Gå til innhold

Datteren min får gips på begge bein i morgen, hvordan klær bør hun ha på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min datter hadde gips i sommer. Kjøpte slike culotte bukser til henne og hadde voksen sokk på gipsen

Anonymkode: 9062f...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo ha på vide joggebukser og store (ull)sokker på bena. 

Hva slags alternativ ser du egentlig for deg? 

Anonymkode: 34b95...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjørt og kjole..evt voksen joggebukser.er vel ikke så enkelt og få i noe hvor liningen er vid nok til å få to gipser igjennom🤔

Anonymkode: ff1e6...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skal gipse begge bein, men forventes å gå rundt?

Anonymkode: 1886e...871

Hvordan klarte du å komme til den konklusjonen 🤔🤔

Anonymkode: 34b95...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å teste ut en litt stor treningsbukse, en sånn som du kan dra opp/knappe opp nede ved anklene..? Lykke til med operasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sportsforretning eller også OBS har de treningsbukser med glidelås på leggene. Er vel noe sånt som er mest praktisk. Og sokker, litt vide sokker pluss tykklester utenpå. 

Sønnen min hadde gips på ene foten sin i fjor og da brukte han sånn som jeg nevner. 

Anonymkode: d0c56...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukser med glidelås på leggene, som nevnt over. Finnes som regel i syntetisk stoff (vet Nike, Adidas har mye av dette, men helt sikkert mange andre også). Dersom hun får gå på gipsen kan du prøve vintersko som er noen nummer større enn hun vanligvis bruker (låne av noen?) Noen steder får de en «sandal» med tykk såle og borrelås til utebruk. Da må hun ha tykk ullsokk med pose over og så sandalen. Hvor godt det fungerer vil jo avhenge av hvor kaldt/vått det er der dere bor. 

Dersom hun ikke kan gå på bena mens hun har gips, vil jeg tro du har fått informasjon om muligheten for å låne en manuell rullestol, evn annet fremkomstmiddel fra det lokale hjelpemiddellageret (mener alle kommuner er pålagt å ha dette). Da ville jeg vurdert vognpose/regntrekk til bena, avhengig av utetemperatur og om hun skal være lenge ute/på tur med klassen etc.

Nå kjenner jeg ikke årsaken til gipsingen, men vet at de kan lage gipsen ganske så tynn og lett nå.

 

Anonymkode: fd436...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse med glidelås, veldig praktisk når man har gips på foten. Sønnen min brakk foten i fjor høst og ble gipset fra kneet og ned. Han brukte en stor ullsokk (herrestørrelse) over når han var ute, og plastpose over hvis det regnet. 

Anonymkode: 4d240...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...