Gå til innhold

Facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg er litt barnslig nå, men frister å slette en bursdagshilsen. Personen har likt alle innlegg uten mitt. Ville du slettet eller ignorert? 

Anonymkode: dde64...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes, hvis du er så hårsår bør du faktisk ikke være på fb eller andre lignende sosiale medier. Har personen fått veldig mange gratulasjoner og skal klikke på alle og det går litt fort kan man i farta tro en har klikket på et.

 

Anonymkode: 701eb...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at det kommentert med takk osv på alle utenom mitt.  Jeg ignorerte det, og har ikke sendt bursdagshilsen eller noe annet til den personen siden det

Anonymkode: 37ac8...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle andre var likt uten mitt. Er det virkelig så rart å reagere? 

Anonymkode: dde64...c0b

Ja, det er rart å reagere. Sitter du virkelig og sjekker hvem som har likt noe du har skrevet på en annens vegg? Så needy blir jeg heldigvis aldri. 

Anonymkode: 63d05...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle andre var likt uten mitt. Er det virkelig så rart å reagere? 

Anonymkode: dde64...c0b

Men herlighet, er det virkelig så vanskelig å forstå at den dagen man har bursdag, gjerne får telefoner og kanskje har selskap, at man da ved en feil kan å hoppet over hilsenen, selv om det ikke var meningen?

Jeg ser med min maskin kan jeg godt trykke på noe, f.eks. likerknappen her inne, og så blir det likevel ikke registrert. Noen ganger er det fordi sidene her er trege, andre ganger er det fordi nettet er tregt, noen ganger har jeg trykket for raskt til at det blir registrert eller at pekeren ikke har stått helt over knappen idet jeg trykker.

Mye bedre å ta en telefon til den som har bursdag, eller sende en melding. Facebook og andre sosiale medier skaper ironisk nok avstand mellom personer, ting blir mer overfladisk. Gjør det motsatte, ta mer personlig kontakt, vær tilstede i andres virkelige liv. Da er det også mindre sjanser for å bli såret av noe som kanskje ikke en gang er et problem.

 

Anonymkode: 701eb...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig som får nærmere 200 /230 hilsner på veggen. Og på en slik dag blir det gjerne hektisk,  har planer, Facebook stokker om på veggen,  snap skal svares,  svigermor vil ringes og unger som skal vise frem. Så ja, det er lett å overse, men setter meg ned en kveld for se igjennom.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet fødselsdatoen på Facebook. Pleide å få ca 500 hyggelige hilsner, men med for å taste feil/glemme ved takk og/eller like med påfølgende krise hos sånne «jeg er krenket»/ser spøkelser på høylys dag/leser mellom linjer som ikke finnes-mennesker som deg slettet jeg den. Men anbefaler heller at dere som er så hysteriske slutter å gratulerer folk. For vi normale legger ikke merke til sånt. 

Anonymkode: d312b...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

er du 14 eller?

Anonymkode: 696fc...2dc

Hvorfor spør du om det?

Ville  heller spurt om det til en person. Som evt bevist dropper å like et innlegg. 

Anonymkode: dde64...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor spør du om det?

Ville  heller spurt om det til en person. Som evt bevist dropper å like et innlegg. 

Anonymkode: dde64...c0b

Det er jo bare noe du tror, men ikke vet, at det er bevisst at bursdagsbarnet har droppet deg.

Har du noen grunn til å tro at dere er uvenner? For det er virkelig ikke normalt å ville droppe en venn på fb bare fordi den ev. glemmer å trykke liker på ett innlegg. Men akkurat det har du jo ikke villet kommentere, du bare fortsetter å ville tro at personen bevisst unngår deg...

Anonymkode: 701eb...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare noe du tror, men ikke vet, at det er bevisst at bursdagsbarnet har droppet deg.

Har du noen grunn til å tro at dere er uvenner? For det er virkelig ikke normalt å ville droppe en venn på fb bare fordi den ev. glemmer å trykke liker på ett innlegg. Men akkurat det har du jo ikke villet kommentere, du bare fortsetter å ville tro at personen bevisst unngår deg...

Anonymkode: 701eb...b8b

Nei, har egentlig ingen grunn. Føles bare sånn. Skal slutte å tenke på det. 

Anonymkode: dde64...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, har egentlig ingen grunn. Føles bare sånn. Skal slutte å tenke på det. 

Anonymkode: dde64...c0b

Livet har nok av utfordringer om du ikke skal sitte og lage deg fiktive problemer også. Ikke gruble så mye! :)

Anonymkode: 701eb...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Livet har nok av utfordringer om du ikke skal sitte og lage deg fiktive problemer også. Ikke gruble så mye! :)

Anonymkode: 701eb...b8b

Takk. Du har nok rett i det ja. 😊

Anonymkode: dde64...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sletta gratulasjonen. Det kan jo være en forglemmelse, men kan også være bevvist. Og til dere som mener facebook ikke er livet, det var ikke det før, i begynnelsen, men nå er det en viktig sosial arena for veldig mange mennesker, og det er viktig å føle seg sett og likt, både på face, og i den virkelige verden. Så slett hilsenen med god samvittighet. Jeg opplevde motsatt. Jeg glemte å gratulere en person med 40 års dagen, og jeg merket at det gjorde henne skikkelig fornærmet, og sint på meg. Men da var det forsent, for jeg traff henne først flere dager etter. Jeg så ikke i feeden at hun hadde bursdag, for det kommer ikke alltid opp på mobilen. 

Anonymkode: 38fb5...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...