Gå til innhold

Pappagutter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dem som snakker negativt om pappagutter sjalu?  Hører flere snakker om disse pappa/sosse guttene som får alt dem vil ha. Klær, mobiler, moped, bil osv. Er det virkelig bra å få alt man vil ha? En dag skal dem forsørge seg selv og med den standaren dem har, så kan det bli vanskelig. Eller? 

Anonymkode: 4ec67...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg tror mange sliter med er at noen av disse guttene tror de har en særegen posisjon over andre på samme alder fordi pappa eier ditt og og bestemmer datt.

 

Anonymkode: 42aa8...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er sjalusi nei. Det er nok mer pga holdningene som oser av pappaguttene, holdninger som at de tror de er bedre enn andre fordi pappa har penger. Holdninger som gjør at de fremstår som overlegne, klysete og bortskjemte

Anonymkode: de900...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det er sjalusi nei. Det er nok mer pga holdningene som oser av pappaguttene, holdninger som at de tror de er bedre enn andre fordi pappa har penger. Holdninger som gjør at de fremstår som overlegne, klysete og bortskjemte

Anonymkode: de900...551

Jeg er enig i dette. Det er holdningene altfor mange av disse guttene viser som folk reagerer på. Som om de fortjener masse fordeler bare fordi de har mye fra før eller pappa har mye penger.

Jeg vet om to slike som nok har like mye materielt, men som har fått med seg helt andre holdninger hjemmefra, så de gjør ikke noe ut av det. De vet og setter pris på de privilegiene de har, men bruker det også positivt, de jobber hardere med studier fordi de slipper å bekymre seg for økonomien, de viser takknemlighet og de er jordnære og ofte hjelpsomme mot andre.

Jeg bodde tidligere et sted hvor vi så veldig mange pappagutter, og de ble stort sett oppfattet som klyser når de var ute blant andre. Det var få i den andre kategorien.

Når foreldre gir barna så store fordeler materielt sett så tror jeg det krever mer for å hindre at disse guttene (og jentene...) mister bakkekontakten og forståelsen for vanlige folks liv.

Anonymkode: 6b54d...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...