Gå til innhold

Gjeldshelvete


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ung og dum som jeg var en gang i tiden tok jeg opp flere lån/kredittkort. Nå har alt tatt over livet mitt føler jeg. Flere av lånene har gått til inkasso og har to saker med lønnstrekk fordi jeg ikke kunne betale regningene. 

Er gravid og eier ikke egen bolig. Prøvd å søke refinansiering i banker men det er umulig. Så og si umulig å få til gode avtaler med kreditorer også. Kan virkelig ikke se hvordan alt skal gå rundt da lønna forsvinner på 1,2,3. Alt går til regninger og livets nødvendigheter. Er det noen som har noen gode råd eller har vært i samme situasjon? 

Har 100% jobb, ingen familie eller venner jeg kan låne penger av. Hjelp :(

 

Anonymkode: 0a6da...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring kommunen du bor i i morgen og be om et møte med en økonomisk rådgiver. De kan hjelpe deg videre.

Anonymkode: 87519...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon som deg. Hadde kontakt med flere av kreditorene men sakene var gått så langt at de ikke fikk gjort noe med det:/ så nå har jeg både lønnstrekk og trekk til familien på over halve lønna mi hver måned. Vi har blitt flinke til og prioritere hva vi virkelig trenger. Månedene går akkurat rundt nå. Har også en samboer uten jobb for tiden. Men jeg prøver og tenke positivt oppi alt dette,og at jeg har egen skyld i det og at gjelda blir sakte men sikkert borte om x antall år.   Har vært noen tøffe måneder hittil og har mange tøffe måneder foran oss men tenk nøye over hva du trenger og ikke handle unødvendig så går det nok ok. Man får mye mat for eks som er billig og god. Må ikke ha merke middager. 

Anonymkode: 02bca...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dumt å bli gravid før du har ordnet opp i sånt kaos. Det er dyrt å ha barn.

Anonymkode: d76a2...d03

Er ikke alltid man har bestemt seg for å bli gravid akkurat når det passer.

Anonymkode: 01f68...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg, har vært i ganske lik situasjon, men ikke selvforskyldt. Her løste det seg, ikke at det hjelper deg noe, men var snakk om en H Ø Y sum, som Er betalt ned om 10 år. Fikk lån i banken , det ville ikke løst seg om ikke. Har redusert de mnd kostnadene på disse lånene med godt over 70%, pluss at det nå blir betalt ned hver mnd. 

Jeg tror du må satse på en slags ordning, så du bør nok kontakte Nav som en over her skriver, så får du kanskje hjelp videre derifra. Kanskje en gjeldsordning er din eneste utvei ? Det er så vondt å være i den situasjonen, man må bare se fremover, lære av de dumme valgene, og kjempe for en løsning. 

Masse lykke til🙏🏼

Anonymkode: 446ba...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dumt å bli gravid før du har ordnet opp i sånt kaos. Det er dyrt å ha barn.

Anonymkode: d76a2...d03

Skikkelig godt tips assa, har du noen flere slagere på lur?? Du virker være full av kunnskap🙌🏻

Anonymkode: 446ba...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få full Ove rsikt over forbruket ditt. Kvitt deg med bil om du har og det. Bil er dyrt. Alltid. Dropp dyre kanaler. Lag mat fra bunnen av og begynn å bak brød. Få oversikt over alle lånene og prioriter de dyreste. Selg unna alt du ikke trenger. Slutt med brus og drikk vann. Det er gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...