Gå til innhold

Prevensjon 47 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger prevensjon og tenker på minipillen..vil ha minst mulig hormoner pga blodproppfare.

Andre i rundt samme alder med noen erfaringer?

Anonymkode: 5ea15...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 45, nettopp født og innser at det kan komme flere «uhell» (barnet var veldig velkomment selv om det ikke var planlagt), og vurderer hormonspiral nå. Aldri prøvd det før, men skal visst også være bra mot overgangsalderplager. Pluss at det er jo alltid en bonus å slippe mens.

Anonymkode: 138b7...4e3

Skrevet

Er du i et fast forhold og begge er ferdige med barn ville jeg fått mannen til å sterilisere seg og ikke begynt å rote mer med egne hormoner når du likevel står foran en stor hormonell endring i kroppen innen få år.

Anonymkode: 88420...130

Skrevet

Hormonspiral er helt gull i forhold til overgangsplager. Har hatt i 12 år og hatt mensen kanskje 3 ganger. Skal ha i mange år til. 

Anonymkode: 09683...7fd

Skrevet

Anbefaler sterilisering på det varmeste. Her er det mannen som har gjort det og det er så herlig å slippe tenke på prevensjon mer.

Anonymkode: fd2b3...8e8

Skrevet

Har fått nye kjæreste. Hadde hormonspiral når jeg var gift. Ønsker ikke det nå..blør så lenge i starten. 

Tenkte minipillen vil passe for meg,mindre hormoner. Er nok ikke så veldig fruktbar lenger,men vil ikke ta noen sjanser.                   

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har fått nye kjæreste. Hadde hormonspiral når jeg var gift. Ønsker ikke det nå..blør så lenge i starten. 

Tenkte minipillen vil passe for meg,mindre hormoner. Er nok ikke så veldig fruktbar lenger,men vil ikke ta noen sjanser.                   

Det er vel samme hormonene i minipillen som i spiralen? Jeg småblødde i hytt og pine i månedsvis på minipille og ble et hormontroll av de, så jeg sluttet.

Jeg valgte å sterilisere meg.

Anonymkode: a6c9d...d5f

Skrevet

Nei der er ikke østrogen i minipillen. Eneste er at den må tas til omtrent samme tid hver dag.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei der er ikke østrogen i minipillen. Eneste er at den må tas til omtrent samme tid hver dag.

Det er det vel ikke i spiralen heller...?

Anonymkode: a6c9d...d5f

Skrevet

sølibat

Anonymkode: da466...8a0

Skrevet

Kobberspiral?

Anonymkode: 1f91b...a45

• 3 uker senere...
Skrevet

Hormonspiral skal være bra mot overgangsalderplager også, og de nyeste inneholder veldig lite hormoner 😊

Skrevet

Må man tenke på prevensjon i den alderen også? Huff 🙈😔

Anonymkode: 640a8...5d5

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må man tenke på prevensjon i den alderen også? Huff 🙈😔

Anonymkode: 640a8...5d5

Vel, de fleste er vel ikke så veldig fruktbare lenger, men er nok ingen garanti. Det er mange 48-åringer som har født barn gjennom tidene. 😕

Skrevet

Hormonspiral inneholder minimalt med hormoner ift p/minipille ble jeg fortalt. Selv reagerer jeg sånn så har ikke turt å prøve. 47 jeg også, men hopper av i svingen fortsatt etter 5 barn🙈

Anonymkode: 35060...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...