Gå til innhold

Hvis jeg går fra mannen. Spørsmål vedr økonomi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har et hus som hvis vi selger, tjener rundt 1.5 mill på i forhold til gjeld. Det er omtrent samme sum som mannen har i egenkapital i boligen, så det kan han beholde. Da kan jeg flytte ut uten noe, og han slipper å kjøpe meg ut. Men jeg har forsøkt disse kalkulatorene på nett og ser at det er jo så umulig å kjøpe noe alene? Er det virkelig så vanskelig eller kan man få lån via kommunen og så banken til å kjøpe? Så lenge jeg kan vise til at jeg kan betjene lånet?

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

 

Hva har du i ren egenkapital? Hva har du i inntekt? Hva blir fordelingen av barn og hvor mange barn? :-)

Anonymkode: eb2f4...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei:-)

 

Hva har du i ren egenkapital? Hva har du i inntekt? Hva blir fordelingen av barn og hvor mange barn? 🙂

Anonymkode: eb2f4...6a5

Ingen verdens ting. Derfor jeg må belage meg på lån i kommunen som kan gå som egenkapital. Har skjønt at det er en mulighet... har 3 barn og de skal bo hos meg med vanlig samvær hos far. Alternativt kan han beholde huset også kan vi dele i større grad på barna, men... har rett over 500 i inntekt. 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, damer. At vi alltid setter oss i naive snille posisjoner som blir vår ulykke på sikt 💩 INGEN kritikk. Er der sjæl. 7 år med B i snitt på universitetet. 400 i egenkap. Barn med to menn. Satt deres karriere først. Ble på eks-manns hjemsted. Oslo, dyre dritt-Oslo fremfor å dra hjem til varmen, mine folk, min oppvekst, billige priser, sol! Grimstad. Skulle være flink. Settet barna først. Døde nesten. Og nå? Mann nr to kan behandle meg som piss. Jeg kan ikke flytte fra skolekrets osv. Ikke sjans i helvete. Økonomisk. Satt meg selv til side for barnas skyld. Ser jeg utenfra sett fremstår evneveik, men jeg har altså prøvd å være snill. Resultat. Tatt for lite vare på meg selv, vært for lite kynisk. Og sitter nå låst til forkleinelse for barna. Mannen er utro. Jeg må bare tygge det i meg. Jobba 50-80% for barnas skyld og hans karriere. Blir jeg sykemeldt miste jeg vel jobben på sikt, føler jeg stuper mot aap (er lege ironisk nok), men kan ikke, 66% av 60 % stilling er lite å basere livet på. Så: Drukne eller holde ut. Eventuelt flytte med minste til en bygd, fra de eldste. De er annenhver helg hos far som stakl fordi han var utro mot kollega da vår felles minste var baby. 

 

Kvinnekollektiv eller lidelsesforhold som nå, død eller håpe forholdet løser seg og alle blir lykkelige. Går for siste. 

 

Men altså: hva med kvinnekollektiv? Eneste jeg har tenkt at kan vøre perfekt når alt raknet 😉

Anonymkode: eb2f4...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til både HI og deg over her; bli til dere finner dere en ny og bedre. Hadde seriøst gitt F om mannen hadde behandlet meg som dritt. Pynt dere, gå ut en gang i blant når dere har mulighet og lev livet. Ikke sitt der å bare ta i mot. Stå opp for dere selv, gjør det dere har mulighet til karrieremessig og begynn med å sette dere selv først! Kan love dere kommer til å se resultater..

Finner dere en ny og bedre så pakk sammen sakene og dra. 6a5 ingen skal tåle å bli behandlet slik!!! Du som er lege, velge å vrake mellom leger på sykehus hvis du jobber der. Gå tilbake til jobb, pyntet og fresh, gi litt faen!

Anonymkode: e62b7...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tips til både HI og deg over her; bli til dere finner dere en ny og bedre. Hadde seriøst gitt F om mannen hadde behandlet meg som dritt. Pynt dere, gå ut en gang i blant når dere har mulighet og lev livet. Ikke sitt der å bare ta i mot. Stå opp for dere selv, gjør det dere har mulighet til karrieremessig og begynn med å sette dere selv først! Kan love dere kommer til å se resultater..

Finner dere en ny og bedre så pakk sammen sakene og dra. 6a5 ingen skal tåle å bli behandlet slik!!! Du som er lege, velge å vrake mellom leger på sykehus hvis du jobber der. Gå tilbake til jobb, pyntet og fresh, gi litt faen!

Anonymkode: e62b7...04c

Jeg vil ikke ha noe ny. Jeg sminker meg og pynter meg og får all slags oppmerksomhet. Jeg har tilogmed en jeg ligger med ved behov, men det handler ikke lenger om det. Det handler om at jeg ikke klarer å være alene i et ekteskap. Vår tid har kommet. Det er ikke mer å hente 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har et hus som hvis vi selger, tjener rundt 1.5 mill på i forhold til gjeld. Det er omtrent samme sum som mannen har i egenkapital i boligen, så det kan han beholde. Da kan jeg flytte ut uten noe, og han slipper å kjøpe meg ut. Men jeg har forsøkt disse kalkulatorene på nett og ser at det er jo så umulig å kjøpe noe alene? Er det virkelig så vanskelig eller kan man få lån via kommunen og så banken til å kjøpe? Så lenge jeg kan vise til at jeg kan betjene lånet?

Anonymkode: 4d4f2...84d

Hvordan har han 1,5 mill. i egenkapital i huset samtidig som du skriver at dere "tjener" 1,5 mill. i forhold til gjeld på å selge? Hvor lenge har dere eid huset og hvordan er eierbrøken dere i mellom? 

Anonymkode: 9db9f...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har han 1,5 mill. i egenkapital i huset samtidig som du skriver at dere "tjener" 1,5 mill. i forhold til gjeld på å selge? Hvor lenge har dere eid huset og hvordan er eierbrøken dere i mellom? 

Anonymkode: 9db9f...830

Nei altså han har gått inn med 1.5 mill i rene penger. Og huset er verdt ca 1.5 mill mer enn vi har i lån så det går opp i opp. 

Vi eier 50/50 og har gjort det siden vi kjøpte vårt første hus sammen for hundre år siden 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere aldri tjenr en krone på hussalg og oppgradering?

Anonymkode: eb2f4...6a5

Huset er verdt 1,5 millioner mer enn det vi har i lån. Hva som har vært/skjedd/etc tidligere er ikke relevant for det jeg egentlig lurer på 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Huset er verdt 1,5 millioner mer enn det vi har i lån. Hva som har vært/skjedd/etc tidligere er ikke relevant for det jeg egentlig lurer på 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Jomen det burde det jo være.. for det indikerer vel at dere har tapt på et eller annet her som gjør at han ikke kan forvente å få igjen hele egenkapitalen sin.?

Anonymkode: 9db9f...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jomen det burde det jo være.. for det indikerer vel at dere har tapt på et eller annet her som gjør at han ikke kan forvente å få igjen hele egenkapitalen sin.?

Anonymkode: 9db9f...830

Nei, vi har ikke tapt noe. 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som alenemor kan du søke kommunalt startlån/husbanklån.

Anonymkode: 476ac...6c7

Det er det som kan brukes som egenkapital? 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det som kan brukes som egenkapital? 

Anonymkode: 4d4f2...84d

Ja, se på Husbanken.no eller ta kontakt med boligkontoret i din kommune. 

Anonymkode: 476ac...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, se på Husbanken.no eller ta kontakt med boligkontoret i din kommune. 

Anonymkode: 476ac...6c7

Takk :)

Anonymkode: 4d4f2...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...