Gå til innhold

Pinata, er det bare meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er noe veldig trist over det å slå på en pinata. Det å se unger kravle rundt på gulvet etter godteri gjør at jeg bokstavlig talt begynner å gråte..

Jeg vet det sikkert høres teit ut, men det er så stakkarslig og trist.

Andre som føler det likt, eller er jeg bare rar?

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mest spent på om det kan finnes flere som knytter så mye følelse til en piñata..

Anonymkode: d4ac5...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så sikker på at det er jeg som er teit altså! Men jeg kan virkelig ikke noe for det. 

Første bursdag mitt barn var i hadde de en pinata, og jeg sto i hjørnet med tårer i øynene.

Så på TV nå og det var en pinata og jeg gråt.. 

Herlighet, jeg høres jo helt gal ut!

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ganske så sikker på at det er jeg som er teit altså! Men jeg kan virkelig ikke noe for det. 

Første bursdag mitt barn var i hadde de en pinata, og jeg sto i hjørnet med tårer i øynene.

Så på TV nå og det var en pinata og jeg gråt.. 

Herlighet, jeg høres jo helt gal ut!

Anonymkode: 9136c...a81

Ja, det gjør du virkelig😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skinnfilla skrev:

Ja, det gjør du virkelig😂😂

Bare for å ha det klart, det er barna jeg synes synd på og det er det at de liksom "sloss" for godteri som gjør meg trist, ikke at pinataen blir slått. 

Vet ikke om det gjør meg mindre gal? 🙈😂

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bare for å ha det klart, det er barna jeg synes synd på og det er det at de liksom "sloss" for godteri som gjør meg trist, ikke at pinataen blir slått. 

Vet ikke om det gjør meg mindre gal? 🙈😂

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

Haha😂😂 nei, fortsatt like gal😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skinnfilla skrev:

Haha😂😂 nei, fortsatt like gal😅

Haha, det var det jeg var redd for 😂 Jeg lover, jeg var ikke sånn før jeg fikk barn, men nå blir jeg trist og lei meg av de rareste ting virker det som 😂

5år siden jeg ble mamma for første gang så lov å håpe at det at det går over vel? 😂🙈🙈🙈

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Haha, det var det jeg var redd for 😂 Jeg lover, jeg var ikke sånn før jeg fikk barn, men nå blir jeg trist og lei meg av de rareste ting virker det som 😂

5år siden jeg ble mamma for første gang så lov å håpe at det at det går over vel? 😂🙈🙈🙈

Anonymkode: 9136c...a81

Det gjør ikke det, for etter barn kommer barnebarn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skinnfilla skrev:

Det gjør ikke det, for etter barn kommer barnebarn 😅

Off! Jeg kommer til og alltid være den mammaen/bestemoren som alltid gråter over rare ting jeg da? 😂

Jaja, det kunne vel vært verre!

Håper dog fortsatt at noen andre føler det på samme måte! 🙏🙏😂

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ingen som ser det triste? Små barn som kravler rundt på gulvet etter godteri? Noen får mer, noen får mindre. 

Jeg ser for meg barn som aldri får mat og plutselig kaster man litt brød til de og de sloss om maten.. Det er jo så uendelig trist! 

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig teit. Det er jo alltid skarpe albuer, noen som røsker til seg mye mer enn andre, noen som ikke tør kaste seg inn i kampen. Fullstendig idiotisk etter min mening.

Jeg blir ikke trist, men jeg kan forstå hva du ser i det, HI. Det er alltid "vinnere" og "tapere", og det er tydelig en del status involvert, om man får karret til seg mye eller lite.

Anonymkode: 86900...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ingen som ser det triste? Små barn som kravler rundt på gulvet etter godteri? Noen får mer, noen får mindre. 

Jeg ser for meg barn som aldri får mat og plutselig kaster man litt brød til de og de sloss om maten.. Det er jo så uendelig trist! 

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

I bursdager jeg har vært , får alle barna plukke likt antall godteri. 

