Gå til innhold

SHHHH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dritt lei, har terpa på kj og sh lenge nå. LENGE. Tror tilnærma alle i barnehagen har den talefeilen. Til og med noen av de voksne. Så barnet faller tilbake til SH hele tiden.. hjelp?

Anonymkode: 17df9...cb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lev med det ;)

Anonymkode: a8f7c...3db

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lev med det ;)

Anonymkode: a8f7c...3db

Eh, nei? Man lever ikke med talefeil så lenge det går an å lære dem å snakke riktig. Det blir som at man skal gi opp dyslektikere og det. "Lev med det", at ungen din ikke kan skrive.

Folk som ikke kan si "kj" blir aldri tatt på alvor, verken i jobbsammenheng eller noenting :)

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, nei? Man lever ikke med talefeil så lenge det går an å lære dem å snakke riktig. Det blir som at man skal gi opp dyslektikere og det. "Lev med det", at ungen din ikke kan skrive.

Folk som ikke kan si "kj" blir aldri tatt på alvor, verken i jobbsammenheng eller noenting :)

Joda, snart blir kj-lyden borte, det er bare å innse. Mine barn og en hel del av mine elever må terpe kj, men jeg vet jeg kjemper (shemper...) en tapt kamp. 

Anonymkode: da1f9...ec2

Skrevet

Hvorfor er det så mye mer utbredt noen steder enn andre steder tro. Her jeg bor, tror jeg ikke at jeg har hørt at noen bruker sh-lyden i stedet for kj-lyden

Anonymkode: bfa36...da1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De gjør jo tydeligvis det, eller mener du at omtrent en hel barnehage ikke blir tatt på alvor?

Anonymkode: bfa36...da1

Skrevet

Mine barn kunne si kj-lyden. Men så ble de eldre og to av de sier ikke kj lenger. Jeg retter på de likevel da. Minste sier det foreløpig korrekt

Anonymkode: 30616...853

Skrevet

Det går over. Slapp av. 

Min ble bedre etter klipp av tungebånd, og trening med kyndig pedagog i 1.klasse. 

Ikke press ungen, da blir det verre. Det er "bare" en tale glipp, det blir ikke krig. 

Anonymkode: 26ee8...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...