Gå til innhold

Hvor blir pengene av?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet mannen, hender han bestiller ting. Hender jeg bestiller ting. Der kan vi bli flinkere. Men det er kanskje snakk om 2000 kr/mnd.

Vi "har liksom" 13 000 igjen når alle faste utgifter er betalt. Og nå har jeg runder utgiftene OPP... Men vi HAR JO ikke 13000 å bruke på dilldall.

Med faste utgifter inkluderer jeg:

Bil

Forsikring

klær

øvrige regninger og bestillinger

mat/husholdningsartikler

bursdager (ofte 100-200 i mnd bare)

 

HVOR forsvinner pengene? Vi har det økonomi så får kun sett i min nettbank nå. 

Vurderer virkelig å skrive opp alle kjøp vi foretar oss og se... Da mener jeg alle kjøp, til og med bolla på meny.

Men er det noen typiske sluk jeg har glemt? Vi er så og si aldri på kino osv. 

Anonymkode: 4c483...b76

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet mannen, hender han bestiller ting. Hender jeg bestiller ting. Der kan vi bli flinkere. Men det er kanskje snakk om 2000 kr/mnd.

Vi "har liksom" 13 000 igjen når alle faste utgifter er betalt. Og nå har jeg runder utgiftene OPP... Men vi HAR JO ikke 13000 å bruke på dilldall.

Med faste utgifter inkluderer jeg:

Bil

Forsikring

klær

øvrige regninger og bestillinger

mat/husholdningsartikler

bursdager (ofte 100-200 i mnd bare)

 

HVOR forsvinner pengene? Vi har det økonomi så får kun sett i min nettbank nå. 

Vurderer virkelig å skrive opp alle kjøp vi foretar oss og se... Da mener jeg alle kjøp, til og med bolla på meny.

Men er det noen typiske sluk jeg har glemt? Vi er så og si aldri på kino osv. 

Anonymkode: 4c483...b76

delt økonomi 

Anonymkode: 4c483...b76

Skrevet

Har dere alltid tomme kontoer, er det det som er problemet? Hva bestiller dere for 2000 i mnd?

apotekvarer, lege og medisiner
snop, mat og drikke på bensinstasjonen
sminke, kremer osv
unødvendige matkjøp
 

Anonymkode: 78b15...659

Skrevet

Om jeg kunne ha fortalt deg det hadde jeg vurdert å brukt de evnene til å tjene penger😉 Du må nesten se over kontoutskriften... 

Anonymkode: e8f9c...ffb

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere alltid tomme kontoer, er det det som er problemet? Hva bestiller dere for 2000 i mnd?

apotekvarer, lege og medisiner
snop, mat og drikke på bensinstasjonen
sminke, kremer osv
unødvendige matkjøp
 

Anonymkode: 78b15...659

Ja, nettopp. 

Det jeg bestiller er interiør eller klær. 

Stemmer det, medisiner etc går det litt til. Men ikke mer enn kanskje 600 i mnd. 

Sminke er vel 300 i året... Men går mye til dusjsåpe mistenker jeg 

Anonymkode: 4c483...b76

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg kunne ha fortalt deg det hadde jeg vurdert å brukt de evnene til å tjene penger😉 Du må nesten se over kontoutskriften... 

Anonymkode: e8f9c...ffb

Ja.. Men dumt det bare står "rema" og ikke hva man kjøpte 😛 tar ikke vre på alt av kvitteringer 

Anonymkode: 4c483...b76

Skrevet

Er ikke så vanskelig. Sett 10.000 kr inn på sparekonto hver måned, så har du og mannen 1500 kr til forbruk ellers i måneden. Så finner dere også fort ut hva dere har brukt pengene på tidligere.

Dere bruker ikke flere tusen på dusjsåpe i måneden - i så fall dusjer dere enten alt- altfor mye, eller bruker vilt dyre produkter ;)

 

Anonymkode: 1ccd4...456

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. Men dumt det bare står "rema" og ikke hva man kjøpte 😛 tar ikke vre på alt av kvitteringer 

Anonymkode: 4c483...b76

Skaff deg Æ appen, da ligger alle kvitteringene der

Anonymkode: f8323...ff6

Skrevet

Går ofte en del penger i lunsj og andre ting fra bensinstasjon, kiosk o.l. Kjøper dere drikke, en halvliter cola om dagen, en kopp kaffe eller tre, det blir en del penger av det.

Bruker du 50 kr hver dag blir det fort 250 kr uka, og om dere begge gjør det er dere fort oppe i minst 2.000 kr i måneden.

Røyk, snus og alkohol?

Anonymkode: d8dd6...7ec

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nettopp. 

Det jeg bestiller er interiør eller klær. 

Stemmer det, medisiner etc går det litt til. Men ikke mer enn kanskje 600 i mnd. 

Sminke er vel 300 i året... Men går mye til dusjsåpe mistenker jeg 

Anonymkode: 4c483...b76

Bestiller dere for 2000 til sammen eller 2000 hver? Det er jo uansett unødvendig mye hver måned, man trenger ikke nytt interiør hele tiden.
Hvor mye dusjsåpe er det mulig å bruke i løpet av en mnd da? Bruker dere en type som er veldig dyr kanskje?
Frisør og hårprodukter derfra? Ingen dyre ansiktskremer?
Har dere barn? Har dere dyr?
Alkohol?
 

Anonymkode: 78b15...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...