Gå til innhold

Om når fertiliteten synker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk barn da jeg var 30, da jeg var 33 og da jeg var 35 år, ingen problemer med å bli gravid.

Anonymkode: f5ab1...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2013/07/how-long-can-you-wait-to-have-a-baby/309374/

 

Hva er din erfaring med å få barn, eller å lage dem, mellom 30-45 år? 

 

🙂

Anonymkode: 98f62...993

Uproblematisk.

Gravis på første forsøk både da jeg var 38 og 41. Greie svangerskap og en fødsel som var ok og en som var ekstremt enkel.

Anonymkode: 59988...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid på første forsøk da jeg var 27 år.

Gravid på andre forsøk da jeg var 31 år (dette til tross for AMH på 3)

Anonymkode: c1f67...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid i prøveperiode 3 etter jeg sluttet på p piller, hadde da stått sammenhengende på pillen i 16 år. Var da 32 år. Fikk en frisk, fin gutt. Ukomplisert svangerskap og fødsel, var i storform hele veien. 

Anonymkode: bfb0a...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid 6 ganger mellom 33 og 43 år, fått 4 friske barn. Fram til nummer 4 har det gått enkelt og greit (PP 1-7) å bli gravid. Siste barn brukte vi over et år og en SA på å lage, men jeg var 42 da vi begynte å prøve og nesten 44 da hen ble født, så det er ikke så overraskende. Graviditetene har vært relativt ukompliserte, og formen min har vært god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gravid på første forsøk da jeg var 27 år.

Gravid på andre forsøk da jeg var 31 år (dette til tross for AMH på 3)

Anonymkode: c1f67...7a7

Hvordan vet du AMH? 

Anonymkode: 1fb47...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ble gravid som 25 åring, tok 3 år før jeg ble gravid 

Ble igjen gravid som 31 åring, 35, 36, 38.

Anonymkode: 1fb47...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du AMH? 

Anonymkode: 1fb47...282

Jeg tok blodprøve siden moren min kom i overgangsalderen da hun var 40 år, men gynekologen min sa at AMH er en verdi som er lite avgjørende , er eks mer avgjørende om egglederne er åpen

Anonymkode: c1f67...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok blodprøve siden moren min kom i overgangsalderen da hun var 40 år, men gynekologen min sa at AMH er en verdi som er lite avgjørende , er eks mer avgjørende om egglederne er åpen

Anonymkode: c1f67...7a7

Hvor får man tatt det? 

Anonymkode: 1fb47...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får man tatt det? 

Anonymkode: 1fb47...282

Jeg tok blodprøve på laboratoriet der jeg har fastlege, men måtte ha legetime først 

Anonymkode: c1f67...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎02‎.‎2019 den 21.10, Anonym bruker skrev:

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2013/07/how-long-can-you-wait-to-have-a-baby/309374/

 

Hva er din erfaring med å få barn, eller å lage dem, mellom 30-45 år? 

 

🙂

Anonymkode: 98f62...993

Det er 15 år mellom 30 og 45. 

Jeg kan virkelig ikke skjønne at du ser på dette som én epoke. Gravide/nyblevne mødre på 30 er verken fysisk, mentalt eller sosialt på samme stadium som gravide/nyblevne mødre på 45. Du kunne jo like gjerne ha gruppert dem fra 15 til 30, det er en like lang periode i et liv. Men jeg regner med at du fint ser forskjellen på å bli mor når man er 15 og å bli det som 30-åring?

Anonymkode: 810c4...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av 5 menn har nedsatt forplantningsevne, uavhengig av alder. Og tallet øker stadig. Forskere tror det er mobil/pc-relatert, men foreløbig finnes det ingen klare svar. 

 

Anonymkode: 68d47...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mine 3 barn når jeg var mellom 32, 34, 39 år, ingen problem med å bli gravid. Greie, ukompliserte svangerskap, lette og raske fødsler.

Anonymkode: 3fed0...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er 15 år mellom 30 og 45. 

Jeg kan virkelig ikke skjønne at du ser på dette som én epoke. Gravide/nyblevne mødre på 30 er verken fysisk, mentalt eller sosialt på samme stadium som gravide/nyblevne mødre på 45. Du kunne jo like gjerne ha gruppert dem fra 15 til 30, det er en like lang periode i et liv. Men jeg regner med at du fint ser forskjellen på å bli mor når man er 15 og å bli det som 30-åring?

Anonymkode: 810c4...3de

Fordi spørsmålet omhandler fertilitet og når denne erfaringsmessig snus. Det er ikke samme problemstilling på aldersgruppen 15-30. Det blir en annen problemstilling: hvordan nyblevne mødre er/har det som femten,- eller tredveåringer:-) Se linken. Det hele handler om fertilitet og om du som har prøvd eller fått barn mellom 30-45 år har erfart dette ihht prøvetid og om det gikk glatt eller ei å bli gravid og føde:-)

 

Hi

Anonymkode: 98f62...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

En av 5 menn har nedsatt forplantningsevne, uavhengig av alder. Og tallet øker stadig. Forskere tror det er mobil/pc-relatert, men foreløbig finnes det ingen klare svar. 

 

Anonymkode: 68d47...d5d

Det er garantert kostholdsrelatert. Mange spiser mye næringsfattig mat nå og det påvirker fertiliteten negativt 

Anonymkode: c1f67...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi spørsmålet omhandler fertilitet og når denne erfaringsmessig snus. Det er ikke samme problemstilling på aldersgruppen 15-30. Det blir en annen problemstilling: hvordan nyblevne mødre er/har det som femten,- eller tredveåringer:-) Se linken. Det hele handler om fertilitet og om du som har prøvd eller fått barn mellom 30-45 år har erfart dette ihht prøvetid og om det gikk glatt eller ei å bli gravid og føde:-)

 

Hi

Anonymkode: 98f62...993

Og mine innsigelser har fortsatt gyldighet: fertilitet hos en 30-åring er et helt annet spørsmål enn fertilitet hos en 45-åring. «Erfaringsmessig» har ingen betydning her, det er statistisk info om hormonell og kjemisk status som kan fortelle noe.

Anonymkode: 810c4...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid 2 ganger på første forsøk i min ungdom 18 og 23 år. 2 friske barn.

Har blitt gravid 5 ganger fra jeg var 35-37 hvor jeg har mistet 4 ganger. Har vært uten prevensjon hele denne perioden, og prøvd hver mnd når jeg ikke har vært gravid. Mistet i uke 5-8. Prøvde i 1 helt år uten å bli gravid mellom sa 3 og 4. Nå er jeg 37 år og gravid igjen. Har nå kommet til uke 12, og håper det går bra denne gang.

Anonymkode: f3c5a...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første syklus to ganger tidlig i 20-årene og fikk to barn. Som 36-åring prøvde jeg igjen, men mistet ni ganger før det klaffet. 

Anonymkode: 0651a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...