Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Hei alle sammen. Jeg sitter i en forferdelig og vanskelig situasjon nå, og siden jeg ikke har fortalt det til noen enda så hadde det vært godt å lufte det litt her inne. Jeg fant ut at jeg er gravid for en uke siden. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 år, og har et barn sammen fra før av. Det er umulig å fortelle alt som har skjedd i løpet av den tiden vi har vært sammen, for jeg hadde aldri trodd engang at noen kan gjøre så mange stygge ting mot meg. Men etter nedturene så kommer oppturene og de fine ordene. Jeg vet, det ser grusomt ut på papiret. I flere måneder nå og lengre så har han sagt han vil ha to barn, og det med meg - vi har snakket om navn og til tider kost oss med tanken. Til slutt sier han at vi venter til etter nyttår, så vil det som skje, skje. Han har i løpet av forholdet vårt presset meg til en abort, noe jeg sliter med inni meg enda. Så skjer nå det at jeg oppdager at jeg er gravid nå. Jeg har gått på eggeskall og vært livredd for at nå gjør han det igjen mot meg, men hadde et håp om at han faktisk er blitt bedre. Jeg sliter enormt med at alt han sier bare er løgn og manipulasjon fra hans side, for å få det han vil der og da. Det har vært summen av vårt forhold, alltid denne svingningen mellom å være så høyt oppe og så forelsket og ha masse planer med meg, for så plutselig ute av det blå smelle, lage en stor krangel hvor han får seg til å si de jævligste ting, se meg gråte helt knekt, for så å stikke. For eksempel ut og drikke. Han oppførte seg rolig de første dagene etter jeg fortalte det, men så smalt det i går. Han vil ikke ha denne babyen, jeg har ødelagt livet hans, truer med å ta selvmord om jeg går videre med dette. Jeg gråter og gråter og sier jeg ikke forstår siden han lenge har sagt at jeg aldri skal ta abort igjen, at vi skulle ha sex uten kondom etter nyttår, at han ville ha to barn med meg etc. At jeg skjønner jeg har fullstendig blitt lurt og manipulert, at alt bare har vært en løgn, igjen. At han aldri hadde planer for oss, atter igjen føler meg brukt for sex og et midlertidig forhold han når som helst stikker fra. Får til svar at ja jeg sa det, men hadde aldri trodd du kom til å bli gravid nå. Her sitter jeg. Alt rast sammen, han som truer med at jeg har ødelagt livet hans, tar livet av seg, og sier de styggeste og mest sårende ting til meg om meg, jeg er verdens jævligste egoist. Borte er at jeg er jenta i hans liv, at vi skal være sammen for alltid, være en familie, hvor mye han elsker meg. Jeg får helt panikk av tanken på å ta en abort til. Det knuser meg helt. Det er noe jeg ALDRI ville gjøre igjen. Hadde jeg visst at om jeg ble gravid skulle det uansett ende med en abort, så hadde jeg jo aldri hatt sex med han eller brukt prevansjon. Samtidig har jeg hans reaksjoner og trusler. Noen som har lignende erfaringer eller mener noe om dette?😔 Anonymkode: bbd06...fbb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #2 Skrevet 14. februar 2019 Send mannen til legen.Han har tydeligvis store problemer,mye større enn du kommer til å greie å hjelpe han med Anonymkode: ba06e...efe
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Virkelig ikke noe tap om han tar livet sitt. Kvitt deg med gubben og behold babyen. Han er en dust! Klem Anonymkode: 9e452...4de
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 Kom deg unna han. Han er ikke en god person. Behold barnet om det er det du vil, men ikke behold det med han. Anonymkode: 5e8fb...58f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Kjære deg, så uendelig vondt. Jeg har også opplevd å bli truet til å ta abort, at jeg ødelegger livet hans etc.. Vi hadde bare vært kjærester en kort tid, så det var uplanlagt her. Jeg forlot ham og beholdt barnet, aldri i verden om en mann skal diktere hva jeg skal gjøre med min egen kropp. Han har ingen kontakt med barnet i dag, kun sett barnet èn gang. Jeg fikk vite for ikke lenge siden at han har et nytt barn nå. Noen ganger havner man i situasjoner man ikke trodde var mulig, det er veldig vondt at barnet mitt mest sannsynlig vokser opp uten sin far, men vi er lykkelige. Det å bli truet til abort er helt forferdelig. Ikke la han gjøre det mot deg igjen. Reis din vei, hjem til foreldre, venner, hvor som