Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #1 Skrevet 17. februar 2019 Hvordan gjør dere det? Når får de premie? Når de blir helt tørre eller premie for tørr på dagtid og ny premie for tørr på natt? Hvor lenge tørr før premie? Jenta elsker pysjheltene så jeg tenkte at en av figurene med bil eller noe er fin premie. Anonymkode: b7a14...fa9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #2 Skrevet 17. februar 2019 Jeg gav et lite klistermerke for hver tørre bleie. Anonymkode: 703ef...0b5
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #3 Skrevet 17. februar 2019 Tuller du? Premien er at hun gradvis opplever mestringen ved å være tørr. Hun får gå med truse, tørke seg med papir, og skylle ned. Det er helt absurd å premiere normale utviklingstrinn. Gled deg med henne over fremskrittene, men dropp premien. Anonymkode: 3a29a...10f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #4 Skrevet 17. februar 2019 Trenger hun premie da? Anonymkode: a208b...169
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #5 Skrevet 17. februar 2019 Aldri gitt premie for å slutte med bleie Anonymkode: 313ea...175
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 Min på tre år var veldig klar for å slutte med bleie og insisterte på å slutte selv. Underveis i prosessen ble hun "lat" og orket ikke å gå på do til tider. Nektet å gå når jeg ba henne gå på do. Her fikk hun et klistremerke for hver gang hun tisset eller bæsjet i do. Det gikk vel 4 dager med klistremerker før hun ordnet opp selv og gikk på do både når jeg sa det og når hun selv kjente at hun måtte. De slutter bare med bleie en gang i livet, om de trenger er lite dytt og ytre belønning tenker jeg ingen barn tar skade av senere. Får ikke bortskjemte barn av klistremerker som treåring, altså. Anonymkode: b55b0...453
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gav et lite klistermerke for hver tørre bleie. Anonymkode: 703ef...0b5 Serr? Hun fikk premie for bleie?? Haha... å få premie for å gå på do når man slutter med bleie er nå en ting, men premie mår man har på bleie?? Jeezzz Anonymkode: a3bb6...e56
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 17 minutes ago, Anonym bruker said: Serr? Hun fikk premie for bleie?? Haha... å få premie for å gå på do når man slutter med bleie er nå en ting, men premie mår man har på bleie?? Jeezzz Anonymkode: a3bb6...e56 Serr, jeeezzz? Er du tenåringsmor? Anonymkode: 86273...b7f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Serr, jeeezzz? Er du tenåringsmor? Anonymkode: 86273...b7f Nei, men regner da med hi var det... Anonymkode: a3bb6...e56
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 Premie for å gjøre helt vanlige ting ? Prestasjonsangst tenker jeg det fører til. Barn kan ha uhell. Får man dårlig samvittighet da ? Skjønner at bhg gir klistremerker til barna som går på do når de holder på å slutte med bleie. Her får barna jubel og glede. Anonymkode: 393d4...c15
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Serr? Hun fikk premie for bleie?? Haha... å få premie for å gå på do når man slutter med bleie er nå en ting, men premie mår man har på bleie?? Jeezzz Anonymkode: a3bb6...e56 For å utbrodere litt: Vi slet med tissing om natten. Vi var i dialog med helsestasjon, lege og div. Fant ikke helt utav det. Derfor gav vi premie for hver tørre bleie om morgenen. Om det var det som fungerte, vet jeg ikke. Men natt-tissingen sluttet. Anonymkode: 703ef...0b5
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #12 Skrevet 18. februar 2019 Min mening: Premieringsopplegg bør man vel vente med til man har et virkelig problem, der barnet trenger å motiveres, og ikke bruke det når de rett og slett bare klarer vanlige ting. Oppmuntre til å gå på do, si ting som "se på det, du går jo på do helt alene, så flott!", og hjelp til ved uhell. Alt i livet trenger ikke være et opplegg! Aksepter at ting tar tid, det er vanlig, det. Trenger ikke løse og fikse alt umiddelbart, ta tiden til hjelp. Anonymkode: 49e4b...9da
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #13 Skrevet 18. februar 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Min mening: Premieringsopplegg bør man vel vente med til man har et virkelig problem, der barnet trenger å motiveres, og ikke bruke det når de rett og slett bare klarer vanlige ting. Oppmuntre til å gå på do, si ting som "se på det, du går jo på do helt alene, så flott!", og hjelp til ved uhell. Alt i livet trenger ikke være et opplegg! Aksepter at ting tar tid, det er vanlig, det. Trenger ikke løse og fikse alt umiddelbart, ta tiden til hjelp. Anonymkode: 49e4b...9da Jeg er ganske uenig. Belønningssystemer er best til småting. Å bruke det på vanskelig atferd etc er ikke lurt. Hva slags virkelige problemer bør man motivere med belønning?? Her hadde 2-åringen ganske god kontroll på blære tidlig, men bleie var enklere enn å huske tissing. 7 klistremerker og en liten lekebil senere var vi ferdig med bleier. Han kan stadig fortelle stolt at den bilen fikk han fordi han sluttet med bleie. Anonymkode: 86273...b7f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #14 Skrevet 18. februar 2019 Her fikk gutten premie da han bæsjet i do. Han slet lenge, og vi endte opp med å gi han en figur av minions, innepakket for hver gang. Da han hadde fått desse ( var en pakke med ca 10 stk) , var han så klar for å bæsje at det gikk av seg selv. Men tissing i do var truser premier Anonymkode: a5cdf...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå