Gå til innhold

Ekstrem valpebiting, virker aggressivt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man? Valpen biter i armer og ben, kun innimellom kan han la vær og kose litt. Han går til angrep på barna uten provokasjon. De kan sitte i sofaen så hopper han plutselig opp og biter. Når de/ vi går over gulvet kan han ta buksebeina/ tærene,mest på minste barnet. Vi ignorerer og korrigerer og går vekk. Gir ikke oppmerksomt men det virker ikke som han har skjønt sammenhengen. Han er snart 10 uker. Vet valper biter men han her virker agressiv? Vi passer på nok hvile, utetid og stimuli og litt småtrening.

Anonymkode: 3cdca...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig. De klør som fy i tennene nå. Pass på å si AU, ikke gi oppmerksomhet og gå bort. Men pass på at han har masse å gnage på så han får tilfredsstilt kløen. 

Anonymkode: b327e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig😅 de er veldig bitete en periode , men fortsett med å irettesette og korrigere. Vanskelig å overse hunden når tennene er langt nedi underkjøttet😂 

vår var sånn ,Og han er absolutt snill og rolig som voksen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tygde seg gjennom tre ikeabord før det ga seg 🙄 Har du masse biteleker til han? Tilbyr du han disse når han biter på deg/barna?

Anonymkode: 73ce1...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min tygde seg gjennom tre ikeabord før det ga seg 🙄 Har du masse biteleker til han? Tilbyr du han disse når han biter på deg/barna?

Anonymkode: 73ce1...f0b

Ei Hemnes-hylle her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, sug lut skrev:

Ei Hemnes-hylle her...

Til slutt kjøpte jeg bare ett av de billige Lack borda og bytta ut beina når de røyk fordi de var uansett like nok :fnise:

Anonymkode: 73ce1...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Til slutt kjøpte jeg bare ett av de billige Lack borda og bytta ut beina når de røyk fordi de var uansett like nok :fnise:

Anonymkode: 73ce1...f0b

Haha herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men går de løs på interiøret på den måten altså??? Og jeg som hadde begynt å tenke på å gi etter for mas om hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amandine skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men går de løs på interiøret på den måten altså??? Og jeg som hadde begynt å tenke på å gi etter for mas om hund...

Min tok et tygg av veggen, samt 4 par med sko. 

Går heldigvis over 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke skje at de spiser opp inventaret, Amandine, men de biter som pirayaer på speed et par måneder, ja, og tygger på absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har aldri spist møbler 😱 Han er nå 2 år. 

Blanding av border collie og Toller. 

Har heller aldri tygget hardt i oss, men hadde en periode han lekebeit mye, han hadde bur i stua han sov i. 

Anonymkode: b417b...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, amandine skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men går de løs på interiøret på den måten altså??? Og jeg som hadde begynt å tenke på å gi etter for mas om hund...

Skohylla fikk gjennomgå her😂😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skinnfilla skrev:

Skohylla fikk gjennomgå her😂😅

Vi hadde en som i et ubevoktet øyeblikk maltrakterte tre bøker om hundeoppdragelse. Han hadde vel noe han ville få sagt, da. Samt at mitt babyalbum er gnagd på kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, sug lut skrev:

Vi hadde en som i et ubevoktet øyeblikk maltrakterte tre bøker om hundeoppdragelse. Han hadde vel noe han ville få sagt, da. Samt at mitt babyalbum er gnagd på kanten.

😂😂😂 moro med valp😳 

kjipt med babyalbum da!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt man har nok annet å tyge får sjeldent bord gjennomgå. Her var jeg bare sløv og fjernet ikke valpen fort nok når det skjedde og det ble mer en vane enn hans feil. Andremann har aldri rørt møbler, noen doruller har måttet lide, men han fikk masse tyggeleker, biteringer o.l.

Anonymkode: 73ce1...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...