Gå til innhold

Er din 6 klassing (gutt) opptatt av mobil, YouTube, PlayStation osv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min er.....veldig. Heldigvis er han glad i både langrenn og alpin, samt spiller fotball 2-3 ganger per uke.

Anonymkode: 0fb8b...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke egen mobil men han er opptatt av min ja siden det et masse spill på den. Han liker også youtube der han vil enten høre på musikk eller lære seg å tegne ulike ting. Playstation er han veldig opptatt av å vil helst spille hele tiden,men hos meg har jeg strenge regler på spilletid. Hos farem derimot kan han spille playstation i flere timer,heldigvis er han bare der annenhver helg.

Anonymkode: 8b71c...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en 3. og en 7. klassing, men dagens situasjon er ikke ulik for et år siden. 

Guttene mine er aktive innen hver sin idrett, og spiller også instrumenter gjennom kulturskolen. De er fysisk aktive i det daglige, og atletiske begge to, heldigvis. 

De er glade i iPhonene sine, spiller begge på PC og ps4. De spiller forsåvidt så mye de får lov til, og «treffer» venner fra skolen i spillet. De har en travel hverdag med fritidsaktiviteter 3-4 dager i uka, og får ikke spille siste time før de skal sove. Da dusjer de, spiser kvelds og leser på senga. De får heller ikke spille før lekser og plikter er gjort, og ikke før etter middag. Så totalt i løpet av ei uke er det ikke så alt for mange timer. Men jeg ser hvordan spillingen lett kan ta overhånd, så vi må passe på...

Anonymkode: 53c18...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig på Ps og youtube,men spiller en del på iphonen sin,men han er mye ute med venner og så spiller han hockey, mye trening og kamper&cuper, så blir ikke så mye spilling på mobilen,men når han har ledig tid får han lov, for han bruker masse tid med venner og trening ellers

Anonymkode: 12a0e...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han gamer mye. Har venner over hele verden som han spiller med. 

Vi ser på det som en hobby han har og legger få begrensinger på tid.

Han har vært mobbeoffer på skolen, men pga spillingen har han nå fått innpass i Guttegjengen i klassen sin og er mye mer sosial og blid enn for 1 år siden, så for han har spillingen hatt en positiv innvirkning.

Men vi er strenge på hvilken spill han får spille og for å få spille må han legge seg når han skal, dra på trening (han rir en gang i uka og spiller amerikansk fotball 2 ganger i uka) , gjøre det vi ber om, komme til bordet når vi spiser osv..

Han hører på mye musikk og ser en del på videoer om universet på YouTube.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...