Anonymkode: 4802c...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ingen som ser det triste? Små barn som kravler rundt på gulvet etter godteri? Noen får mer, noen får mindre. 

Jeg ser for meg barn som aldri får mat og plutselig kaster man litt brød til de og de sloss om maten.. Det er jo så uendelig trist! 

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

Jo, hvis det blir gjort på den måten, så kan jeg være enig. Her er pinata førstevalget når ungene skal velge hvordan godteriet skal deles ut, så det er ikke synd på dem altså. 😛 Men vi lager til en godtepose til hver likevel, og legger posene i pinataen. Ingen som sloss om noe, de tar en hver og hjelper til å finne til de som ikke har fått ennå. :)

Anonymkode: 420c3...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er noe veldig trist over det å slå på en pinata. Det å se unger kravle rundt på gulvet etter godteri gjør at jeg bokstavlig talt begynner å gråte..

Jeg vet det sikkert høres teit ut, men det er så stakkarslig og trist.

Andre som føler det likt, eller er jeg bare rar?

Anonymkode: 9136c...a81

Du er VELDIG rar..

Anonymkode: 373b4...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ingen som ser det triste? Små barn som kravler rundt på gulvet etter godteri? Noen får mer, noen får mindre. 

Jeg ser for meg barn som aldri får mat og plutselig kaster man litt brød til de og de sloss om maten.. Det er jo så uendelig trist! 

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

De får godteri, er det trist? Og jeg har aldri opplevd pinata med «løst» innhold. De fleste har vett til å lage poser til hvert barn som ligger inni der. Da får de en pose hver. 

Anonymkode: 373b4...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt frisk???

I bursdager jeg kjenner til med pinata får barna beskjed på forhånd om hvor mange godterier det er til hver. 

Anonymkode: d69d3...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt frisk jeg altså.  Ja skje bare en veldig overfølsom person. 

Jeg har til gode å se pinataer med godteposer eller at de får beskjed om hvor mange til hver. Jeg har kun sett med løst innhold hvor barna nærmest sloss om å få tak i mest mulig, mens andre står på sidelinjen og til slutt plukker opp det ingen andre vil ha.

Det hadde vært supert med godteposer, da hadde jeg nok ikke følt på det samme.

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er veldig teit. Det er jo alltid skarpe albuer, noen som røsker til seg mye mer enn andre, noen som ikke tør kaste seg inn i kampen. Fullstendig idiotisk etter min mening.

Jeg blir ikke trist, men jeg kan forstå hva du ser i det, HI. Det er alltid "vinnere" og "tapere", og det er tydelig en del status involvert, om man får karret til seg mye eller lite.

Anonymkode: 86900...89a

Takk for at du skjønner hva jeg mener ihvertfall! Jeg synes jo selv det er tullete å bli trist av noe sånn, men jeg kan virkelig ikke noe for det og prøver å endre tankegangen.

Men når jeg ser små barn på 4år nærmest sloss om alt godteriet og når de endelig er ferdig ligger det igjen noen få biter til de som ikke tør å være så frampå.

Datteren min er litt sånn, veldig følsom og ikke så frampå og havner da i den kategorien som bare må ta det de andre ikke gidder å ta.

Ja, jeg synes det er trist, ja jeg synes det er tullete å bli så trist, men jeg håper neste gang vi er noe sted med pinata at de lager godteposer eller har et system ihvertfall 😊

Hi

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du tenker for mye. Når jeg tenker meg om hadde vel jeg også fått lyst til å grine av noe sånt slått i stykker innendørs. Helst pga søppelet jeg måtte tatt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, prekæs skrev:

Hehe. Du tenker for mye. Når jeg tenker meg om hadde vel jeg også fått lyst til å grine av noe sånt slått i stykker innendørs. Helst pga søppelet jeg måtte tatt opp :)

Ja jeg er en overtenker. Haha, skjønner den, blir mye søppel ja 😂

Anonymkode: 9136c...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...