Gå til innhold

Mammadalter!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De to minste hyler når pappaen skal legge dem. Vi bruker å bytte på, slik at alle barne får annenhverdag med mamma og pappa på sengekanten. Det har fungert veldig bra. Nå har vi hatt sykdom en periode og jeg har lagt de minste. Siden vi har komet ut av rutinen er de helt rabiate nå når vi prøver å få dem på rett kjøl igjen. Er det helt feil å la dem skrike? Pappaen er en oppegående omsorgsfull mann, så det er bare en fiks idé de har fått (tvillinger 3 år). 

Anonymkode: 8945f...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, la dem hyle på. 3-åringer, eller noen barn egentlig, bør få grine seg til hvem av foreldrene som skal legge dem. Det bestemmer dere, ikke de.

Anonymkode: e1a16...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, la dem hyle på. 3-åringer, eller noen barn egentlig, bør få grine seg til hvem av foreldrene som skal legge dem. Det bestemmer dere, ikke de.

Anonymkode: e1a16...b96

Jeg er helt enig. Men så byttet vi likevel, svake menneskene. (Foreldrene altså) Men det er ganske vanskelig å få to treåringer til å ligge i sengene sine når de ikke vil, men sprette opp og prøver å stikke av mens de hyler.

Og da jeg kom opp så barna på meg med store alvorlige tårefylte øyner, som om de nettopp var reddet fra all verdens elendighet. Slutte å gråte og la seg til å sove. Er ikke bare voksne som kan noe om belønning... Jeg må bare holde meg borte i leggetiden etpar dager, så de kommer inn i tralten igjen. Når jeg ikke er her går det aldeles strålende. 

 

Anonymkode: 8945f...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du legge de? Med mine var det slik i perioder. De ville helst at jeg skulle legge de. Det gikk fort over å varte ikke lenge. Har aldri hatt sansen for å legge grinende barn. Nå er mine store og er like knyttet til far som de er til meg. Gjør det som passer best for dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare trassing. Dette bestemmer dere, de må forstå at det ikke går å hyle seg til å få det som de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn blir fort avhengig av den som har hovedansvaret. Vi merket dette mye når guttungen var litt yngre. Hvis jeg hadde vært litt mye borte pga. av jobb i en periode så var det knapt så han henvendte seg til meg. Mamma for alle penga. Gikk seg til innen kort tid hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MollyOdd skrev:

Kan ikke du legge de? Med mine var det slik i perioder. De ville helst at jeg skulle legge de. Det gikk fort over å varte ikke lenge. Har aldri hatt sansen for å legge grinende barn. Nå er mine store og er like knyttet til far som de er til meg. Gjør det som passer best for dere. 

Gjorde jo det til slutt. Men jeg liker å få tid med de større barna også, og med 4 relativt små barn i hjemmet er den rolige stunden på sengekanten gull verdt. Men det går seg til, regner jeg med. 

Anonymkode: 8945f...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...