Gå til innhold

ADHD og medisin til tenåringer og voksne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vil dele erfaringer? Har en stor tenåring som har brukt Ritalin i 6 år, men opplever veldig redusert effekt av den nå og kan ikke få høyere dose. Han bruker bare medisinen på skoledager. Hva annet kan prøves ut? Han tåler ikke Medikinet. 

Anonymkode: 12c87...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elvanse er i "vinden" for tiden, iflg min dps kommer de alltid i mål med enten ritalin eller elvanse. Min erfaring er ikke av den beste, men jeg vet at mange har god nytte av den. Strattera kan også prøves, er ikke sentralstimulerende, men endel har god effekt av den. 

Ellers vil jeg anbefale deg å melde deg inn i noen grupper på Facebook, han kan også selv melde seg inn, der er det mange og samlet er det endel info og erfaringer der😊 feks "ADHD DISKUSJOER OG FAKTA", og "Fabelaktig ADHD/ADD og deres pårørende", denne siste ganske ny og er opprettet etter en gruppe som heter " Fabelaktige ADHD/ADD damer", denne gruppen var tidligere både for kvinner med adhd, eller om det var kvinner som var pårørende til noen med diagnosen eller det er mistanke om adhd hos en selv eller pårørende. Men den ble endret siden endel følte at de utleverte seg til endel som egentlig ikke hadde noe i den gruppen å gjøre.

Men uansett, sjekk ut gruppene, det finnes jo enda flere grupper, det er alltid godt å ha en plass å spørre om ting og lufte tanker og frustrasjoner, og man får endel tips som man gjerne ikke har tenkt på😊

Anonymkode: f1c2b...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips begge to! Jeg kan kikke litt på de gruppene som nevnes. Han skal til BUP igjen snart, så da vil vi få god veiledning regner jeg med, men jeg liker å kunne litt selv på forhånd slik at jeg kan stille de rette spørsmålene. 

HI

Anonymkode: 12c87...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tenåring fikk et nytt liv med strattera etter å ha fått stygge bivirkninger av concerta, som medisinfremkalt psykose. Men strattera er mye dyrere og ikke på førsteplass i lista over adhd medisin. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...