Gå til innhold

Hormon spiral - bivirkninger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hormon spiral, hvilke bivirkninger fikk dere?

Anonymkode: 705c6...85e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største bivirkningen jeg har fått er fravær av mens,og det er den mest fantastiske bivirkningen jeg kunne fått. Ut over det har jeg ikke noen bivirkninger.

Anonymkode: c3313...b5e

Skrevet

Fikk veldig mye kviser og humørsvingninger. Følte meg deprimert og hadde ekstremt kort lunte, har tatt den ut og begynner sånn smått å komme tilbake til meg selv igjen. Aldri mer, det var ikke noe for meg. 

Anonymkode: adb03...c00

Skrevet

Har blødd nesten daglig siden jeg fikk den i november også er jeg sinnsykt sulten hele tiden.

Anonymkode: e9a43...9cc

Skrevet

Hormontroll, null sexlyst og kronisk sopp. Herregud den soppen var ille, alltid vondt, kløete og ubehag der nede, null lyst på tafsing og kronisk sur, var mannen som til slutt ba meg ta den ut.

Jeg tåler virkelig ikke hormonprevansjon.

Anonymkode: 3375b...51f

Skrevet

Ja høres det ut som om hormon spiral ikke er noe for meg 😞 Vil heller ikke ha kobber spiral 😖. Mannen nekter å sterilisere seg 😫

Men hva slags prevensjon har dere da? Hva anbefales? Utenom sterilisering?

Anonymkode: 705c6...85e

Skrevet

Jeg steriliserte meg.

Fikk de barna vi ville ha ganske tett, også steriliserte jeg meg.

Anonymkode: 3375b...51f

Skrevet

Jeg fikk vanvittig masse kviser, fett hår og ett humør totalt ute av kontroll. Var deprimert til tider. Det var helt grusomt. Går nå på cerazette og det funker fint.

Anonymkode: 8c735...0ab

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den største bivirkningen jeg har fått er fravær av mens,og det er den mest fantastiske bivirkningen jeg kunne fått. Ut over det har jeg ikke noen bivirkninger.

Anonymkode: c3313...b5e

Samme her. 🙂

Anonymkode: 7b65b...add

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk veldig mye kviser og humørsvingninger. Følte meg deprimert og hadde ekstremt kort lunte, har tatt den ut og begynner sånn smått å komme tilbake til meg selv igjen. Aldri mer, det var ikke noe for meg. 

Anonymkode: adb03...c00

Samme her. I tillegg til blødninger hele tiden. Jeg ventet lenge før jeg tok den ut. Det var helt grusomt, skulle tatt den ut etter en måned. 

Anonymkode: 1ef01...766

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Dere som har hormon spiral, hvilke bivirkninger fikk dere?

Anonymkode: 705c6...85e

jeg hadde ingen

Anonymkode: 9a3cd...3fe

Skrevet

Økt hårvekst overalt, lange blødninger, stikkinger neders i magen, masse kviser overalt, vektøkning, konstant sulten, menssmerter.

Nå etter 11 mnd begynner det endelig å stabilisere seg. Ingen mens denne mnd, hjelper litt på pms ( hovedgrunnen til at jeg satt den inn) og hodepinen som jeg hadde før jeg satt den inn er borte 😊

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg hadde ingen

Anonymkode: 9a3cd...3fe

Ikke jeg heller. Det vil si, jeg fikk kviser noen dager etter innsetting, men det ga seg like raskt som det kom. Merker ellers ingenting annet enn ekstremt redusert mens.

Anonymkode: 380c5...849

Skrevet

Hi her. Er kanskje kobber spiral et bedre alternativ med tanke på færre bivirkninger....?

Anonymkode: 705c6...85e

Skrevet

Ingen som bruker pessar lenger?

Anonymkode: 705c6...85e

Skrevet

Noen som bruker ladycomp da?

 

Hi her.

Anonymkode: 705c6...85e

  • 3 uker senere...
Skrevet

Ja da sitter jeg hos gynekologen og vurderer kobberspiral. Skal? Skal ikke? Skal? Skal ikke?

Mannen min vil fortsatt ikke steriliseres! Faen!!

Anonymkode: 705c6...85e

Skrevet
På 16.2.2019 den 18.14, Anonym bruker skrev:

Noen som bruker ladycomp da?

 

Hi her.

Anonymkode: 705c6...85e

Lady comp er for de det ikke er krise for om blir gravide.... Den fungerer som regel greit, men jeg vet personlig om to stykker som har blitt gravide fordi de plutselig har fått en eggløsning f.eks dagen etter et "trygt" samleie. Har du veldig regelmessige sykluser skal det jo noe til å plutselig få en eggløsning utenom den vanlige tiden, men det skjer.

De som bruker det og stoler på det sier det er kjempetrygt, men for meg virker det ikke tryggere enn "sikre perioder", for jeg vet som sagt om to stykker som har blitt gravide. Ingen av mine venner bruker det lenger....

Anonymkode: 3375b...51f

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja da sitter jeg hos gynekologen og vurderer kobberspiral. Skal? Skal ikke? Skal? Skal ikke?

Mannen min vil fortsatt ikke steriliseres! Faen!!

Anonymkode: 705c6...85e

Hvorfor kan du ikke sterilisere deg selv da? Det gjorde jeg....

Jeg tåler ikke hormoner og mannen var veldig skeptisk til å sterilisere seg. Han så for seg en kastrert hannkatt og hadde sånne motforestillinger at jeg følte det var helt galt å presse han.

Vet mange er uenig med meg der, men jeg synes ingen skal tvinges til å sterilisere seg om de ikke vil.

Jeg derimot hadde ingenting imot å være sterilisert, så jeg gjorde det selv.

Anonymkode: 3375b...51f

Skrevet
På 16.2.2019 den 18.14, Anonym bruker skrev:

Noen som bruker ladycomp da?

 

Hi her.

Anonymkode: 705c6...85e

Jeg gjør. 

Hva lurer du på? 

Anonymkode: 217dc...222

Skrevet

Ingen mens og ingen migrene! 

Anonymkode: 5d424...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...