helst. Bruk tiden og klarne hodet. Så tar du steget og forteller at du beholder og at han har valget om å bli eller gå, utifra de forutsetningene han blir forespeilet. Egentlig synes jeg at du skal forlate ham, du klarer deg alene, det går fint. Flytt dit du får mest avlastning fra familie. Ikke la ham ødelegge deg mer. Varme klemmer og lykke til! Ha tro på deg selv. Anonymkode: 73396...ac8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei alle sammen. Jeg sitter i en forferdelig og vanskelig situasjon nå, og siden jeg ikke har fortalt det til noen enda så hadde det vært godt å lufte det litt her inne. Jeg fant ut at jeg er gravid for en uke siden. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 år, og har et barn sammen fra før av. Det er umulig å fortelle alt som har skjedd i løpet av den tiden vi har vært sammen, for jeg hadde aldri trodd engang at noen kan gjøre så mange stygge ting mot meg. Men etter nedturene så kommer oppturene og de fine ordene. Jeg vet, det ser grusomt ut på papiret. I flere måneder nå og lengre så har han sagt han vil ha to barn, og det med meg - vi har snakket om navn og til tider kost oss med tanken. Til slutt sier han at vi venter til etter nyttår, så vil det som skje, skje. Han har i løpet av forholdet vårt presset meg til en abort, noe jeg sliter med inni meg enda. Så skjer nå det at jeg oppdager at jeg er gravid nå. Jeg har gått på eggeskall og vært livredd for at nå gjør han det igjen mot meg, men hadde et håp om at han faktisk er blitt bedre. Jeg sliter enormt med at alt han sier bare er løgn og manipulasjon fra hans side, for å få det han vil der og da. Det har vært summen av vårt forhold, alltid denne svingningen mellom å være så høyt oppe og så forelsket og ha masse planer med meg, for så plutselig ute av det blå smelle, lage en stor krangel hvor han får seg til å si de jævligste ting, se meg gråte helt knekt, for så å stikke. For eksempel ut og drikke. Han oppførte seg rolig de første dagene etter jeg fortalte det, men så smalt det i går. Han vil ikke ha denne babyen, jeg har ødelagt livet hans, truer med å ta selvmord om jeg går videre med dette. Jeg gråter og gråter og sier jeg ikke forstår siden han lenge har sagt at jeg aldri skal ta abort igjen, at vi skulle ha sex uten kondom etter nyttår, at han ville ha to barn med meg etc. At jeg skjønner jeg har fullstendig blitt lurt og manipulert, at alt bare har vært en løgn, igjen. At han aldri hadde planer for oss, atter igjen føler meg brukt for sex og et midlertidig forhold han når som helst stikker fra. Får til svar at ja jeg sa det, men hadde aldri trodd du kom til å bli gravid nå. Her sitter jeg. Alt rast sammen, han som truer med at jeg har ødelagt livet hans, tar livet av seg, og sier de styggeste og mest sårende ting til meg om meg, jeg er verdens jævligste egoist. Borte er at jeg er jenta i hans liv, at vi skal være sammen for alltid, være en familie, hvor mye han elsker meg. Jeg får helt panikk av tanken på å ta en abort til. Det knuser meg helt. Det er noe jeg ALDRI ville gjøre igjen. Hadde jeg visst at om jeg ble gravid skulle det uansett ende med en abort, så hadde jeg jo aldri hatt sex med han eller brukt prevansjon. Samtidig har jeg hans reaksjoner og trusler. Noen som har lignende erfaringer eller mener noe om dette?😔 Anonymkode: bbd06...fbb Har han problemer med rus? Anonymkode: c9050...a84
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Huff dette er jo grusomt! For meg så virker han psykisk ustabil og dessverre går det utover deg. Han skulle absolutt fått time hos fastlegen for denne ustabiliteten som kanskje ender opp med en diagnose til syvende og sist. Kanskje medisinering og terapi kan hjelpe. Meeeen, tenker nok han ikke mener dette er nødvendig selv da, og sier du sånt så blir han vel bare mer sint. Har du noen rundt ham du eventuelt kunne delt slike tanker med og som kunne klart å nå bedre inn til ham? Du ER gravid og ønsker DU dette barnet nå så behold det! Godt mulig har han bare litt panikk i en dårlig periode. Kanskje går det like fort over like fort som han skiftet mening atter en gang. Vis ham at det han sier preller av deg. Barnet er laget og dere skal ha det sier du. Så stå på ditt og ikke la ham manipulere deg. Truer han deg så ille at du er redd han gjør deg noe må du innhente hjelp til å få ham ut. Dette er jo ille! Håper det løser seg for dere. Skjønner du elsker ham slik han er i sine gode perioder. Høres kanskje ut som bipolar. Kanskje. Uansett er det ikke normal oppførsel da. Behold i allefall babyen. Den er uskyldig oppi alt kaoset. Godt mulig endrer han mening igjen så hold ut. Anonymkode: 14a5a...2ca
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 Truer deg? Ring politiet eller nærmeste psykiatrisk akuttmottak. Si at gubben din truer med å ta selvmord og at han er meget aggressiv, og at du er redd han skal gjøre deg/seg selv/barnet ditt noe. Hvordan verdsetter han mennesker egentlig!? Hvordan tør du la ham ha noe med barna dine å gjøre? (jeg inkluderer barnet i magen). det beste er å komme seg langt vekk for å beskytte dine små. Han høres ut som en klassisk psykopat. De kan være livsfarlige. Anonymkode: f8603...337
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 Jeg forstår at det er vanskelig. Etter 5 år er du blitt så vant til at det er sånn det skal være og du tror du ikke har noe valg og må bli hos denne mannen. For når alt er bra, så er det jo så bra som det går an. Det er lykke på jord, så nedturene tar du med. Jeg vil tro at du er blitt så dratt ned av ham at du synes det er fryktelig vanskelig å gå, og om du klarer det, så finner han en måte å få deg tilbake på. Han trenger bare å gi deg lykke på jord. Det er vanskelig å gå fra en voldelig mann, og dess lenger man har levd med han, dess lenger blir man. Dessverre. Jeg kan ikke komme med så mange råd. Det er ikke så mye en dame på nett vil kunne si som hjelper deg på veien. Det er til og med fryktelig vanskelig å hjelpe en som er i lignende situasjon når man står de nær. Å slenge dritt om han vil ikke fungere. Du har 1000 måter å forsvare han på, for han er en fantastisk mann når han er god mot deg og elsker deg. Dessuten er han far til et, kanskje to barn dere har sammen. Du må forholde deg til han i mange år fremover og han skal manipulere deg og kanskje barna også i fremtiden. Det er lettere å bli hos ham og gjøre som han sier. Når jeg skal ta valg i livet mitt, så tenker jeg ofte på hva folk vil si om meg i begravelsen min. Jeg vil de skal si «hun var lykkelig». I ditt tilfelle. Hva vil de si? «Hun var lykkelig når Svein ville hun skulle være det. Hun ble presset til å ta valg hun ikke ønsket. Hun gråt mye»? Ønsker du det? Vil du ikke være lykkelig i det ene lille, korte livet du har? Gå fra han. Søk hjelp hos noen som er nær deg og fortell om mishandlingen. Han kommer ikke til å forandre seg, men du må bli sterk nok til å stå i mot og du kan ikke gjøre det alene. Du må ha en liten djevel på skulderen din som forteller deg at du er bedre uten han. Kommer lenger uten han. Som skal være lykkelig uten han. Ikke la han be deg om noe du ikke vil. Om han vil ta livet sitt fordi han skal få et barn, så er det i alle fall ikke ditt ansvar. Han er ikke 5 år. Han er en voksen mann og visste at det kunne bli barn og han ville det. Vil han nå ta livet sitt fordi du velger å få et barn dere begge ønsket, så får han ta ansvaret for det. Du er ikke ansvarlig. Anonymkode: 52193...8e5
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 Lett for meg å si men hadde forlatt han og tenkt nøye over om jeg KAN beholde babyen mtp økonomi. Han er trolig syk, men jeg ville ikke hatt barn i hus med en så ustabil person. På et eller annet tidspunkt vil denne mannen trolig skade deg. Du må ta hensyn til det barnet dere har, å vokse opp med en så ustabil fyr er ikke bra. Trolig hadde jeg også flyttet så langt unna han som mulig. Har du utdannelse, jobb, lett å få ny jobb? Min erfaring er at ting ordner seg alltid. Søk hjelp i dag, snakk med familie eller venner, du vil bli overrasket over den hjelpen som er å få. Du MÅ snakke med noen du stoler på om dette. Hvordan oppfører han seg foran og med det barnet du har? Er det mulig for deg å dokumentere/gjøre opptak av anfallene hans? Det kan komme godt med senere å ha dette. Anonymkode: 77b66...7c5
