Gå til innhold

Bekkenløsning erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid med nr 3. Hadde litt bekkenplager med de to andre, men ikke så ille som nå. Er i uke 28 og det er de siste ukene nå det har økt på. Når jeg står og går en del på jobb får jeg smerter i hele magen. Bekkenet blir vondere og vondere, og klarer knapt bevege meg til slutt. Eneste som hjelper er å legge seg ned. Da låser det seg helt, klarer ikke reise meg fra sofaen igjen før etter noen timer pga smertene.

Så blir jeg omtrent smertefri igjen. Men det kommer tilbake neste gang jeg står/går en del.

Kan jeg få sykemelding? Har hatt en fastlege som ikke har hørt på meg, men skal til en ny lege til uka. Er det bekkenlåsning dette kalles?

Hva hjelper ? 

Anonymkode: bff91...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smerter i hele magen, det er ikke kynnere da? Da skal man ta det litt med ro. Vet du hvordan morkaka ligger? Hvis den ligger foran og du har smerter i magen foran skal du gjøre det "motsatte" av hva du har gjort. Er du i bevegelse når smertene kommet så stopper du opp. 

Bevegelse er bra,men kjenn etter på kroppen hva slags bevegelse som er greit. 

Bekkenløsning og låsning kjennes mest i symfyse/rygg/bekken/hofter og strålinger nedover beina. 

Sykemelding og fysio. 

Anonymkode: 53dce...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning kan man vel ikke gjøre så mye med, annet enn å ta det med ro når det blir veldig vondt og sove med pute mellom beina. Bekkenlåsninger kan kiropraktor hjelpe med og gå litt rolige turer. Jeg gikk til kiro siste halvdel av svangerskapet, men endte på krykker på slutten uansett da, var veldig sterkt plaget av både låsninger og løsning. Gikk litt tur som lindret noe.

Fikk tilrettelagt litt på jobben fra uke 28 og 3 uker før jeg skulle ut i permisjon ble jeg 100% sykmld, det var da jeg måtte frem med krykker. Ikke press deg for hardt.

Anonymkode: d56a5...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smerter i hele magen, det er ikke kynnere da? Da skal man ta det litt med ro. Vet du hvordan morkaka ligger? Hvis den ligger foran og du har smerter i magen foran skal du gjøre det "motsatte" av hva du har gjort. Er du i bevegelse når smertene kommet så stopper du opp. 

Bevegelse er bra,men kjenn etter på kroppen hva slags bevegelse som er greit. 

Bekkenløsning og låsning kjennes mest i symfyse/rygg/bekken/hofter og strålinger nedover beina. 

Sykemelding og fysio. 

Anonymkode: 53dce...338

Jo jeg har mye kynnere også denne gangen. Kjennes ut som konstant latterkrampe.  Men når jeg står/går mye så får jeg i tillegg til kynnere , store gangproblemer og smerter i bekken. Må bare legge meg ned og da låser det seg ofte helt. Håper legen vil forstå... redd jeg går inn i en svangerskapsdepresjon, siden formen er så dårlig.. og da klarer jeg ikke finne glede i baby lenger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bekkenløsning kan man vel ikke gjøre så mye med, annet enn å ta det med ro når det blir veldig vondt og sove med pute mellom beina. Bekkenlåsninger kan kiropraktor hjelpe med og gå litt rolige turer. Jeg gikk til kiro siste halvdel av svangerskapet, men endte på krykker på slutten uansett da, var veldig sterkt plaget av både låsninger og løsning. Gikk litt tur som lindret noe.

Fikk tilrettelagt litt på jobben fra uke 28 og 3 uker før jeg skulle ut i permisjon ble jeg 100% sykmld, det var da jeg måtte frem med krykker. Ikke press deg for hardt.

Anonymkode: d56a5...08f

Håper legen vil forstå ... at denne fastlegen er bedre enn forrige. Så lei av at alt skal være en kamp. Lest at man ikke bør presse seg for mye for da kan plagene vedvare etter fødsel..

Må nok få behandlinger ja.

Anonymkode: bff91...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...