Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Jeg har en veldig reflektert datter på 4 år. Hun har full tilgang på min mobil og hører når pappa ringer på FaceTime. I 98 %av gangene vil hun ikke snakke med sin far. Hun reagerer med sinne om jeg prøver å si at du kan vel si hei? De har ikke samvæsordning grunnet hans rusmisbruk. Jeg har snakket med barnehagen, helsestasjonen og familievernkontoret. De sier jeg må føle meg frem men ikke presse henne. Far ringer hver eneste dag flere ganger om dagen! Når han først får snakke med henne så er det hundre spørsmål. Hvor er du, hva har du gjort, hva har du spist, hvem har du vært med i dag...rene kryssforhøret! Jeg er sliten av dette. Jeg ser det tærer på henne også. Har forklart far at hun ikke vil snakke hver eneste gang men jeg er jo helsprø. Kan jeg bare droppe noen av samtalene? Skru av lyden? Så hu ikke hører og merker alle samtalene som kommer inn? Andre tips? Anonymkode: 12b22...e4e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Hun er 4 år og vil ikke snakke med sin rusmisbrukende far. Din jobb er faktisk å skjerme barnet Anonymkode: 25932...b82
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun er 4 år og vil ikke snakke med sin rusmisbrukende far. Din jobb er faktisk å skjerme barnet Anonymkode: 25932...b82 Jeg prøver! Han truet med å ta henne fra meg. At jeg skal få kjenne på kroppen savnet han har. Og om han ikke får henne så skal ikke jeg få det heller. Sykt sliten av å se meg over skuldra over alt hvor jeg går. Barnehagen er i full beredskap. Hi Anonymkode: 12b22...e4e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en veldig reflektert datter på 4 år. Hun har full tilgang på min mobil og hører når pappa ringer på FaceTime. I 98 %av gangene vil hun ikke snakke med sin far. Hun reagerer med sinne om jeg prøver å si at du kan vel si hei? De har ikke samvæsordning grunnet hans rusmisbruk. Jeg har snakket med barnehagen, helsestasjonen og familievernkontoret. De sier jeg må føle meg frem men ikke presse henne. Far ringer hver eneste dag flere ganger om dagen! Når han først får snakke med henne så er det hundre spørsmål. Hvor er du, hva har du gjort, hva har du spist, hvem har du vært med i dag...rene kryssforhøret! Jeg er sliten av dette. Jeg ser det tærer på henne også. Har forklart far at hun ikke vil snakke hver eneste gang men jeg er jo helsprø. Kan jeg bare droppe noen av samtalene? Skru av lyden? Så hu ikke hører og merker alle samtalene som kommer inn? Andre tips? Anonymkode: 12b22...e4e Skru av lyden! Kanskje det hjelper viss jenta får bestemme sjølv tidspunktet, altså at ho (og du ilag) får bestemme at no skal vi ringe pappa. Og snakk med faren om korleis ein snakkar med born. 4 åri gar i telefoenne er no ikkje alltid så veldig vellukka uansett. Anonymkode: b25e3...2d3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg prøver! Han truet med å ta henne fra meg. At jeg skal få kjenne på kroppen savnet han har. Og om han ikke får henne så skal ikke jeg få det heller. Sykt sliten av å se meg over skuldra over alt hvor jeg går. Barnehagen er i full beredskap. Hi Anonymkode: 12b22...e4e Javel. Men det er ikke en 4åring sitt ansvar å holde foreldrene fornøyde og rydde opp i de voksne sitt rot Anonymkode: 25932...b82
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg prøver! Han truet med å ta henne fra meg. At jeg skal få kjenne på kroppen savnet han har. Og om han ikke får henne så skal ikke jeg få det heller. Sykt sliten av å se meg over skuldra over alt hvor jeg går. Barnehagen er i full beredskap. Hi Anonymkode: 12b22...e4e Dette er jo trusler. Du burde nesten få besøks og kontaktforbud. Se om du kan ta opp samtalene, om han bare ringer. Hvis han truer deg i samtaler, skriv en sms til ham etterpå og vis til samtalen dere akkurat hadde og at du forventer at han slutter å true deg. Svarer han på det kan det være du får bevis. Og ja, du bør begrense kontakten med ham. Det at han ringer deg mange ganger om dagen er noe din datter ikke bør involveres i, for det har egentlig ikke noe med henne å gjøre, men det er hans syke adferd. Ergo bør jenta skånes. Ikke ha mobilen liggende slik at jenta ser den. Skru av lyden. Si fra til far at han må slutte å terrorisere deg med mange telefoner om dagen, at dere fra nå av kan ha en samtale om dagen, men ikke mer, fordi jenta blir urolig. Send det samme på sms, da kan du også bevise at du har satt grenser og at han ikke respekterer dem får du bevist med telefonloggen når han ringer deg så mye. Men dette er bare inntil du får et besøks- og kontaktforbud. Jeg hadde ansett den trusselen hans ikke bare som en trussel til deg, men faktisk en trussel rettet mot jentas liv. Kontakt politiet mandag! Anonymkode: eb619...fcc