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #11 Skrevet 14. februar 2019 Du må gå fra denne mannen. Du kan ikke leve sånn. Dette er ikke greit (eller normalt) og du skal ikke trenge å finne deg i dette. Jeg forstår at når dette har pågått over tid og når han svinger veldig så blir dette liksom «hverdagen». Men dette er helt uakseptabelt. Du må komme deg ut før du blir helt ødelagt. Barnet ditt trenger deg, spesielt med en far som det der. Ikke ta abort om du ikke vil. Men du kan bare ikke være sammen med denne mannen. Du fortjener ikke det her. Anonymkode: 03c91...f52
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #12 Skrevet 14. februar 2019 Jeg svarte lengre opp her, men har lyst til å si en ting til. Det at han sier han vil ta livet sitt er bare et ledd i manipulasjon. Han kommer ikke til å faktisk gjøre det. Han bruker de ordene for å skremme deg slik at du lystrer hans vilje. Derfor er det ekstra viktig å stå i mot ham og ikke la ham få viljen sin. Da jeg gikk fra min samboer mens barna var små, så ble han veldig lei seg og etterhvert bitter og sint. Klart bruddet var vondt, men da han truet med selvmord så gikk jeg bare ut og ringte familien hans og fortalte hva han hadde sagt og så overlot jeg ansvaret til dem for å evt "berge" ham. To søsken møtte opp på døra hans ganske fort etterpå, de var jo redd han skulle gjøre det. Men ex samboer var seg selv igjen og ble irritert for at de kom og sa han skulle da selvsagt ikke gjøre noe sån. Nektet for å ha sagt sånt til meg. Ren manipulasjon. Men jeg fikk nå i allefall avslørt det 😉 Anonymkode: 14a5a...2ca
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #13 Skrevet 14. februar 2019 Han ville jo gjøre deg en stor tjeneste dersom han faktisk hoppa i havet. Men ønsker du virkelig å ha to barn med en idiot? Anonymkode: 45187...5c6
Hjertefru Skrevet 14. februar 2019 #14 Skrevet 14. februar 2019 Gå fra ham. Ut fra det du skriver er jeg enig med hun over som nevner psykopati. Det du opplever er fysisk vold. Han har sex med deg uten prevensjon, vel vitende om at du kan bli gravid og under falske premisser om at han ønsker et barn til. Når du så faktisk blir gravid, presser han deg til abort. For andre gang! Dette er sadisme. Kom deg vekk, men du greier det ikke alene. Du må ha allierte, krisesenter er en mulighet. Det er du som bestemmer om du vil beholde babyen, hvis du tar abort er dette utelukkende ditt valg. Han har sagt fra seg retten til å være med å avgjøre dette med oppførselen sin.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #15 Skrevet 14. februar 2019 Denne mannen er ikke frisk! Psykisk friske menn oppfører seg ikke på denne måten, overhodet ikke. Du må først og fremst tenke på det barnet dere har fra før, og så på deg selv. Ingen av dere skal leve med denne mannen. Det er ikke meningen du skal gå på eggeskall og frykte hans neste utbrudd, det er ikke sånn et forhold skal være. Det er ihverfall ikke meningen et barn skal vokse opp med en så utsabil far. Du må rett og slett komme deg vekk. Om du skal beholde barnet eller ikke kommer an på hvordan du ser for deg at livet ditt blir uten denne mannen. Du er nedbrutt nå, men hvordan blir prosessen med å finne deg selv igjen. Finne din verdi, finne ut av ditt liv og hvordan du vil leve det. Er det plass til to barn i det livet? Du må ta vare på deg selv og du må ta vare på de barna du setter til verden. Det kan godt hende dette går helt fint, men du må vite at disse barna vil for alltid ha en ustabil far og trenger en trygg og stabil mor som kan gi den dem basen de trenger for å holde ut å leve med en slik far. Han vil alltid være pappaen deres og du vil alltid måtte forholde deg til han som det. Det eneste som er 100% sikkert her er at du ikke skal fortsette å være sammen med han, du må komme deg vekk og starte ditt eget liv uten han. Så må du avgjøre om du kan og ønsker beholde barnet. Ønsker deg lykke til, du har noen tøffe måneder foran deg. Men vit at i andre enden venter et rolig og trygt liv uten denne mannen som manipulerer deg. Du kan søke hjelp hos nærmeste krisesenter, for det han driver med en psykisk vold, trusler og faenskap. Du trenger ikke bo på krisesenteret for å få hjelp av dem, men de kan gi deg gode råd og hjelp på veien, de har nemlig sett slike menn før. Anonymkode: 4986e...fb6
tante grusom master of law Skrevet 14. februar 2019 #16 Skrevet 14. februar 2019 Jeg tenker særlig på det barnet dere allerede har. Hvordan har det det? Det kan umulig være sunt for barnet å leve under slike forhold. Du må komme deg vekk!!!!
