Gå til innhold

Hva gjør man med unger som bråker om natta


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som krangler, tuller, ikke hører på deg når du ber dem være stille.. Hva gjør man? Å legge senere hjelper ikke. Verste er hun som er litt over 3. 

Anonymkode: c51a1...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en klokke med sovetrener, som viser dag og natt. Lag et belønningsskjema og forklar hvordan det virker. Gi belønning etter 1 natt, 3 natt osv slik at ho får mestring.

 

 

Anonymkode: e68c3...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp en klokke med sovetrener, som viser dag og natt. Lag et belønningsskjema og forklar hvordan det virker. Gi belønning etter 1 natt, 3 natt osv slik at ho får mestring.

 

 

Anonymkode: e68c3...b1d

Har prøvd det.

Anonymkode: c51a1...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde seriøst aldri giddet å dille med belønningsskjema for en treåring som våkner om natta uten å ha mareritt, smerter eller være syk. Jeg hadde fortalt ungen før leggetid at nå fikk hun/ han jammen meg se til å kutte ut det tullet, for om natta skal vi alle sove. På natta hadde den beskjeden vært enda tydeligere, for å si det sånn. Og jeg kan være temmelig streng når jeg vil. 

Å bli vekket av syke unger og unger som har mareritt er en del av livet, og da trøster man og hjelper til så godt man kan. Å bli vekket av unger som vil krangle (!) med meg, det hadde jeg aldri funnet meg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg hadde seriøst aldri giddet å dille med belønningsskjema for en treåring som våkner om natta uten å ha mareritt, smerter eller være syk. Jeg hadde fortalt ungen før leggetid at nå fikk hun/ han jammen meg se til å kutte ut det tullet, for om natta skal vi alle sove. På natta hadde den beskjeden vært enda tydeligere, for å si det sånn. Og jeg kan være temmelig streng når jeg vil. 

Å bli vekket av syke unger og unger som har mareritt er en del av livet, og da trøster man og hjelper til så godt man kan. Å bli vekket av unger som vil krangle (!) med meg, det hadde jeg aldri funnet meg i.

Samme her. 

Smerter og redsel skal selvsagt vises omsorg til. Men "bare" våken får enkle og tydelige beskjeder. 

Eldste her var mye våken som barn, og setningen "nå må du legge deg ned, lukke øynene og prøve å sove" med monoton stemme har blitt gjentatt til jeg har sagt det i søvne her 😅 Krangling, slag eller forsøk på å stikke av ble møtt med "nei, nå er det natta og alle skal sove" igjen og igjen. Plutselig gir de seg. ... her tok det riktignok 3år på nummer en, men nr to tok det kortere tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi holdt på i 9 år..  hun sover ikke en eneste natt . Opp og tisse, vil ikke gå alene. Tørst osv. Jeg er utslitt. Har prøvd alt som prøves kan. 

Anonymkode: 0b7b4...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar barnet ut av soverommet. Feks går på badet og skifter bleie eller tisser do. Ser litt ut av vinduet. Da sovner barna på flekken når vi kommer inn på rommet igjen. 

Dette er jo et tips for voksne, som funker også på barn 😊 

Anonymkode: 3c54a...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...