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Koffer i alle dager har hun full tilgang til telefonen? Avtal et tidspunkt da far kan ringe. Om ikke din datter vil snakke. Kan du oppdatere far litt. Ville kontaktet familiekontoret der dere som foreldre kan få veiledning. Anonymkode: 4b16c...e12
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Du lar ikke en fireåring har full tilgang til telefonen din! Start der, og så lager du regler for når far kan ringe slik at du kan forberede henne på forhånd. Dere gir jo barnet et alt for stort ansvar her. Stakkars liten. Anonymkode: 5952d...2c6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 Da må du skru av varsler for anrop via facetime. Skjerme datteren din og respektere hennes behov, ønsker og grenser. Han kan ikke ta henne fra deg. Nå må du ha litt grep om virkeligheten her. Anonymkode: 15db4...fb3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2019 #10 Skrevet 16. februar 2019 Stakkars jente!! Du må jo skjerme henne for dette!!! På tide at du tar ansvar og lar de voksnes problem være nettopp det- og ikke hennes. Du er redd for at han skal ta henne fra deg.. han er jo rusmisbruker og ville selvfølgelig ALDRI fått omsorgen. Anonymkode: 2ac33...b3d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 For det første, hvorfor i all verden har hun full tilgang på din telefon? Hun er FIRE år. Legg telefonen vekk når du ikke bruker den selv, fireåringen trenger ikke å røre den. For det andre, situasjonen høres vanskelig ut for deg, men du kan ikke la fireåringen ta støyten for å ordne opp i dette. At hun må sitte å snakke i telefonen med sin rusmisbrukende far fordi DU er redd han skal ta henne fra deg går rett og slett ikke an. Om du er redd for han må du ordne det på en annen måte, skaffe besøksforbud eller rett og slett flytte og bytte nummer. Hun viser jo tydelig at hun ikke vil og at det ikke er bra for henne, dermed er det ditt ansvar å skjerme henne fra det. Anonymkode: 4a882...41d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #12 Skrevet 17. februar 2019 Du må ha kontroll på når han får ta kontakt. Derfor bør du blokkere han og henvise han til e-post eller sin advokat. Når han skal ha den kontakten han har krav på, fjerner du blokkeringen i den tiden det varer. Skriv logg over all kontakt og spesielt truslene hans. De er alvorlige, så om du kan dokumentere dem er det det aller beste. Anonymkode: 1a917...178
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #13 Skrevet 17. februar 2019 Er barnevernet med i bildet? Jeg tenker de burde få bidra her, de kan lage vedtak på at han ikke skal ha samvær, og begrenset tlf tid med jenta. Da får du de i ryggen når du skal avvise han for å beskytte datteren. De kan være til hjelp for mange også så hadde gitt de en sjanse her. Du viser jo bare at du ønsker å skjerme barnet ditt og er en god mor. Anonymkode: ee084...4aa
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #14 Skrevet 17. februar 2019 Du trenger hjelp. Du ser ikke tydelig hva som er ditt ansvar og hva du kan gjøre for å beskytte deg og henne. Du trenger hjelp til å se hvordan du kan sette grenser for faren, hvorfor får han lov til å ringe så mye? Du må ta grep. Anonymkode: 0d72a...308
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #15 Skrevet 17. februar 2019 Du burde finne en du kan snakke med, f eks helsesøster som kan henvise deg videre... Det er ikke lett å oppleve å bli truet med å bli tatt fra barnet, men uansett som barnevernet er i bildet eller ikke, så vil det bare styrke din sak i å ha henne hvis du setter grenser for faren. Ville ikke latt henne snakke med han hver dag en gang. Ville latt henne snakke med han når hun evt måtte ønske det selv, å tvinge henne ville vært uaktuelt. Må jo være veldig ødeleggende for hennes psyke at hun hele tiden må avvise faren sin. Det er ditt ansvar. I tillegg så tenker jeg at hvis han i den neste samtalen etter ud setter disse grensene sier noe for å gi datteren skyldfølelse for at det er lenge side, ville jeg tatt dette videre, eks med familievernkontoret, da kan de dokumentere dette og veilede deg videre. Det finnes apper du kan laste ned som tar opp samtaler. Det ville jeg absolutt ha gjort hvis jeg var deg.Her får du bevis for hans oppførsel og for hyppige samtaler. Anonymkode: 62192...188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå