Gå til innhold

Hvor mye spilling/mobil bruker ditt barn på fritiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av flere innlegg her.

Jeg har en 11 år gammel gutt. Flink på skolen, gjør samtlige lekser, spiller fotball 3 ganger i uka, skitur en gang i uka osv. Er med venner hjem og når det er varmere i været møtes de på idrettsplassenosv.

Men nå på vinteren her hjemme og han ikke er opptatt av ovennevnte ting er det Fortnite, FIFA eller YouTube som tar all tid føler jeg. Veldig opptatt av mobilen sin.

Normalt og er det Ok?

Anonymkode: 38b34...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen i hverdagen, for da har de nok med skole,lekser, trening og venner :)  men i helgene max 3 timer lørdag og fredag

Anonymkode: 4b012...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritid = FRI TID 
Den tiden man har fri til å gjøre hva man vil. 

Er nok litt mer bruk av pc og iPad nå på vinteren. På sommeren så er det basseng i hagen og båtturer i helgene som mye av fritiden går til.

Nå er også gaming en del av vår familie-aktivitet da jeg og junior spiller en del sammen. 
Har ikke noen bestemt grense sånn i hverdagen. De faste gjøremål og aktiviteter må uansett gjøres og så står man litt friere til å disponere gjenværende fritid selv. Er så å si aldri noe problem å gi beskjed om at "nå er det siste runde" f.eks.

Så føler at det er en gjensidig respekt. Han vet han får lov å spille en del, men skjønner også greit at han må gi seg når han får beskjed. Han er 9 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...