Gå til innhold

Bleieslutt og belønning


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Når får de premie? Når de blir helt tørre eller premie for tørr på dagtid og ny premie for tørr på natt? Hvor lenge tørr før premie? Jenta elsker pysjheltene så jeg tenkte at en av figurene med bil eller noe er fin premie. 

Anonymkode: b7a14...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav et lite klistermerke for hver tørre bleie.

Anonymkode: 703ef...0b5

Skrevet

Tuller du? Premien er at hun gradvis opplever mestringen ved å være tørr. Hun får gå med truse, tørke seg med papir, og skylle ned. Det er helt absurd å premiere normale utviklingstrinn. Gled deg med henne over fremskrittene, men dropp premien. 

Anonymkode: 3a29a...10f

Skrevet

Trenger hun premie da?

Anonymkode: a208b...169

Skrevet

Aldri gitt premie for å slutte med bleie

Anonymkode: 313ea...175

Skrevet

Min på tre år var veldig klar for å slutte med bleie og insisterte på å slutte selv. Underveis i prosessen ble hun "lat" og orket ikke å gå på do til tider. Nektet å gå når jeg ba henne gå på do. Her fikk hun et klistremerke for hver gang hun tisset eller bæsjet i do. Det gikk vel 4 dager med klistremerker før hun ordnet opp selv og gikk på do både når jeg sa det og når hun selv kjente at hun måtte. 

De slutter bare med bleie en gang i livet, om de trenger er lite dytt og ytre belønning tenker jeg ingen barn tar skade av senere. Får ikke bortskjemte barn av klistremerker som treåring, altså. 

Anonymkode: b55b0...453

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gav et lite klistermerke for hver tørre bleie.

Anonymkode: 703ef...0b5

Serr? Hun fikk premie for bleie?? Haha... å få premie for å gå på do når man slutter med bleie er nå en ting, men premie mår man har på bleie?? Jeezzz

Anonymkode: a3bb6...e56

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Serr? Hun fikk premie for bleie?? Haha... å få premie for å gå på do når man slutter med bleie er nå en ting, men premie mår man har på bleie?? Jeezzz

Anonymkode: a3bb6...e56

Serr,  jeeezzz? Er du tenåringsmor?

Anonymkode: 86273...b7f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Serr,  jeeezzz? Er du tenåringsmor?

Anonymkode: 86273...b7f

Nei, men regner da med hi var det...

Anonymkode: a3bb6...e56

Skrevet

Premie for å gjøre helt vanlige ting ? 

Prestasjonsangst tenker jeg det fører til. Barn kan ha uhell. Får man dårlig samvittighet da ?

Skjønner at bhg gir klistremerker til  barna som går på do når de holder på å slutte med bleie. 

Her får barna jubel og glede. 

Anonymkode: 393d4...c15

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Serr? Hun fikk premie for bleie?? Haha... å få premie for å gå på do når man slutter med bleie er nå en ting, men premie mår man har på bleie?? Jeezzz

Anonymkode: a3bb6...e56

For å utbrodere litt:

Vi slet med tissing om natten. Vi var i dialog med helsestasjon, lege og div. Fant ikke helt utav det. Derfor gav vi premie for hver tørre bleie om morgenen. Om det var det som fungerte, vet jeg ikke. Men natt-tissingen sluttet.

Anonymkode: 703ef...0b5

Skrevet

Min mening: Premieringsopplegg bør man vel vente med til man har et virkelig problem, der barnet trenger å motiveres, og ikke bruke det når de rett og slett bare klarer vanlige ting. Oppmuntre til å gå på do, si ting som "se på det, du går jo på do helt alene, så flott!", og hjelp til ved uhell. Alt i livet trenger ikke være et opplegg! Aksepter at ting tar tid, det er vanlig, det. Trenger ikke løse og fikse alt umiddelbart, ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 49e4b...9da

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Min mening: Premieringsopplegg bør man vel vente med til man har et virkelig problem, der barnet trenger å motiveres, og ikke bruke det når de rett og slett bare klarer vanlige ting. Oppmuntre til å gå på do, si ting som "se på det, du går jo på do helt alene, så flott!", og hjelp til ved uhell. Alt i livet trenger ikke være et opplegg! Aksepter at ting tar tid, det er vanlig, det. Trenger ikke løse og fikse alt umiddelbart, ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 49e4b...9da

Jeg er ganske uenig. Belønningssystemer er best til småting. Å bruke det på vanskelig atferd etc er ikke lurt.

Hva slags virkelige problemer bør man motivere med belønning?? 

Her hadde 2-åringen ganske god kontroll på blære tidlig, men bleie var enklere enn å huske tissing. 7 klistremerker og en liten lekebil senere var vi ferdig med bleier. Han kan stadig fortelle stolt at den bilen fikk han fordi han sluttet med bleie.

Anonymkode: 86273...b7f

Skrevet

Her fikk gutten premie da han bæsjet i do. Han slet lenge, og vi endte opp med å gi han en figur av minions, innepakket for hver gang. Da han hadde fått desse ( var en pakke med ca 10 stk) , var han så klar for å bæsje at det gikk av seg selv.

Men tissing i do var truser premier

Anonymkode: a5cdf...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...