kan samarbeide med om barna. De burde ikke straffes ved at man holder den ene foreldre borte, om han er en god far men dårlig ektemann så vet du sikkert godt selv hva du bør gjøre 👍 Tenk deg godt om så du ikke gjør forhastede beslutninger🙂 Anonymkode: a7a87...d3d 1: En voldsutøver har rett i at mor vil miste barna om hun forteller om vold? Vås. 2: Man er ingen god far om.man utøver vold mot en av barnas omsorgspersoner. Anonymkode: f6b30...46b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 Du bør ansolutt fortelle familievernkontoret. Ville deff gjort det på denne måten: Bestill en time alene hos en annen rådgiver/mekler. Tving det til å være i forkant av fellesmekling. Fortell alt som du sier her. Han har vært voldelig, du er redd du ikke blir trodd og at det vil virke mot sin hensikt å fortelle, du er bekymret for at han skal ha for mye samvær da han har denne voldshistorien med deg selv om det ikke som du vet, har gått ut over barna. Be om råd. Skal du fortelle i mekling? Hva er barnas beste? Du vil samarbeide men er engstelig for om du gjør barn en bjørnetjeneste ved å si ifra. Dette har alt å gjøre på et familievernkontor! Du har rett på rådgivning i en vanskelig familiesetting. Du søker råd om dine barna beste. Den du har time hos har selv plikt til å varsle barnevernet med en bekymringsmelding om han/hun opplever dine opplysninger som en mulig fare for dine barna helse. Så kan du legge fra deg følelsen av å være ensom med avgjørelsen og ansvaret for å melde din eks selv. Har denne erfaringen med familievernkontoret selv. Anonymkode: a6014...428
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå sier samboer at jeg må «sammarbeide» ellers mister vi ungene. Anonymkode: debbb...a18 Du vil selvsagt ikke miste noe for at han har vært dum. Eller har du også gjort noe dumt i kranglene deres, som han kan bruke mot deg på samme måte? Smart at du "lokket" han til å innrømme forhold som vil gi han lang fengselsstraff. Dette vil nok låse han inn i ca. 2 år, han vil miste jobb, venner og familie, samt vil han ikke kunne fungere som far. Anonymkode: aeab9...c47
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer på en ting og håper noen kan hjelpe meg, enten som har vært gjennom det før eller dere som kanskje jobber med det. Jeg og samboeren skal hos familievernkontoret på fredag. Vi skal separeres men har fått beskjed av barnevernet om å gå dit å prate. Saken er vanskelig. Jeg har opplevd mye vold men har aldri delt det med noen. Nå sier samboer at jeg må «sammarbeide» ellers mister vi ungene. Jeg vet jo at han egentlig bare er redd for at jeg skal fortelle alt. Så jeg lurer egentlig på om jeg burde fortelle på dette møtet eller om jeg bør ha en time med kun en person der jeg kan åpne meg litt, for det trenger jeg virkelig. Anonymkode: debbb...a18 Herregud. Du må jo fortelle om vold! Vil du at barna skal bo hos en voldelig person? Du kan jo evt velge å snakke med noen andre enn de der om det eller rett og slett ta det der og så få hjelp videre. Anonymkode: c8d21...72f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 Så lenge far ikke har vert voldelig med barna så kan far fortsatt ha samvær. Men vil få tiltak gjennom barnevernet og oppfølging. Tror ikke meldinger er bevis nok. Du må ha bilder av blåmerker evt, samtale hos lege/ psykolog siden dette har pågått over lengre periode. Anonymkode: dc045...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå