Gå til innhold

Jobbdilemma, 3 arbeidsgivere? Noen som har vært i samme situasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er jobbsøker, men har to barn 100%. Må altså jobbe dagtid, kan ikke jobbe helg. 

Finner ingen jobb pga arbeidstid må klaffe. Har ingen utdannelse.

Har nå fått tilbud om jobb 3 steder, deltid. Type cafe o.l. 

Sted 1: mandager og torsdager.

Sted 2: onsdager og fredager.

Sted 3. Tirsdager. 

Er dette idiotisk, eller bør jeg være glad for tilbudene? Jeg er veldig glad, men aner ikke om dette vil fungere i lengden?

Anonymkode: 359bb...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott! Da får du inntekt og får vist deg fram flere steder og om du gjør en god figur kan du etterhvert få tilbud om mer ett sted. Trå til! 

Anonymkode: 1e8ec...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert slitsomt i begynnelsen når du skal bli kjent med ulike rutiner på alle stedene, men jeg ville absolutt gått for alle tre.

Du får 100 % jobb. Du får erfaring, du får referanser, kanskje kan du få mer jobb. Og om du samtidig skulle ønske å søke andre jobber så kan du skrive at du er i 100 % jobb, noe som er en fordel for deg. I tillegg vil det på ev. andre intervjuer vise at du er villig til å jobbe, at du finner løsninger, at du er fleksibel.

Go for it!

Anonymkode: 1d69d...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Ja jeg tenker også det er positivt at det er variert! Og en annen fordel: alle jobbene er 6-7 min kjøring hjemmefra (bor på "landet"), og min gamle jobb er 35 min kjøring kjemmefra. 

ja, opplæringsperioden blir nok hektisk og krevende. Men jeg har 100% jobb :)

jeg går for det! Takk for positive svar 😁

Anonymkode: 359bb...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare gå for det! Bare vær litt obs på når du eventuelt skal ta ut ferie.... en jeg kjenner hadde 2 jobber, og var ikke helt lett å få tatt ferie fra begge. Men er jo alt etter hva slags jobb det er og.

Anonymkode: c7cfd...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips 👍 Det er cafe, kontor og assistent på skole. Skolejobben er fri i feriene, kontorjobben får jeg ferie etter ønske på sommeren, men kan hende caféjobben blir vanskelig. Er jo høysesong på sommeren. 

Anonymkode: 359bb...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv! Du kan i verste fall si opp en av de om det ikke funker. Du vil få masse erfaring som er variert og også viser at du er villig til å ta i et tak. 

Jeg hadde tre jobber under studietiden. Det var selvfølgelig ikke 100% totalt, kanskje rundt 80% siden jeg jobbet en del helg. Syns det var helt greit. Det er en vanesak når man er kjent med rutiner og arbeidsoppgaver.

Anonymkode: d109d...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...