Gå til innhold

strømprisene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De er jo HELT vanvittige for tiden! Flere som har lagt merke til det, eller er det bare hos oss regningene øker?? 

Vi har samme forbruk som før, bare høyere regninger. 

Anonymkode: 5d91a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Over 10 000 kr hadde vi i strømutgifter på 2 mnd. Vi må ta opp kredittkortlån for å få betalt det før frist. Pleier å betale 2000 i mnd.

Anonymkode: 9da95...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe spesielt til økt strømpris. Regningene ligger på autogiro og e-posten med  varsel om ny faktura går rett i søppelposten. Aner ikke hvor mye vi betaler. 

Anonymkode: de006...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, helt sinnsyke priser i forhold til ellers. Merker jeg er veldig irritert pga de automatiske strømmålerene, som liksom skulle hjelpe oss å spare strøm, når man i virkeligheten må bruke strøm når man gjør. Da kan de rettferidggjøre stigningen med at det hadde vært billigere strøm for meg om jeg lagde midag og satte på vask etc om natta. Dessuten så irriterer det meg at det er vi forbrukere som må betale for strømnettet over til europa, dette er innbakt i nettleia. Vi må altså betale ekstra på nettleia, mot at vi kan inportere ut billig vannkraft til eu (tømmer lagrene til beinet om sommeren/høsten) og vi at vi må betale for dyr kullkraft, samtidig som vi da betaler klimakvoter.

Sorry langt innlegg, men har ventet på dette, og blir derfor veldig engasjert når alle ekstra penger går ut til strømregning

Anonymkode: 8c3f5...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leier en leilighet på ca 60 kvm, i 2 etg. 

Kombinert kjøkken/stue. To små soverom, liten gang og et lite bad. 

Ingen varme på i gangen. Og minimalt på mitt soverom. 

Fikk 3200.- for desember og har fått regningen for januar nå.

Den er på 3100.- 

 

Anonymkode: 892ce...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leier en leilighet på ca 60 kvm, i 2 etg. 

Kombinert kjøkken/stue. To små soverom, liten gang og et lite bad. 

Ingen varme på i gangen. Og minimalt på mitt soverom. 

Fikk 3200.- for desember og har fått regningen for januar nå.

Den er på 3100.- 

 

Anonymkode: 892ce...2d3

Hvor bor du?
Jeg bor på sørlandet. Har leilighet på ca 60 kvm,sokkelleilighet hvor jeg kan kjenne at det trekker litt fra vinduene.. Kun litt varme på bad og 1 oljeovn i stue, er åpen stue og kjøkken. Ingen varme ellers, ingen varmekbler eller varmepumpe. Fikk regning på nesten 1500 for januar. Den var på ca 1400 i desember.

Anonymkode: 775d2...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor bor du?
Jeg bor på sørlandet. Har leilighet på ca 60 kvm,sokkelleilighet hvor jeg kan kjenne at det trekker litt fra vinduene.. Kun litt varme på bad og 1 oljeovn i stue, er åpen stue og kjøkken. Ingen varme ellers, ingen varmekbler eller varmepumpe. Fikk regning på nesten 1500 for januar. Den var på ca 1400 i desember.

Anonymkode: 775d2...233

Østfold 

Anonymkode: 892ce...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leier en leilighet på ca 60 kvm, i 2 etg. 

Kombinert kjøkken/stue. To små soverom, liten gang og et lite bad. 

Ingen varme på i gangen. Og minimalt på mitt soverom. 

Fikk 3200.- for desember og har fått regningen for januar nå.

Den er på 3100.- 

 

Anonymkode: 892ce...2d3

Oi, dette var veldig mye. Vi bor på 85kvm, og hadde 2000 i januar. Kanskje du burde bytte strømselskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømregningen er på 1000-1500kr høyere enn hva den pleide å være. Helt villt. Det er nok varmtvannstanken som tar mest strøm hos oss. Vurderer kvoter på dusjing. Både mannen og guttungen elsker lange varme dusjer. Ellers har jeg skrudd ned varmen på alle ovner.  Nå som det begynner å bli varmere ute er det basere å skru ned mer.  

Regninga for januar kom på 2 500kr. Bor i ei leilighet på 70kvm

Anonymkode: 42032...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her også, helt sinnsyke priser i forhold til ellers. Merker jeg er veldig irritert pga de automatiske strømmålerene, som liksom skulle hjelpe oss å spare strøm, når man i virkeligheten må bruke strøm når man gjør. Da kan de rettferidggjøre stigningen med at det hadde vært billigere strøm for meg om jeg lagde midag og satte på vask etc om natta. Dessuten så irriterer det meg at det er vi forbrukere som må betale for strømnettet over til europa, dette er innbakt i nettleia. Vi må altså betale ekstra på nettleia, mot at vi kan inportere ut billig vannkraft til eu (tømmer lagrene til beinet om sommeren/høsten) og vi at vi må betale for dyr kullkraft, samtidig som vi da betaler klimakvoter.