soleia Skrevet 14. februar 2019 #17 Skrevet 14. februar 2019 Denne mannen er svært psykisk ustabil, og har slik det høyres ut vore det lenge. Det er dessverre lite håp om at han kjem til å bli noko betre i framtida. Du og barna dine kan ikkje leve i dette ustabile marerittet. Om så ikkje for din eigen del, så flytt iallfall for barnet ditt sin del. Søk gjerne hjelp og råd hjå krisesenteret for å handtere denne situasjonen og denne ustabile mannen. Du fortener så mykje betre enn dette, og vil med litt hjelp få til å stå støtt på eigne bein.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #18 Skrevet 14. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Virkelig ikke noe tap om han tar livet sitt. Kvitt deg med gubben og behold babyen. Han er en dust! Klem Anonymkode: 9e452...4de Så stygg du er, du hjelper ikke HI her i det hele tatt! Hva ville du med kommentaren egentlig? Anonymkode: fc720...aae
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #19 Skrevet 14. februar 2019 Ville gjort alt for å komme meg bort fra denne mannen. Hans problemer er ikke ditt ansvar. Han er så syk at du må kun tenke på deg selv og barnet ditt! Han kommer aldri til å forandre seg. Anonymkode: fc720...aae
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #20 Skrevet 14. februar 2019 Tusen tusen takk for alle svar dere har tatt dere tid til å skrive til meg!😭 Å få så mye uventet støtte gjorde mer enn dere aner! Jeg er så vant med å være alene uansett, det har bare vært frem og tilbake etter alle de gangene han plutselig får et av disse «episodene/anfallene», han lager som sagt en krangel og et H hver gang han enten vil rive seg løs så han kan ut med kompiser og drikke eller annet. Jeg anser meg selv som oppegående og intuitiv, har vokst opp med gode verdier-og mennesker rundt meg, med et totalt fravær av sånt som dette. Allikevel har dere nok rett, jeg har blitt så vant med å leve så usikkert, uforutsigbart, av-og-på, bli løyet til og lurt - bare for å bli hentet inn igjen med gode ord og løfter😥 Alt jeg drømte om var at vi skulle være en familie og at til slutt kom alt til å bli bra. Mens han har skjært ut og gang på gang gjort dette, har jeg alltid blitt sittende igjen med alt ansvar og all jobb, holdt fortet og tatt tilbake og tilgitt. Fordi i min verden gjør man det, tilgir, forstår, tror på det andre nær en sier til en. I stedet sitter jeg, igjen, og føler meg brukt og lurt og ikke verdt en ting for han. Samtidig som JEG er den som blir beskyldt for å være verdens jævligste egoist, han er den som føler seg brukt, alt er galt med meg. Og til slutt blir man veldig veldig forvirret og begynner å tro på det😥 Anonymkode: bbd06...fbb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #21 Skrevet 14. februar 2019 Hvorfor lar du barnet ditt vokse opp i et ustabilt, utrygt og farlig hjem? Ta deg sammen og gå fra denne mannen øyeblikkelig!!! Anonymkode: 13543...c92
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #22 Skrevet 14. februar 2019 Gå fra denne mannen! Det kan umulig være forutsigbare og trygge forhold for barnet deres i et hjem med han?? Du må være en stabil og sterk omsorgsperson og gå fra han for BARNETS beste. Hvis du har blitt truet til abort èn gang før, hva fikk deg til å ville fortsette med han? Behold babyen i magen om du vet at en ny abort blir å forårsake sterke reaksjoner og depresjon i etterkant, men kast vekk avfallet av en ‘’mann’’ du er sammen med. Anonymkode: f0324...ed2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #23 Skrevet 14. februar 2019 Vet du hva...ingen friske mennesker truer med selvmord slik. Det er den styggeste formen for manipulering. Mennesker som tar livet sitt gjør det ofte fordi tenker at de SELV er en byrde for andre, ikke fordi det er noe galt med andre Denne mannen må du vekk fra. For deg og ikke minst pga barnet du allerede har. Jeg synes du skal betro deg til foreldrene dine, eller en god venninne. De vil hjelpe deg til å se hvor galt dette er. Anonymkode: 7ef52...842
