Gå til innhold

Når fortelle om graviditeten?


februargutt*

Anbefalte innlegg

Hei. 

Når valgte dere å fortelle at dere var gravid? 

Ved mine 2 første holdt vi det hemmelig helt til OUL og fortalte det da til familie og venner.  Nå er jeg litt usikker på om vi klarer å skjule det så lenge... føler meg oppblåst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt uke 10 med begge. 

Nå er ikke jeg sånn som annonserer på fb og sånn, fordi jeg tenker at de det betyr noe for er de jeg kan si det til i egen person - resten bryr seg fletta. Dette er også folk som står meg såpass nære at om jeg skulle aborterte så er det greit at de vet hvorfor jeg er nedfor. 

Andre gangen fikk jr vite det først. Og vi kalte det et babyfrø som skal vokse seg til en baby, hvis det går bra. Abstrakt nok for en 4åring. Skulle vi miste så føltes det rett å inkludere. Han er så smart at han forsto at noe var på gang siden jeg var så kvalm og trøtt. Og ved oul begynte vi å kalle det baby. 

Er selv veldig liten og tynn, så kul på magen kommer fort. På våren ble det litt vanskelig å skjule etter uke 14 

Anonymkode: 4ce73...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte til de nærmeste fra uke 9-10. Andre fra uke 11-12.

Sist jeg var gravid fortalte vi det til barna tidlig pga min dårlige form. Mistet i uke 9. Jenta på 12 år ble da utrolig lei seg, noe som da var vanskelig for meg pga min egen sorg, hormoner og lignende. Far er i tillegg ikke noe god på å takle andres sorg. Valgte derfor denne gangen å vente med å fortelle henne det før ting var mer sikkert i uke 11.

Anonymkode: 0cc04...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å fortelle det til nærmeste familie (besteforeldrene og min søster) da vi fikk positiv test. Fortalte det først til alle andre rundt uke 13-14 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til alle i uke 14. (Sjefen og avd.leder fikk vite det i uke 5, for jeg var veeeldig kvalm. Fikk da lov å gå når jeg ville etter at elevene var gått hjem). 

Ville egentlig holde det hemmelig til OUL i uke 19, men vi skulle på julebord. Vi bor så nærme lokalet, så vi kunne ikke komme med unnskyldnig at jeg skulle kjøre. Vi fant ut det var best å bare fortelle det til alle da, så slapp vi å finne opp løgner for å holde det skjult.

Vi ringte til nær familie og venner først. Dagen før julebordet la vi ut post på face. 

Det var veldig greit å gjøre det på den måten, for da kunne jeg gå med stram kjole som fremhevet magen på julebordet! 😅

Anonymkode: 950ad...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ei som jobber i bhg kom løpende mot meg og gratulerte meg , klemte meg og hoia . Tror jeg var 10 uker gravid ,med nr to. Jeg ble litt paff, bare mannen min visste. Andre foreldre gratulerte . Jeg spurte hvordan i huleste hun visste det. Nei, hun så det bare på meg 🤣 kroppsspråket mitt. 

Fortalte det i uke 14 med førstemann. 

I uke 11 med andremann. Da skulle Jeg ha en operasjon som alle visste om, men som jeg måtte utsette til etter at barnet kom ut. 

Anonymkode: e30f0...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at testen var positiv ringte jeg søsteren min samme dag. Kun hun og mannen min visste det da.

 

Jobb: De første i uke 8 da det er umulig å skjule på min jobb grunnet flere arbeidsoppgaver jeg må avstå. 

Familie og venner: uke 12 

Anonymkode: 9e4a6...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortalte nærmeste familie det ved uke 12. Har siden da ikke fortalt noen andre om det, bor i en liten by og gjennom jakken kan man skimte en liten kul allerede. 

Tenker at vi ikke går ut med det noe mer enn hva vi har gjort, så får vel tiden gå 🙂

Kommende storesøsken fikk vite det først da jeg var så dårlig. 

Anonymkode: 00d3b...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...