Gå til innhold

Vikariat, graviditet og sykepenger.. lenge uten lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går nylig inn i siste måned av mitt 9 måneders lange vikariat i kommunen. Har jobbet på samme arbeidsplass i straks 2år, men før vikariatet da som tilkallingsvikar. Har tjent ca 400.000 i året, siste to årene. 

Jeg ble dessverre sykemeldt i januar, grunnet et helt j***lig bekken, som ikke lar meg gjøre jobben min. (VELDIG krevende fysisk arbeid, uten mulighet for tilrettelegging). 

Nå går vikariatet mitt ut i slutten av måneden, og jeg har egentlig ikke jobb «etter» dette. Har innestående 45.000kr i feriepenger fra ifjord. Søkte om å få disse utbetalt denne måneden, fordi det er siste måneden jeg jobber der, da kontrakta mi går ut om 2 uker.. dette fikk jeg ikke, og måtte vente til juli. 

Jeg får jo sykepenger, fra NAV. Men disse kommer nok ikke før slutten av neste måned, og jeg vet ikke hvor mye dette er. Jeg har jo lån på hus og mat som må betales... før den 15. Pengene fra nav kommer vell ikke før slutten av måneden. trodde jeg hadde krav på feriepengene mine når jeg har «siste» lønning fra arbeidsplassen, eller er ikke dette tilfellet? Har jo også «opparbeidet» meg feriepenger i år, som jeg trodde jeg skulle fått utbetalt, men da selvfølgelig skattet av. Noen som vet? Vil unødig bruke den siste bufferen på konto nå rett før lille kommer til verden...

Anonymkode: 16599...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...