Gå til innhold

Har ditt barn under 13 år messenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som sagt i tittelen, har barnet ditt i barneskolealder fått messenger?

Anonymkode: 16e24...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har de, er 13 til sommeren, både face og messenger

Anonymkode: ad0fc...a52

Skrevet

Nope!! 

Anonymkode: 2084c...8e6

Skrevet

Ja, niåringen har messenger. Ikke facebookkonto.

Anonymkode: 4fe81...ffd

Skrevet

Nei

Skrevet

Ingen av de hadde før de ble 13. Yngste ordnet seg dagen hun ble 13 og eldste har ikke for slikt er vist ut sier hun. Mase om det før hun ble 13 gjorde hun, men når hun ble gammel nok så var det ikke stas. Hun stjeler min facebook og messenger om det er noe hun må. (Jeg bruker det så lit selv st det går helt fint. Hadde det ikke vært for at mye skole og fritidsting ungene gjør gir ut info der hadde jeg sletta den.)

Anonymkode: 4fc33...f19

Skrevet

Nei. Her i huset må barna være fylt 13 før det er aktuelt. Eldste blir 13 til sommeren, og har ikke messenger, fb, snap eller noe som helst annet. 

Anonymkode: 0856e...fcf

Skrevet

Nei.

Blir 13 om 4 mnd. Kan muligens komme opp til vurdering etter fylte 13, men ikke sikkert hun får det da uansett, er en vurderingssak tenker jeg. 

Anonymkode: bac38...1e4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei.

Blir 13 om 4 mnd. Kan muligens komme opp til vurdering etter fylte 13, men ikke sikkert hun får det da uansett, er en vurderingssak tenker jeg. 

Altså, vurderingssak ETTER fylte 13, før den tid er det selvsagt at man ikke har slikt. 

Skrevet

Ja, jeg ser ikke forskjell på messenger og sms, så messenger har hun fått. Facebook må vente til hun er 13 år gammel. 

Anonymkode: d258c...e57

Skrevet

Ja, det har hun, men ikke Facebook.

Anonymkode: 7b9f9...b63

Skrevet

Nei, sms og WhatsApp dekker behovet

Anonymkode: f47f5...933

Skrevet

Ja, det har de. Er veldig nøye på aldersgrenser på snap, Facebook, tiktok osv, men messenger skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor det er 13 års grense på. Synes ikke det er verre enn sms f. eks. Vår datter fikk messenger da ho var 10, storebror fikk det da han fikk Facebook da han ble 13 (var ikke interessert tidligere). 

Dattera går i 5. Klasse og de har ei felles gruppe på messenger for trinnet. Tror det er bare 4 eller 5 av 46 som ikke har messenger, så relativt vanlig her vi bor i alle fall. 

Anonymkode: e2ba5...371

Skrevet

Nei. Jeg er i tillegg så treig at jeg trodde man måtte ha Facebook for å få Messenger. Eldste fikk det da han var 12 (tre mnd før han fylte 13), fordi det ble nødvendig med tanke på trening, der han tilhørte en høyere aldersgruppe. De yngre må vente. Nr to fylte 13 i fjor, men har ennå ikke opprettet verken Facebook- eller messenger-konto. Har Snapchat og Instagram. 

Må innrømme at hva andre gjør bryr jeg meg fint lite om. Regner med de fleste foreldre er kapable til å vurdere hva som er best for sine barn. 

Anonymkode: a7028...68f

Skrevet

Nei 

Jeg visste ikke at man kunne ha det uten å ha Facebook heller... 

Anonymkode: 20125...49c

Skrevet

Jeg savner den appen for Facebook-grupper jeg. Liker ikke Facebook men info fra fritidsaktiviteter og skole blir lagt ut i egne grupper. 

Anonymkode: 7b65f...924

Skrevet

Ja, både fb og messenger. Han blir 12 om 2  mnd.

Han fikk fb pga alt info om lagidretten han går på er på fb. 

Skrevet (endret)

Har messenger. Ikke facebook. Men hun får bare lov til å ha tilgang til familiemedlemmer. Har familie i utlandet, så enklere å sende messenger enn sms. Hun er 9 år. Blir lenge til facebook

Endret av Kaffekanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...