Gå til innhold

Esmya, noen med erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal bruke de mot sterke blødninger og en gigantisk livmor. 

Noen som har brukt den og vet om det hjelper? Er redd jeg ender opp med hysterektomi.. 

Anonymkode: b6e46...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har brukt i ett år😊 Kjempefornøyd, blødningene forsvant og muskelknuta likeså 😊 

Anonymkode: 0ee7a...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pauser du etter 3 mnd, eller har du brukt den sammenhengende? Gikk du opp i vekt? Får du mensen som før eller er alt borte? 

Myomey mitt er stort som livmor tilsvarende 15 ukers svangerskap🤨

Anonymkode: b6e46...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pauser du etter 3 mnd, eller har du brukt den sammenhengende? Gikk du opp i vekt? Får du mensen som før eller er alt borte? 

Myomey mitt er stort som livmor tilsvarende 15 ukers svangerskap🤨

Anonymkode: b6e46...a9f

Ja, jeg pausa hver 3. mnd. Så fikk jeg mens ca 4 uker etter hver pilleslutt (hvert 3 mnd-regime) Så fikk jeg mens ca. 4 uker etter det igjen, så startet jeg på nytt regime. Disse mensene var mye svakere og mindre smertefull enn det jeg var plaget med tidligere. så disse pillene var GULL for meg. 

Jeg gikk ikke noe opp i vekt, hadde lite bivirkninger egentlig, kanskje litt ryggsmerter (muskel og leddsmerter), men absolutt noe å leve med. Jeg begynte å trene endel samtidig, slik at mulig jeg bare var støl,hehe:) Lykke til, det er bare å glede seg. Tenk, nesten 4 mnd i strekk uten mens for så å ha 2 mensperioder så 4 mnd uten igjen!!! :):)

Anonymkode: 0ee7a...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm, dette høres lovende ut! Da skal jeg ikke grue meg. Skal du bruke de lenge? 

Anonymkode: b6e46...a9f

Nei, du må ikke grue deg:) Jeg skulle bare bruke de ett år, til myomet var forsvunnet, det har det nå. Men fikk bruke det et halvt år til på grunn av at jeg har så god effekt av den med tanke på endometriose også. Planen er at jeg skal sette inn en hormonspiral. Men har ikke så lyst pga småblødningene i begynnelsen.

Anonymkode: 0ee7a...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du må ikke grue deg:) Jeg skulle bare bruke de ett år, til myomet var forsvunnet, det har det nå. Men fikk bruke det et halvt år til på grunn av at jeg har så god effekt av den med tanke på endometriose også. Planen er at jeg skal sette inn en hormonspiral. Men har ikke så lyst pga småblødningene i begynnelsen.

Anonymkode: 0ee7a...67e

Sørg også for at du får Esmya på blå resept, de er svindyre. Med blå resept betaler du mellom 5-600 for 3mnd bruk, dyrt nok det, men vanvittig verdt for min del.

Vil også bare si at mitt myom var ikke så stort men gav likevel store plager( helt syke mengder med blødninger). Så mulig du må bruke Esmya lenger??

Anonymkode: 0ee7a...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sørg også for at du får Esmya på blå resept, de er svindyre. Med blå resept betaler du mellom 5-600 for 3mnd bruk, dyrt nok det, men vanvittig verdt for min del.

Vil også bare si at mitt myom var ikke så stort men gav likevel store plager( helt syke mengder med blødninger). Så mulig du må bruke Esmya lenger??

Anonymkode: 0ee7a...67e

Betalte bare 500 for 3 mnd, altså 3 esker. Det er ikke mye, synes jeg. De koster visst 1300 pr eske, egentlig. 

Anonymkode: b6e46...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...