Gå til innhold

Jeg kan jo ikke gå fra mannen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså. Sitter her og ser på mulighetene mine, og økonomisk sett går det ikke. Hvis jeg tenker sånn at jeg beholder huset til ca 5 mill, må jeg kjøpe ut han til ca 2,5 mill. Vi har ingen gjeld, og jeg har ca 1,5 mill på sparekonto. Likevel, med DNBs lånekalkulator, får jeg bare låne 200.000 med min inntekt.  Jeg trenger jo 1 mill. Skulle jeg ikke klare 1 mill med 500.000 i inntekt?

Jeg ønsker virkelig ikke å rive opp ungene fra hjemmet sitt, så da kan jeg ikke forlate mannen. 🙄

Anonymkode: 022fc...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du veldig mange unger da? For det teller jo inn, alder på de teller jo og inn

Anonymkode: 63705...c7e

Tre barn, en i bhg.

HI

Anonymkode: 022fc...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at dere ikke har lån på huset? For da har du jo en stor sikkerhet der, som burde spille inn

Anonymkode: 63705...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det sånn at dere ikke har lån på huset? For da har du jo en stor sikkerhet der, som burde spille inn

Anonymkode: 63705...c7e

Ikke noe lån på huset, nei. Jeg arvet endel penger for noen år siden. 

Ja, det burde jo spille inn? Jeg får nok ringe banken(e) og høre. 

HI

Anonymkode: 022fc...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe lån på huset, nei. Jeg arvet endel penger for noen år siden. 

Ja, det burde jo spille inn? Jeg får nok ringe banken(e) og høre. 

HI

Anonymkode: 022fc...c6e

Ble de pengene brukt på å nedbetale gjeld? I så fall er vel disse strengt tatt dine, og skal ikke deles med mannen. 

Når det gjelder lånekalkulatoren må du vel gjøre noe feil? Du får garantert lån.

Anonymkode: 4f63c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får du låne penger, du har god sikkerhet i bolig selv om du låner litt så det er ikke noe problem i det hele tatt.

Ta en prat med flere banken, vi må slutte å være så trofaste at vi tror at vi må ha samme bank hele livet, sjekk hva slags tilbud du får på forskjellige steder.

Anonymkode: 33af5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Sitter her og ser på mulighetene mine, og økonomisk sett går det ikke. Hvis jeg tenker sånn at jeg beholder huset til ca 5 mill, må jeg kjøpe ut han til ca 2,5 mill. Vi har ingen gjeld, og jeg har ca 1,5 mill på sparekonto. Likevel, med DNBs lånekalkulator, får jeg bare låne 200.000 med min inntekt.  Jeg trenger jo 1 mill. Skulle jeg ikke klare 1 mill med 500.000 i inntekt?

Jeg ønsker virkelig ikke å rive opp ungene fra hjemmet sitt, så da kan jeg ikke forlate mannen. 🙄

Anonymkode: 022fc...c6e

Flytt uten ungene da.

Anonymkode: b548f...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herre, er ekteskapet en lidelse som går ut over barna er en deling av dem en gode (tok år og erfaring før jeg så den selv). Det er inidlertid verdt mer enn et hus! Tusen lykkelige folk i rekkehus. Det tåler barna. Er huset viktigst i livet ditt får du eventuelt tåle ekteskapet og jobbe med det. Alr må på en vektskål. Det er ingen menneskerett å sitte med et hus til fem mill alene.

Anonymkode: 52ac8...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha gjort noe feil på den sparekalkulatoren. Husket du å legge inn EK på 1,5 mill? 

Jeg hadde inntekt på 540’ 

EK 450’ 

lån: 2225000

også DnB. Dette var i fjor.

Anonymkode: 9ac75...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk lån på 2.3 mill og hadde null inntekt. DnB gav avslag, resten sa ja.

Anonymkode: 88e01...d8f

Dnb er en drittbank

Anonymkode: 63705...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Sitter her og ser på mulighetene mine, og økonomisk sett går det ikke. Hvis jeg tenker sånn at jeg beholder huset til ca 5 mill, må jeg kjøpe ut han til ca 2,5 mill. Vi har ingen gjeld, og jeg har ca 1,5 mill på sparekonto. Likevel, med DNBs lånekalkulator, får jeg bare låne 200.000 med min inntekt.  Jeg trenger jo 1 mill. Skulle jeg ikke klare 1 mill med 500.000 i inntekt?

Jeg ønsker virkelig ikke å rive opp ungene fra hjemmet sitt, så da kan jeg ikke forlate mannen. 🙄

Anonymkode: 022fc...c6e

Jeg tjener 500.000 og fikk låne 2,6. I tillegg til bil og studielån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må ha gjort noe feil på den sparekalkulatoren. Husket du å legge inn EK på 1,5 mill? 

Jeg hadde inntekt på 540’ 

EK 450’ 

lån: 2225000

også DnB. Dette var i fjor.

Anonymkode: 9ac75...a72

Hun har egenkapital på 4.000.000.

Anonymkode: 756a7...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her igjen. 

Ifølge DNBs lånekalkulator fikk jeg nå 50.000 kr i lån. Må være noe feil med kalkulatoren?835D550E-7ED9-4484-8089-B6CD32C937FF.thumb.png.198d4df3d6b06bbdf2e484440c1d4c04.png

Anonymkode: 022fc...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her igjen. 

Ifølge DNBs lånekalkulator fikk jeg nå 50.000 kr i lån. Må være noe feil med kalkulatoren?835D550E-7ED9-4484-8089-B6CD32C937FF.thumb.png.198d4df3d6b06bbdf2e484440c1d4c04.png

Anonymkode: 022fc...c6e

Du kan ikke sjekke hos DnB. Det går ikke. Prøv en annen bank 

Anonymkode: 07eba...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan regne på 5 x inntekt, dvs 2,5 mill. Den kalkulatoren regner kanskje på lån/kreditt uten sikkerhet. Du har sikkerhet i bolig.

Husk at i tillegg til lønnsinntekt legges både barnetrygd og evt barnebidrag til så lenge barna er så små.

Anonymkode: 5fabd...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan regne på 5 x inntekt, dvs 2,5 mill. Den kalkulatoren regner kanskje på lån/kreditt uten sikkerhet. Du har sikkerhet i bolig.

Husk at i tillegg til lønnsinntekt legges både barnetrygd og evt barnebidrag til så lenge barna er så små.

Anonymkode: 5fabd...04f

Jeg sjekket den kalkulatoren, utrolig dårlig. Send heller inn en ordentlig søknad, men forhold deg til tommelfingerregel på 5 x inntekt så går det nok bra 👍

Anonymkode: 5fabd...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI her igjen. 

Ifølge DNBs lånekalkulator fikk jeg nå 50.000 kr i lån. Må være noe feil med kalkulatoren?835D550E-7ED9-4484-8089-B6CD32C937FF.thumb.png.198d4df3d6b06bbdf2e484440c1d4c04.png

Anonymkode: 022fc...c6e

Har du lagt inn prisen på huset, og hvor mye egenkapital du har?

Anonymkode: 4f63c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, DNB er en drittband. Vi fikk ingenting i lån der og 3 mill i lån hos Sbanken.. Prøv en annen bank! Sbanken sin lånekalkulator stemte på en prikk hos oss. 

Anonymkode: dc1d2...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...