Gå til innhold

Hva var dette? Astmaanfall??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en litt hektisk periode både på jobb og hjemme hele uken følte meg ekstra sliten og trøtt. Jeg jobber skift og tenkte jeg skulle legge meg litt etter at ungene var levert på skole barnehage. Var helt ekstremt trøtt og sovnet umiddelbart. Hadde også vondt i hode. Sov ikke mer en 30 minutter da jeg bråvåknet sv at jeg ikke fikk puste. Jeg prøvde å trekke pusten men det bare stoppet opp. Trodde bokstavelig talt at jeg skulle dø. Jeg hiksett etter luft og lagde voldsomme lyder men det var ikke mulig å puste. Tenkte at jeg ikke måtte få panikk og prøvde å slappe av musklene ettervern noen minutter ga det seg mer og mer. Har fortsatt vondt i lungene selv om dette skjedde på torsdag. Føltes ut som jeg var helt «støl» i lungene etter det. Var en forferdelig opplevelse og jeg er nesten blitt redd for å sove, i tilfelle det kommer igjen. Var dette ett astmaanfall ?

Anonymkode: 07933...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å vite. Har du mye slim i luftveiene? Hoste? Vansker med å puste ut? Du bør jo bestille legetime uansett. Klem!

Anonymkode: 04844...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter normalt av angst men hos meg frem toner det seg aldri slikt. Jeg blir urolig for vondt osv. Dette er det mest skremmende jeg ar opplevd. Jeg er veldig ofte syk faktisk. Tilnærmet hele tiden er jeg forkjølet eller halsvondt osv. Slim har jeg ikke hoster en del men ikke noe utenom det. 

Anonymkode: 07933...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror heller ikke på astma. Bor sammen med fire astmatikere. Det var sikkert noe, men sjelden å få et anfall sånn brått i hvile. Astmaanfall kommer ikke kastet på på den måten. Regner med du var frisk sånn ellers? Ikke forkjølet?

Du skriver også at du slet med å puste inn. Astmatikere sliter med å puste ut.

Uansett bør du gå til legen å sjekke ut hva det var. 

Anonymkode: 398a2...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er astma. Jeg fikk skikkelig pustebesvær da jeg hadde høyt blodtrykk. Fikk ikke puste ! Vondt i hodet og slapp. Fikk medisiner, men brukte de bare en dag. Det høye blodtrykket gikk over av seg selv. Har hatt skikkelig pusteproblemer før. Da var det luftveiene. Gikk fort over. Eller angst som noen sier her. 

Anonymkode: 1feb6...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke astma. Høres ut som et panikkanfall, kanskje noe stemmebåndsdysfunksjon på toppen (det kan lage enormt med lyd på innpust). Google EILO, VCD eller vocal cord dysfunction. Kommer ofte ifbm anstrengelse/trening, men angst kan være ganske anstrengende det og! 

Anonymkode: 4544c...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som panikkangst. Jeg har slitt med det i noen år. Det som skjer er at du trekker faktisk inn for mye luft. Du må nesten prøve å puste saktere selvom det er vanskeligere eller evt puste i en pose, så gir det seg etter noen minutter. Etterpå kan man få vondt i lungene og plutselig trekke inn litt for mye luft selvom det er over. Bestill legetime du, og god bedring!!<3

Anonymkode: f3178...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 9.08, Anonym bruker skrev:

Det var sikkert noe, men sjelden å få et anfall sånn brått i hvile. Astmaanfall kommer ikke kastet på på den måten. 

Dette er jo direkte feil. Mine astmaanfall kommer alltid kastet på mens jeg sover. 

Hostet du som en gal under anfallet? Det høres ut som mine astmaanfall hvis du hostet. Hvis ikke ligner det mer på panikkangst. Men for å finne ut av hva det var må du til legen. Min lege skjønte ikke at jeg hadde astmaanfall, så det var bare tilfeldig at øre-nese-halsspesialisten jeg ble sendt til for å sjekke om det kunne være tilstoppet nese(!) tok en pusteprøve på rutine og fant astmaen. Astma er viktig å få medisinert hvis man har det, så kan være greit å få en kjapp pusteprøve for å utelukke :)

Anonymkode: 908c8...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...