Gå til innhold

Et samlivsbrudd lovende for ekteskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har snakket i flere måneder om at vi en dag vil gifte oss og at vi gleder oss til den dagen etc. Alt var bra for noen uker siden og vi var helt i himmelen med hverandre. Vi ville få barn sammen og gifte oss i ganske nær fremtid. Så..brått slo han opp. Han mente at han ikke var klar for familie og forpliktelser, men fortsatt elsker meg. Sier at det at han har vært så forelska har skygget over hvor mye ansvar det blir med barn. Før dette hadde vi aldri kranglet. Vi hadde ingen problemer annet enn små kommunikasjonssperrer. 

Vi har blitt sammen igjen, men jeg føler alt er feil nå. Han har snakket om at han fortsatt vil fri til meg og avslørte at han HADDE planer om å fri til helgen. Hva er vitsen med å avsløre noe sånt? Hvorfor fridde han ikke? Hvorfor ikke la være å si noe siden han ikke fridde likevel? Jeg føler at han bare lyver til meg om at han bare fikk et sammenbrudd og at han plutselig er «klar» for alle forpliktelsene igjen. Bare på grunn av at han har hatt muligheten til å fri og ikke gjort det gjør at jeg ikke vil ha et frieri lenger. Jeg føler han har ødelagt den «opplevelsen» med frieri. For meg er det en stor sak på grunn av den vanlige klisjèn med «da jeg var en liten jente drømte jeg om et romantisk frieri og prinsessebryllup», men det virker ikke som det er like viktig for han lenger. Viktigst av alt så føler jeg at han har ødelagt oss. Vi hadde det så bra, nå er alt dritt for meg. Jeg vil fortsatt gifte meg og jeg vil få barn, men føler bare ikke det er med han lenger.

Som «outsidere» i situasjonen, hadde dere valgt å gå eller prøvd å fortsette der forholdet slapp? 

Anonymkode: 4fc06...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må også få sagt at kommunikasjonen jobber vi med og nå er vi veldig åpne med hverandre. Han vet hva jeg føler om oss, at jeg er forvirret og at jeg ikke har det like bra med han lenger. 

Ts

Anonymkode: 4fc06...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Han høres ikke moden nok for verken ekteskap eller barn. Så selv om han annonserte dette på verdens kjipeste måte, er jeg allikevel enig med hans beslutning 

Anonymkode: a8ef5...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han en fornuftig fyr ellers? Jeg har veldig liten toleranse for sånt tull og tøys!!! kommer litt an på alderen deres, litt an på om dette speiler andre trekk med han, og litt an på i hvor stor grad han har lagt seg langflat, sagt unnskyld og uttrykt at han skjønner at det å slå opp er en elendig måte å "kommunisere" på, om jeg vil råde deg til å forlate han eller ikke.

Er han over 30, vinglete og vil ikke snakke om det som skjedde, vil jeg definitivt anbefale brudd.

Er han mellom 20-25,5 og skjønner at han dreit på draget, ville jeg kunne gitt han litt mer slack.

Anonymkode: cce97...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er han en fornuftig fyr ellers? Jeg har veldig liten toleranse for sånt tull og tøys!!! kommer litt an på alderen deres, litt an på om dette speiler andre trekk med han, og litt an på i hvor stor grad han har lagt seg langflat, sagt unnskyld og uttrykt at han skjønner at det å slå opp er en elendig måte å "kommunisere" på, om jeg vil råde deg til å forlate han eller ikke.

Er han over 30, vinglete og vil ikke snakke om det som skjedde, vil jeg definitivt anbefale brudd.

Er han mellom 20-25,5 og skjønner at han dreit på draget, ville jeg kunne gitt han litt mer slack.

Anonymkode: cce97...ffe

Vi er i 20-årene. Han er mer voksen enn noen jeg har vært med før, og det er nesten bare eldre gutter/menn jeg har vært mer før.  Jeg ble bare så overrasket over at han plutselig ville gå, så det endret synet mitt på han littegrann. Han var ikke borte mer enn et døgn så det er mulig jeg bare er overfølsom. Det er barn i bildet fra før, så det gjør at jeg tenker litt ekstra på det. 

Vi snakker mye om dette fordi han vet at jeg sliter med det og han angrer, så vi føler det å snakke om tunge ting sammen hjelper. 

Anonymkode: 4fc06...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er dere? Han høres ikke moden nok for verken ekteskap eller barn. Så selv om han annonserte dette på verdens kjipeste måte, er jeg allikevel enig med hans beslutning 

Anonymkode: a8ef5...ddf

Vi er i 20-årene og det er barn i bildet fra før. 

 

Anonymkode: 4fc06...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...