Gå til innhold

Oppbevaring av kaker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bake muffins og kakebunn i dag. Lager og tar på frosting/glasur i morgen formiddag før servering.

Kan jeg oppbevare muffins og kakebunn på benken over natten hvis jeg setter noe over?

Anonymkode: 17c78...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å legge sånt i en plastpose på benken over natten. Bærepose passer bra til kakebunner, evt 2 brødposer som er delt på langs.

muffins i brødpose.

Anonymkode: b7c9f...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier å legge sånt i en plastpose på benken over natten. Bærepose passer bra til kakebunner, evt 2 brødposer som er delt på langs.

muffins i brødpose.

Anonymkode: b7c9f...38c

Takk for svar og tips 😊

HI

Anonymkode: 17c78...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffinsene hadde jeg puttet i frysa, de tiner fort i morgen. Bare å ta glasur på når de er frosne, også slipper du smulete og tørre muffins i morgen. 

Sukkerbrød kan du bare pakke i plast og stå til i morgen, det dynker du jo når du pynter i morgen uansett. 

Anonymkode: f64d3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Muffinsene hadde jeg puttet i frysa, de tiner fort i morgen. Bare å ta glasur på når de er frosne, også slipper du smulete og tørre muffins i morgen. 

Sukkerbrød kan du bare pakke i plast og stå til i morgen, det dynker du jo når du pynter i morgen uansett. 

Anonymkode: f64d3...34c

Smart i forhold til muffins! 

Jeg sjal ha sjokoladekake så det blir ikke dynket. Det er 3 bunner som skal oppå hverandre med fyll mellom lagene og glasur utenpå

HI

Anonymkode: 17c78...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Smart i forhold til muffins! 

Jeg sjal ha sjokoladekake så det blir ikke dynket. Det er 3 bunner som skal oppå hverandre med fyll mellom lagene og glasur utenpå

HI

Anonymkode: 17c78...145

Sjokoladekaken legger du sammen nå. Om du fryser muffins risikerer du at formene blir lurvete i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smart i forhold til muffins! 

Jeg sjal ha sjokoladekake så det blir ikke dynket. Det er 3 bunner som skal oppå hverandre med fyll mellom lagene og glasur utenpå

HI

Anonymkode: 17c78...145

Om det er sjokoladekake pynter du den i kveld og setter i kjøleskapet, da blir den best. De fleste sjokoladekaker er best dagen etter at de er montert.

Anonymkode: f64d3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Sjokoladekaken legger du sammen nå. Om du fryser muffins risikerer du at formene blir lurvete i morgen. 

Du tenker at heg bør ra på glasur i dag? Hvir skal den oppbevares?

Herregud jeg er så elendig til dette 😂😁

HI

 

Anonymkode: 17c78...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det er sjokoladekake pynter du den i kveld og setter i kjøleskapet, da blir den best. De fleste sjokoladekaker er best dagen etter at de er montert.

Anonymkode: f64d3...34c

Ok, takk 😊 Plassen i kjøleskapet er ikke-eksisterende ( masse stæsj til resten av serveringen)  så jeg var redd for å sette den pyntet på benken.. 

Kidsa kommer nok ikke til å kjenne smaken på kaka engang.. det viktigste er at jeg ikke matforgifter noen 😂😂

HI

Anonymkode: 17c78...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...