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #24 Skrevet 14. februar 2019 Kom deg vekk! Det vil aldri bli bedre. Pappa holdt på sånn med mamma i nesten 25 år. Jeg kuttet selv også kontakten med han da jeg ble voksen. Selv om han kanskje er snill med barnet ditt nå, kan det fort endre seg når han/hun blir litt eldre og får mer vilje. Psykisk terror er vanskelig for andre å oppdage, men det er like skadelig som fysisk vold. Vet at det er veldig vanskelig å komme seg vekk fra sånne mennesker. Få hjelp av familie og venner. Det er veldig skadelig for barn å vokse opp med en sånn forelder. Du har kanskje snart to. Om du beholder eller ikke er det kun du som skal bestemme. Heier på deg❤️ Anonymkode: d23ea...6ee
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #25 Skrevet 14. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei alle sammen. Jeg sitter i en forferdelig og vanskelig situasjon nå, og siden jeg ikke har fortalt det til noen enda så hadde det vært godt å lufte det litt her inne. Jeg fant ut at jeg er gravid for en uke siden. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 år, og har et barn sammen fra før av. Det er umulig å fortelle alt som har skjedd i løpet av den tiden vi har vært sammen, for jeg hadde aldri trodd engang at noen kan gjøre så mange stygge ting mot meg. Men etter nedturene så kommer oppturene og de fine ordene. Jeg vet, det ser grusomt ut på papiret. I flere måneder nå og lengre så har han sagt han vil ha to barn, og det med meg - vi har snakket om navn og til tider kost oss med tanken. Til slutt sier han at vi venter til etter nyttår, så vil det som skje, skje. Han har i løpet av forholdet vårt presset meg til en abort, noe jeg sliter med inni meg enda. Så skjer nå det at jeg oppdager at jeg er gravid nå. Jeg har gått på eggeskall og vært livredd for at nå gjør han det igjen mot meg, men hadde et håp om at han faktisk er blitt bedre. Jeg sliter enormt med at alt han sier bare er løgn og manipulasjon fra hans side, for å få det han vil der og da. Det har vært summen av vårt forhold, alltid denne svingningen mellom å være så høyt oppe og så forelsket og ha masse planer med meg, for så plutselig ute av det blå smelle, lage en stor krangel hvor han får seg til å si de jævligste ting, se meg gråte helt knekt, for så å stikke. For eksempel ut og drikke. Han oppførte seg rolig de første dagene etter jeg fortalte det, men så smalt det i går. Han vil ikke ha denne babyen, jeg har ødelagt livet hans, truer med å ta selvmord om jeg går videre med dette. Jeg gråter og gråter og sier jeg ikke forstår siden han lenge har sagt at jeg aldri skal ta abort igjen, at vi skulle ha sex uten kondom etter nyttår, at han ville ha to barn med meg etc. At jeg skjønner jeg har fullstendig blitt lurt og manipulert, at alt bare har vært en løgn, igjen. At han aldri hadde planer for oss, atter igjen føler meg brukt for sex og et midlertidig forhold han når som helst stikker fra. Får til svar at ja jeg sa det, men hadde aldri trodd du kom til å bli gravid nå. Her sitter jeg. Alt rast sammen, han som truer med at jeg har ødelagt livet hans, tar livet av seg, og sier de styggeste og mest sårende ting til meg om meg, jeg er verdens jævligste egoist. Borte er at jeg er jenta i hans liv, at vi skal være sammen for alltid, være en familie, hvor mye han elsker meg. Jeg får helt panikk av tanken på å ta en abort til. Det knuser meg helt. Det er noe jeg ALDRI ville gjøre igjen. Hadde jeg visst at om jeg ble gravid skulle det uansett ende med en abort, så hadde jeg jo aldri hatt sex med han eller brukt prevansjon. Samtidig har jeg hans reaksjoner og trusler. Noen som har lignende erfaringer eller mener noe om dette?😔 Anonymkode: bbd06...fbb Du tar ikke abort om du ikke vil det. Men du må jo komme deg unna denne mannen. NÅ!! Anonymkode: 08de6...b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå