Gå til innhold

Svak øresus i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 38 og har de siste ukene hørt en veldig svaak pipelyd i ene øret mitt. Har trodd det var kjøleskapet eller lignende som laget lyden, men når jeg holder for ørene med fingrene hører jeg den fremdeles. Hører denne når jeg skal legge meg, når alt er stille rundt meg. Siden jeg har vært så sikker på at det ikke er øret mitt det kommer fra har jeg ikke fokusert så mye på det, og derfor ikke lagt merke til den hver kveld, derfor er jeg usikker på om det er noe jeg har hver kveld.. Men hører den nå. Er forkjølet, men var ikke det da jeg la merke til den for første gang for noen uker siden.

Erfaringer? Kan dette ha en sammenheng med svangerskap? Har aldri opplevd det før, heller ikke i mine tidligere svangerskap.

Anonymkode: 66a9e...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får susing i ørene når veggstativ lave jernlagre og lav blodprosent. Det har man ofte når man er gravid. Evnt også lavt blodtrykk, det kan også «suse» litt. Har du sjekket? 

Anonymkode: 2ed0a...e87

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Får susing i ørene når veggstativ lave jernlagre og lav blodprosent. Det har man ofte når man er gravid. Evnt også lavt blodtrykk, det kan også «suse» litt. Har du sjekket? 

Når jeg har, skulle det stå. Ikke veggstativ🤣🤣🤣

Skrevet

Takk for svar. :) Det skal sjekkes ut.

Skrevet

Slik begynte min svangerskapsforgiftning. Det høye blodtrykket gjorde at jeg mistet hørselen nesten. Hørte ingenting til slutt. 

Anonymkode: 0c55c...83e

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik begynte min svangerskapsforgiftning. Det høye blodtrykket gjorde at jeg mistet hørselen nesten. Hørte ingenting til slutt. 

Anonymkode: 0c55c...83e

Uff. Det hørtes ikke bra ut. Jeg tror ikke det er det her, for jeg har ingen andre symptomer på det heldigvis.

Skrevet

Kan du ha mye ørevoks?

Anonymkode: e7892...6b6

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ha mye ørevoks?

Ja, det er mulig. Har aldri sjekket det, men skal gjøre det i morgen. Håper dette er forbigående, er skikkelig fokusert på at det er en lyd der 😕

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er mulig. Har aldri sjekket det, men skal gjøre det i morgen. Håper dette er forbigående, er skikkelig fokusert på at det er en lyd der 😕

Jeg er endel plaget med ørevoks, spesielt på den ene siden. Og da suser det veldig, det piper gjerne og.

Skrevet

Jeg er endel plaget med ørevoks, spesielt på den ene siden. Og da suser det veldig, det piper gjerne og.

Håper på det er det, så jeg får gjort noe med det :)

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff. Det hørtes ikke bra ut. Jeg tror ikke det er det her, for jeg har ingen andre symptomer på det heldigvis.

Høyt blodtrykk gir ingen symptomer og kan være et tidlig tegn på svangerskapsforgiftning. Det er derfor de sjekker blodtrykket hver gang. Har det blitt sjekket siden øresusen begynte?

Skrevet
20 minutter siden, Pobie skrev:

Høyt blodtrykk gir ingen symptomer og kan være et tidlig tegn på svangerskapsforgiftning. Det er derfor de sjekker blodtrykket hver gang. Har det blitt sjekket siden øresusen begynte?

Ja, sjekket det for en uke siden og det var normalt :) Skal sjekke det igjen i morgen.

Skrevet

Setter stor pris på alle svar her :) Tusen takk!

Skrevet

Verken legen eller jordmor mente på at det var svangerskapsrelatert.. Håper likevel det er det, leser på nett at flere sliter med det i svangerskapet. Blodtrykk var normalt.

Skrevet

Verken legen eller jordmor mente på at det var svangerskapsrelatert.. Håper likevel det er det, leser på nett at flere sliter med det i svangerskapet. Blodtrykk var normalt.

Har fått time til øreskylling torsdag.

Skrevet

Dytter opp en siste gang! 

Skrevet

Hvis det ikke er svangerskapsrelatert kan det godt være pga. stram muskulatur i nakke og ev. låsninger i nakken.

Prøv å ikke fokusere på pipingen, da virker den bare verre.

Anonymkode: 7b439...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...