Gå til innhold

Politiske klær i jobb - hadde du reagert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis noen brukte et klær med logoen til et politisk parti på jobb, hadde du reagert? Regner med at dette er det de mener med "ikke-nøytrale klær". Jeg jobber på barneskole. 

Anonymkode: 9e514...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis noen brukte et klær med logoen til et politisk parti på jobb, hadde du reagert? Regner med at dette er det de mener med "ikke-nøytrale klær". Jeg jobber på barneskole. 

Anonymkode: 9e514...c51

et klesplagg skulle det selvfølgelig stå.

Anonymkode: 9e514...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv aktiv i politikken. Jeg bruker ALDRI politiske plagg, buttons, pins eller lignende på jobb.

Det eneste jeg har brukt er regnbuebutton, men tenker at det er noe som er tverrpolitisk og ikke noe som fremmer «mitt» parti. Er også lærer, underviser på ungdomsskole. Jeg ønsker ikke at elevene mine vet noe om mitt politiske virke eller mitt religiøse ståsted. Jeg ønsker å opplyse elevene, slik at de kan være i stand til å ta egne og reflekterte valg.

Anonymkode: ac2dd...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert hvis det var et lite og diskret merke en sjelden gang, som på paraplyen en regnværsdag eller på sokkene.

Anonymkode: 7cc41...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom an på graden av diskresjon. Om det var en t-skjorte med en logo som var så diskret av det kunne være en ren forglemmelse, og en engangshendelse, hadde jeg ikke reagert. Om f.eks barneskolelæreren stadig vekk frontet partipolitisk tilknytning via klesdrakten, hadde jeg tatt det opp - i første omgang direkte med vedkommende.

Det er selvfølgelig yrkesavhengig. Det er mange yrker hvor det er helt uproblematisk. Men i offentlige instanser hvor man kommer i kontakt med mennesker som enten er for unge eller av andre årsaker ikke i stand til å utøve kildekritikk (barnehage, skole, PU etc) eller offentlige instanser hvor man ikke kan bortvelges (barnevern, PPT, helsevesen etc) mener jeg det er ugreit.

Om man som forsikringsselger, heismontør, klokkereparatør, renholder eller hva som helst annet vil fronte partipolitikk må man gjerne det for meg (sannsynligvis ikke for arbeidsgiver, men det er jo en annen diskusjon). Så jobb er ikke jobb.

Anonymkode: e354d...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit med en liten logo. Derimot er det temmelig provoserende at noen dukker opp på jobben med palestinaskjerf!

 

Anonymkode: cbc47...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er greit med en liten logo. Derimot er det temmelig provoserende at noen dukker opp på jobben med palestinaskjerf!

 

Anonymkode: cbc47...aa8

Jesus christ kvinnemenneske 

Anonymkode: 658a1...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er greit med en liten logo. Derimot er det temmelig provoserende at noen dukker opp på jobben med palestinaskjerf!

 

Anonymkode: cbc47...aa8

Det Israel gjør, er mye mer provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...