Gå til innhold

Ukontrollert skjelving (angst)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg skal fremføre noe... eks eksamen, eller snakke på jobb. 

Jeg forbereder med MYE (unormalt mye). Jeg kan alt, men når det kommer til stykke tar kroppen helt av sted!!!! Det gjelder både før, under og etter jeg har "prestert". Jeg skjelver og blir livredd!!! Jeg snakker usammenhengende (tror jeg selv, ingen som har sagt noe), og jeg klarer ikke roe meg ned!!!

Har forsøkt ulike "teknikker" som å fokusere på noe som foregår utenfor - et tre som vingler i vinden, fokusere på andre følelser som bevegese av tærne, tenke positivt osv! 

Jeg vet ikke hva jeg ska gjøre for å få kontroll. Tør ikke ta dette opp med lege, men ønsker hjelp til hvordan jeg kan klare dette alene. Jeg VET jo at angsten ikke er farlig... men den føles likevel ekstremt ubehagelig ut, og den hemmer meg i hverdag på jobb, skole og privaten. 

Anonymkode: 0709c...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tør du ikke ta det opp med legen? Legen kan hjelpe deg på flere måter.

Selv fikk jeg god hjelp av legen ..det ene var kognitiv terapi. Veldig dyrt. Derfor velgte jeg å ta det over nette.

Psykolog som på film gir råd om alt fra rødming til angst. Kjempe nyttigt for meg ihvertfall.

Det er kjempe tøft å ha det slik. Du må ta tak i angsten så blir ting bedre over tid.

Masse lykke til!

Anonymkode: db0b5...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi her: Jeg har dårlig selvfølelse og selvtillitt, mye fasade... det er nok derfor jeg ikke tør ta det opp med lege.

 

har kontaktet psykolog, men 1200 kr timen... har ikke sjans...

Anonymkode: 0709c...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke rette fastlegen. Du skal føle deg trygg og kunne snakke om alt uansett hva det gjelder.

Har ikke alltid vært slik for meg heller,men brukte litt tid å sjekket ut flere fastleger.

Skiftet fastlege og har ikke angret ett sekund.

Anonymkode: db0b5...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi her: Jeg har dårlig selvfølelse og selvtillitt, mye fasade... det er nok derfor jeg ikke tør ta det opp med lege.

 

har kontaktet psykolog, men 1200 kr timen... har ikke sjans...

Anonymkode: 0709c...9a1

Be om henvisning fra lege. du må nok regne med en del ventetid men da slipper du hvertfall unna vanvittige priser!

Anonymkode: 7bb05...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Be om henvisning fra lege. du må nok regne med en del ventetid men da slipper du hvertfall unna vanvittige priser!

Anonymkode: 7bb05...d1b

Ok, skal gjøre det!!!! Må bare tøffe meg opp og få gjort det! ORKER ikke at noen ser ned på meg... veldig var for kritikk - selv om jeg kritiserer meg selv HELE tiden... Åhåi...

Anonymkode: 0709c...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja! Skal google!!!

Anonymkode: 0709c...9a1

Google sosial angst og betablokker. Jeg bruker Pranolol før foredrag, har reddet alt. Er fremdeles nervøs, men ingen skjelving, rødming og andre angstsymptomer😊

Anonymkode: 69bfc...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...