Gå til innhold

Synes du jeg er kjip


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke gir jentungen mobil før hun er 10 år? Jeg bryr meg egentlig ikke, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker om det hihihi.

Anonymkode: c6090...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det synes sikkert datteren din😉 Min datter fikk heller ikke mobil før hun ble 10. Var visst grusomt å måtte vente såå lenge😂

Anonymkode: 3a781...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir deg tommel opp👍🏻 

Jeg ser virkelig ikke poenget med at barn skal ha mobil🤷🏼‍♀️

I hvertfall ikke en smarttelefon..

Anonymkode: 66184...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 9-åring venter veeeeldig på å fylle 10 år, for da får hun eeeeendelig telefon 😇 

Anonymkode: f1774...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mobil er i dag veldig mye mer enn en telefon. Det er spillmaskin, bok, kart og kompass, vekkerklokke, bussbillett og mye annet. For oss var telefonen en enkel og faktisk billig løsning, men de kunne god klart seg uten.

Anonymkode: b70a6...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ha tlf kan gjøre at du blir venneløs. Vi lever i 2019. 

For 20 (!)år siden satt foreldrene mine og ristet på hodet fordi vi satt med mobil hele tiden...  Får heller lære barna mobil vett. Og å legge den bort når man snakker sammen live.

Anonymkode: 13283...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke man oppnår så mye. Her i huset er mobil først og fremst brukt til kommunikasjon. 

Blir jo til at du er avhengig av mange nummer når du skal få tak i barnet. 

Det er en viss sikkerhet at barnet har mobil.

Anonymkode: 3895f...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du er fornuftig. Her jeg bor er det ikke vanlig med egen mobil før 10 år. Heldigvis. Vi har en felles mobil i familien (ikke smarttelefon) som ungene kan ta med seg hvis de skal noe spesielt. Ellers kjenner vi alle foreldre til barnas venner godt. Å ta den gammeldagse "ringerunden" er bare koselig ☺

Anonymkode: 8e281...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å ikke ha tlf kan gjøre at du blir venneløs. Vi lever i 2019. 

For 20 (!)år siden satt foreldrene mine og ristet på hodet fordi vi satt med mobil hele tiden...  Får heller lære barna mobil vett. Og å legge den bort når man snakker sammen live.

Anonymkode: 13283...b6c

Man blir heldigvis ikke venneløs av å ikke ha mobil som 9 åring 😂

Anonymkode: 8e281...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg ikke gir jentungen mobil før hun er 10 år? Jeg bryr meg egentlig ikke, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker om det hihihi.

Anonymkode: c6090...63d

Hihihi? Altså, hvorfor?

Anonymkode: 17aed...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt. Mye kommunikasjon foregår via mobilen, også for 9-åringer. Min datter på 9 år uttrykker at eneste jenten i klassen uten mobil ofte ikke er med på ting fordi de ikke kan avtale med henne. Jeg skjønner ikke poenget med å absolutt holde igjen på å gi mobil til skolebarn. Det er viktig å lære dem å begrense bruken, se igjennom at de bruker den på vettugt vis (lese sms osv), og lære dem godt nettvett, men å nekte å gi mobil bare for å nekte synes jeg er rart.

Anonymkode: e2218...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg ikke gir jentungen mobil før hun er 10 år? Jeg bryr meg egentlig ikke, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker om det hihihi.

Anonymkode: c6090...63d

Synes ikke du er kjip i hele tatt. Heller bevist på hva de foreldre-valgene du tar!

Anonymkode: 0751c...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk mobil i 1 klasse. Hun blir nå 10 år og jeg er heldig om jeg i det hele tatt får tak i henne på mobilen. den blir brukt maks en time i måneden er jeg sikker på. Hun arvet en gammel iPhone etter meg, så ingen doro hun har heller, hun er bare ikke intr :) så forskjell på 10 åringer og

Anonymkode: 77a04...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, Anonym bruker said:

Hvis jeg ikke gir jentungen mobil før hun er 10 år? Jeg bryr meg egentlig ikke, men er litt nysgjerrig på hva andre tenker om det hihihi.

Anonymkode: c6090...63d

supert at du ikke gjør det

Anonymkode: 9179c...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ringer 9-åringene hverandre for å avtale lek. Alle i klassen har mobil. Dumt jo vurdere ut i fra hvordan barna kommuniserer med hverandre, hva behovet er. Hvis de ringer på dørene til hverandre eller foreldrene avtaler seg i mellom, er det ikke kjipt. Hvis ungen derimot blir ekskludert som følge av dette, ja, da er det kjipt gjort. 

Anonymkode: 73c90...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk telefon da de var 8. Da sluttet de på sfo og det var greit at de hadde en måte å kontakte meg på om det skulle være noe. 

Anonymkode: 03d2a...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det viser seg at de aller fleste i klassen har mobil, syns jeg du er kjip. Hvis mye kommunikasjon foregår der, så er det veldig kjipt å være den ene som blir litt utenfor pga dette.

Anonymkode: 90a6f...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi fikk mobiltelefon da hun var 7 år og slutta på SFO. Vi har ikke fasttelefon så da er det kjekt med mobil. Hun har den også med på overnatting og når jeg er på reise. 

 

Anonymkode: c107f...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...