Gå til innhold

ipad generasjonen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jeg litt gammeldags hvis jeg nekter barna mine å ha ipad i denne generasjonen?
Dette har ikke med penger å gjøre, det er mer et standpunkt jeg har tatt.

Barna er 8 og 10 år. 

Anonymkode: 55930...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei syns det er en uting med å bruke iPad selv og mine skal ikke ha det. Opplæring i skjerm er det snart overflod av. Snart må barn læres å leke på "vanlig" måte igjen.. 

Anonymkode: c27cd...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint sette grenser for bruk, det er bare sunt. Barn av denne generasjonen må lære om kreativitet av oss, og ikke minst må de lære at vi mennesker også trenger ansikt til ansikt kontakt for å få et godt liv 

Men å nekte dem å følge med, nekte dem kunnskapen alle har, det er å være en dårlig mor.

Vi kan ikke henge igjen i at alt var bedre før, dagens barn må få lære og henge med i dagens utvikling. 

Anonymkode: 4706d...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Er jeg litt gammeldags hvis jeg nekter barna mine å ha ipad i denne generasjonen?
Dette har ikke med penger å gjøre, det er mer et standpunkt jeg har tatt.

Barna er 8 og 10 år. 

Anonymkode: 55930...4da

Barn på 8 og 10 år skal selvsagt ikke ha iPad. Hva i all verden skal de med det? Det er arbeidsredskap for voksne, ikke et leketøy. Jeg var 20 da jeg fikk min første mobiltelefon.

Anonymkode: eddea...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Barn på 8 og 10 år skal selvsagt ikke ha iPad. Hva i all verden skal de med det? Det er arbeidsredskap for voksne, ikke et leketøy. Jeg var 20 da jeg fikk min første mobiltelefon.

Anonymkode: eddea...260

Jeg kan også nevne at jeg i en alder av over 30 ikke engang har tatt i en iPad (men jeg har en iPhone).

Anonymkode: eddea...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er gammeldags. Det blir litt krampaktig å tro at teknologi er en styggedom. Det går fint an å ha et reflektert forhold til bruk av teknologi. Men hvis du vil oppdra særinger som faller utenfor og tro at barna dine kommer til å takke deg som voksne, så er det bare å kjøre på.

Anonymkode: ecc49...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Ja du er gammeldags. Det blir litt krampaktig å tro at teknologi er en styggedom. Det går fint an å ha et reflektert forhold til bruk av teknologi. Men hvis du vil oppdra særinger som faller utenfor og tro at barna dine kommer til å takke deg som voksne, så er det bare å kjøre på.

Anonymkode: ecc49...af6

Sånn tenker 60 år gamle menn som ikke skjønner noe av teknologi selv. I virkeligheten sender Apple-toppene barna sine på steinerskoler hvor mobiltelefoner og iPader er bannlyst og hvor man lærer å forholde seg til den fysiske verden, skrive for hånd, tegne og male osv., FØRST. En 8-åring trenger overhodet ikke iPad, mobiltelefon eller noe sånt. Disse barna som vokser opp med å stirre inn i en skjerm og aldri har lekt en eneste ordentlig lek med jevnaldrende blir nærmest autister alle sammen. Jeg kaller dem veps.

Anonymkode: eddea...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er jeg litt gammeldags hvis jeg nekter barna mine å ha ipad i denne generasjonen?
Dette har ikke med penger å gjøre, det er mer et standpunkt jeg har tatt.

Barna er 8 og 10 år. 

Anonymkode: 55930...4da

Skal de få det i neste generasjon, mener du?

Anonymkode: 0a2b6...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barn på 8 og 10 år skal selvsagt ikke ha iPad. Hva i all verden skal de med det? Det er arbeidsredskap for voksne, ikke et leketøy. Jeg var 20 da jeg fikk min første mobiltelefon.

Anonymkode: eddea...260

Hvor gamle barn har du?

De bruker nettbrett på skolen altså, så det er slett ikke et arbeidsverktøy bare for voksne. Barn lærer å brukde det fra de er ganske små.

Og å sammenligne med seg selv blir jo bare teit, det har skjedd uhyggelig mye med teknologien den siste generasjonen. Jeg hadde heller ikke mobil før jeg var sikkert 25-26 år, men det betyr ingenting for de som vokser opp i dag.

Anonymkode: 4706d...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor gamle barn har du?

De bruker nettbrett på skolen altså, så det er slett ikke et arbeidsverktøy bare for voksne. Barn lærer å brukde det fra de er ganske små.

Og å sammenligne med seg selv blir jo bare teit, det har skjedd uhyggelig mye med teknologien den siste generasjonen. Jeg hadde heller ikke mobil før jeg var sikkert 25-26 år, men det betyr ingenting for de som vokser opp i dag.

Anonymkode: 4706d...309

Nei, «barn» lærer ikke det. Veps lærer det. Det er heldigvis ingen nettbrett på den skolen mine barn skal gå på. Ville aldri sendt barn på en sånn teknologinaiv skole der barna i stedet for lære noe sitter og fjaser med mobiltelefoner og nettbrett.

Anonymkode: eddea...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er utenkelig at det skal være behov for mer enn 3 datamaskiner i verden" var det en som uttalte en gang. Man skal være forsiktig med å uttale seg om fremtiden for det kan høres så dumt ut i etterkant. 

Det har vært skepsis til tv, og så til farge-tv, internett, mobiler, nettbrett. Og så er vi skeptiske når kontanter forsvinner, fasttelefon og telefonkatalogen. 

Men på utrolig vis så går verden fremover uansett. Man kan være skeptisk til ny teknologi, men man bør ikke avskrive den. 
For den har trolig kommet for å bli. 

På barneskolen her har alle fått utlevert hver sin iPad. Dette er 2019, dette er nåtidens barn sin hverdag. Ikke stikk kjepper i hjula og vær kjip :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...