Sorry langt innlegg, men har ventet på dette, og blir derfor veldig engasjert når alle ekstra penger går ut til strømregning

Anonymkode: 8c3f5...423

Her har du litt fakta å lese, sånn at du kan basere uttalelsene dine på fakta og ikke tabloide avisoverskrifter. 

https://energifaktanorge.no/norsk-energiforsyning/kraftmarkedet/

Anonymkode: 179e2...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømregningene er helt ville om dagen. Vi greier å betale det, men merker det godt. Nå er strømregning og nettleie sammen, før betalte vi det hver for seg. Men ligger på 5000++ i mnd nå på vinteren. 

Anonymkode: cd9f3...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker visst lite strøm jeg. Har regning på 300 kr i mnd sommertid pluss ca det samme i nettleie. 

Nå i desember og januar hadde jeg 700 og 900 kr per.mnd, ca samme sum i nettleie.

Så 600 kr på sommer og 1400-1800 på vinter.

Anonymkode: fc9c2...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke merket noe spesielt til økt strømpris. Regningene ligger på autogiro og e-posten med  varsel om ny faktura går rett i søppelposten. Aner ikke hvor mye vi betaler. 

Anonymkode: de006...97d

Hva er da poenget med å svare her? Kun for å liksom litt forkledd fortelle hvor mye penger dere har. Lite kledelig egenskap. 

Anonymkode: f6138...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

skjønner ikke all denne klaging pga strømmen

Anonymkode: 6b7d0...ef3

Da har du tydeligvis penger nok. 

Det å betale nesten 10.000.- i strøm for 3 mnd tærer ihvertfall på mitt budsjett. 

Hilsen meg over her med over 3000. - i mnd for desember og januar. 

 

Anonymkode: 892ce...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste merker en økning i strøm nå fordi det er installerer automatiske strømmålere. Disse reguleres slik at det er dyrest å bruke strøm når flere bruker strøm- altså ettermiddagen til midnatt. Da er de fleste hjemme og da går prisene opp. Før disse automatiske måleren visste man bare hvor mye strøm husstanden brukte, ikke når den ble brukt. Nå kan de regulere dette og så blir strømmen dyrere når man er hjemme enn når man ikke er det.

Jeg har enebolig på 180kvm og fikk regning på 3600,-. Jeg sørger for å ha på varme når vi ikke er hjemme og skru den av i det jeg kommer hjem, for så å skru den på igjen i det jeg legger meg. 

Anonymkode: f3dfd...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har enebolig på 180kvm og fikk regning på 3600,-. Jeg sørger for å ha på varme når vi ikke er hjemme og skru den av i det jeg kommer hjem, for så å skru den på igjen i det jeg legger meg. 

Anonymkode: f3dfd...ec7

At det var...? Du skrur PÅ varmen når dere IKKE er hjemme og når dere sover? 🤔 Det er jo logisk... NOT. 

Anonymkode: 179e2...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn vinterpakke,så strømprisen er låst. Har derfor ikke merket voldsomme økning.

litt er det, 1600kr i strømregning desember og 1400kr nå i januar.

110kvm,2 barn og 2 voksne 

Anonymkode: a411e...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De fleste merker en økning i strøm nå fordi det er installerer automatiske strømmålere. Disse reguleres slik at det er dyrest å bruke strøm når flere bruker strøm- altså ettermiddagen til midnatt. Da er de fleste hjemme og da går prisene opp. Før disse automatiske måleren visste man bare hvor mye strøm husstanden brukte, ikke når den ble brukt. Nå kan de regulere dette og så blir strømmen dyrere når man er hjemme enn når man ikke er det.

Jeg har enebolig på 180kvm og fikk regning på 3600,-. Jeg sørger for å ha på varme når vi ikke er hjemme og skru den av i det jeg kommer hjem, for så å skru den på igjen i det jeg legger meg. 

Anonymkode: f3dfd...ec7

Og det gjør du fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Og det gjør du fordi?

Mest sannsynlig fordi hn tror at strømmen er billigere når det er natt og når folk generelt ikke er hjemme. Tror egentlig ikke det har så mye å si, da det brukes en del energi på å varme opp igjen det som har blitt kaldt. 

Anonymkode: 0f11f...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

At det var...? Du skrur PÅ varmen når dere IKKE er hjemme og når dere sover? 🤔 Det er jo logisk... NOT. 

Anonymkode: 179e2...93b

Da blir huset oppvarmet mens strømmen er billig og vi ikke er hjemme.

Anonymkode: f3dfd...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig fordi hn tror at strømmen er billigere når det er natt og når folk generelt ikke er hjemme. Tror egentlig ikke det har så mye å si, da det brukes en del energi på å varme opp igjen det som har blitt kaldt. 

Anonymkode: 0f11f...cbb

Det rekker ikke å bli kaldt. Og i og med at jeg har fått en lavere strømregning enn flere her, så gjør jeg nok noe rett

Anonymkode: f3dfd...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 180 kvm hus, fordelt på to etg (kjellerplan og 1.etg, skråtomt med inng til kjeller) varmekabler hele under etg. Hus fra 2016. Normalt sett betaler vi 2200 ca i mnd. Nå kom regningen på 3600. Mer enn normalen, selvsagt, men jeg hadde trodd den ble høyere.. vi har badekar, og småbarn så både oppvask og vaskemaskin går mer eller mindre konstant. Samme med tørketrommel. Har og lufteanlegg..

Anonymkode: b3d52...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...